דרייבר- בני ברק שלא הכרתם.

נסו להזכר מהיכן אתם מכירים דמות של גבר שמסתובב עם ילד, עסוק ב"תכמונים"  של אנשים עשירים ובעצמו בעל חלומות לא קטן. האסוציאציה הראשונה שלי היתה לדמותו של יהודה ברקן ב"צ'ארלי וחצי" אבל בסרט "דרייבר" הגיבור לא יכול להיות רחוק יותר מהדמות הצבעונית הזו של שנות השבעים. ב"דרייבר" יש גבר "תכמן" – נחמן רוזומני (משה פולקנפליק) שעוסק בעבודה ייחודית, אם אפשר לכנותה כך – הוא "דרייבר" – אחד שמסיע שנוררים (סוג של מקבצי נדבות בעזרת סיפורים סוחטי דמעות) מאנשים עשירים, מלמד אותם איך להשיג את הכסף, ואז חולק איתם שווה בשווה את שהושג. רכושו היקר ביותר הוא מחברת שבה יש מידע יקר ערך על כל אחד מהעשירים, כך שאפשר יהיה ללחוץ על הנקודות הרגישות שלו ולהגדיל את הסכום.

במהלך נסיעה אל הנדיב הקורבן התורן, רוזומני עורך הצגה שלמה לשנורר, וכך למעשה עושה תפקיד משחק בתוך תפקיד משחק והוא מרשים בשניהם.

לרוזומני יש בת בשם חני, ילדה בת תשע (מנואל אלקסלסי ורדי), שלאורך הסרט אנו שומעים את הסיפור המלא, לאן נעלמה אמא שלה ומה הטרגדיה המשפחתית המסתתרת מאחורי האב והבת.

כדי לברוח מעט מהמציאות רוזומני עושה שני דברים- משחק משחקי הימורים עם חבריו, כולל נידיש, המגולם בידי מאור שוויצר שמהווה את ה"קומיק רליף"- ההפוגה הקומית בדמות בחור צעיר ופזיז, שחולם להתעשר בכל מני "קומבינות" שדי רחוקות מסולם הערכים שצריך להיות לאדם חרדי, ומלקט סיפורים מאנשים זרים על ידי חיוג לטלפונים ציבוריים.

מערכת היחסים עם הבת עומדת במרכז הסרט, כשהיא מתערבת ב"עבודה" של אביה ואף מאמצת מספר טקטיקות ממה שלמדה ממנו, לטוב ולרע.

(צילומים באדיבות "יוניטד קינג")

אחד האלמנטים החזקים בסרט הוא מזג האוויר, שגם משמש כ"אביזר" בכך שרוזומני מבין שכשהוא והבת רטובים, זה יכול להביא יותר כסף ודריסת רגל אצל הגביר, גם נותן אווירה של סערה וניכור וגם מביא לסוף סוריאליסטי.

את הסרט ביים יהונתן אינדורסקי שגם אחראי על התסריט, וכמו בסידרה הקודמת שלו "שטיסל" הוא מציג את "העולם הנסתר" החרדי בסמטאות בני ברק, מציג אלמנטים שלא מוכרים בעולם החילוני כמו בניינים שבכניסה להם "חניון עגלות" ענק, או העוני שמביא לתנאי חיים פשוטים כמו התפעלות מכוס מרק שמורכבת מאבקת מרק ומים חמים, שרחוקה מלהיות "גורמה" אבל מוצגת כדבר מעודן.

אינדרוסקי הוא חרדי לשעבר שמכיר את הפנים של העולם החרדי על כל רבדיו. החרדים בסרט כולם אינם מושלמים, יש זה שגונב, זה שמתכמן, זה שמשקר וזה שמביך את כולם, במילים אחרות- גם חרדים הם בני אדם.

עוד בצוות השחקנים – אבי דנגור, אושר מיימון, בועז קונפורטי, יעקב זדה דניאל, ונווה צור, ויש גם שפע של הופעות אורח כמו של רבקה מיכאלי בתפקיד אימו של רוזומני, דוב גליקמן כחנווני, יעל אבקסיס ויחזקאל לזרוב כזוג העשירים ששומע את סיפור האב והבת ועוד.

המפיקים הם מפיקים: טליה קלינהנדלר, אסנת הנדלסמן קרן, משה אדרי, לאון אדרי, והמפיקה בפועל – זהבה שקל.

הסרט "דרייבר" הוא סרט איטי, מהורהר, יוצר עולם גדול יותר מהסמטאות הצפופות של בני ברק והוא עולה לאקרנים מחרתים, ה21 ליוני.