ברמן FREE – E – החופש להיות בריא!

אם יש מוצר מזון אחד שיש עליו קונסנזוס שהוא משמעות המילה "אוכל", זהו הלחם. כבר מימי קדם הלחם היה הבסיס למזון של בני האדם, בגרסאות רבות ושונות, ובתוספות אין סוף.

יש ברכות על הלחם, יש מנהגים הקשורים בלחם, יש אמונות העוסקות בלחם, פתגמים ועוד, מ"לחם! עבודה!" ועד "אם אין לחם אין תורה" ועוד.

 

20180523_173705

בעבר יכולנו לבחור בערך בין שני סוגי לחמים- הלבן והשחור, שנפרסו במכולת לבקשתנו (ואם לא היה כסף, קנינו חצי לחם). אחר כך התחילו להגיע סוגי לחם שונים מסוגי קמחים שונים ובטעמים מגוונים.

אחד הפרמטרים החשובים בבחירת לחם הוא לא רק הטעם והאיכות אלא גם הבריאות, שכן אם כבר אנחנו אוכלים לחם, עדיף שיהיה כמה שיותר בריא ויתרום לנו יתרונות בריאותיים רבים ככל שאפשר, לצד כמה שפחות חומרים מזיקים.

אחת הבעיות שמאפיות נתקלות בהם בזמן ייצור לחם הוא איך לגרום לו לשרוד כמה שיותר זמן, והפתרון לכך היה הרבה פעמים הוספה של חומרים משמרים. עכשיו מגיע החידוש של "מאפיות ברמן" ועושה מהפכה בתחום הלחם בכך שבמקום חומרים משמרים מלאכותיים, משתמשים במחמצת טבעית ששומרת על הבריאות ומוסיפה טעם.

 

20180523_173717

ל"ברמן" כבר יש נבחרת של לחמים שמומלצים על ידי משרד הבריאות לשמירה על תזונה בריאה, והלחמים החדשים מצטרפים לאוסף-

לחם פרוס מקמח שיפון מלא ללא תוספים מלאכותיים, ארומטי במיוחד, לחם פרוס מלא מקמח חיטה ללא תוספים מלאכותיים ולחם פרוס מקמחים מלאים (כוסמין, שיפון וחיטה) ללא תוספים מלאכותיים בתוספת מחמצת וגרעיני חיטה גרוסים. שלושת הלחמים שייכים לסדרת " FREE- E" .

ב"ברמן" הלכו על התותחים הכבדים ואמרו "בואו נלך על מקסימום בריאות" והתוצאה היא רשימה ארוכה של יתרונות בריאותיים- קחו נשימה, הנה מתחילים:

 

20180523_173730

הלחמים שמיוצרים מקמחים מלאים נטחנים מהגרעין בשלמותם כך שהם שומרים על המקסימום של הרכיבים החיוניים שלהם כמו נוגדי חימצון, סיבים תזונתיים, וויטמינים מקבוצת B ,ומינרלים כמו אבץ, מגנזיום, ברזל וסידן.

מעבר לזה שהלחמים לא מכילים חומרים משמרים או תוספים מלאכותיים, הם גם לא מכילים חומרים מתחלבים או מייצבים, אין בהם שומן טראנס, ואין להם תוספת סוכר.

הלחמים נושאים תוויות של "אייל" – האגודה הישראלית לסוכרת, שמאשרת שהלחמים עומדים בדרישות, תווית "אפשרי בריא" של משרד הבריאות ללחמים בריאים, ו"CLEAN LABEL" – תווית המתייחסת לרשימת הרכיבים במוצר.

והבונוס – במאה גרם לחם יש עד 250 קלוריות, מקסימום 400 מ"ג נתרן ולפחות 80% קמחים מלאים.

 

20180523_175145

(המלצה שלי – גבינה לבנה עם פפריקה מעושנת – עונג!)

עכשיו מגיע המבחן האמיתי- הטעימה, שהרי אוכל יכול להיות מאד בריא אבל אם הוא לא טעים, מה עשינו בזה?

ניסיתי את הלחמים כמו שהם וגם עם ממרחים שונים. הלחם רך (מה שמתאים הן לילדים והן למבוגרים), נוח מאד גם להכנה של טוסט (מחזיק היטב את הגבינה), לא מתנגש עם ממרחים שונים (כולל השיפון שהוא דומיננטי יותר ועדיין הלך מצוין אפילו עם ריבה), יציב מספיק בשביל להחזיק מילוי של כריך, גם ברמה של רכיבים כבדים יותר כמו פרוסות ביצה קשה או  שניצל והאיכות מורגשת בכל נגיסה.

מאפיית ברמן היא מאפייה ירושלמית וותיקה שקיימת כבר יותר מ140 שנה והיא מן המאפיות הגדולות בארץ.

את לחמי " FREE – E" ניתן להשיג ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות, והכשרות היא בד"צ העדה החרדית והרבנות הראשית ירושלים.