"הבריאות שבפינוק"- תרשו לעצמכם להירגע.

כשאני מתעוררת בבקתה שלי בהרים של שוויץ, אני מתמתחת לאיטי, מביטה מהחלון אל כרי הדשא הירוקים שבהם רועות פרות שקולות פעמוניהן נשמעים למרחוק, אני אוכלת יוגורט טרי ואז יוצאת ללקט עשבי תיבול בגינת הבית תוך שירת יודל חרישית..

טוב, לא באמת.

בעצם אני, וכולנו, קמים בדרך כלל בתזזיתיות, מנסים לתמרן בכבישי הארץ העמוסים בלי לאבד יותר מדי מהשפיות, תוך כדי שכבר מתכננים איך נתרץ הפעם לבוס, ואיך לעזאזל נספיק להוציא שני ילדים משני גנים באותו זמן כשכל אחד בקצה אחר של העיר, ומה עם הפרזנטציה?

שעות אחר כך, כשהיום נגמר, אנחנו קורסים על הספה, וכשאנו מנסים לקום אנחנו מגלים שחלק מהגוף קם אבל חלק נשאר איך לומר? לא ממש במקום. הכל תפוס, כואב, לא נוח ומעצבן, מה שנותן לנו הרגשה של בני שבעים ושלוש למרות שאנחנו משהו כמו ארבעים שנה פחות. מה עושים?

לעזרתנו  מגיעה אילנית דלאל עם "הבריאות שבפינוק", קליניקה לטיפולי עיסוי ממש בלב תל אביב, בלי לנסוע לאחוזות נופש למיניהן בדרכי עפר מתעקלות, בלי לבזבז זמן, ובלי לחכות.

כשנכנסתי ל"הבריאות שבפינוק" נשאבתי לאווירה מרגיעה כבר בעזרת הניחוחות המלטפים שבאוויר. אילנית קיבלה את פני בחיוך ואחרי בירור מצבי הבריאותי (ויש הקפדה רבה על כך) הופניתי אל החדר שיהיה המקלט שלי בשעתיים הקרובות.

על מיטת העיסויים כבר המתינו לי "מדי ב'" שאני כל כך אוהבת – חלוק ונעלי בית נוחות. עם הסרת בגדי היומיום כבר הרגשתי איך אני מסירה מעצמי את הפקק המעצבן ששהיתי בו, וחוסר השינה הכרוני שלי, ועברתי לפאזה אחרת, כמו מליונרית המשתרעת על סיפון יאכטה.

אחד הדברים שמומלץ לעשות לפני עיסוי הוא שהייה בסאונה. הבעיה שלא לכולם מתאימה סאונה בגלל הקושי לנשום בה. ב"הבריאות שבפינוק" ממוקמת חבית "פיטו סאונה" , היחידה בתל אביב, שהיא מיני סאונה שבה יושבים עם כל הגוף בפנים למעט הראש שנמצא בחוץ. בצורה כזו נהנים מכל יתרונות הסאונה אבל לא צריך לנשום אדים חמים, ועל הדרך גם האיפור לא נהרס….

המטפל בוחר את מידת החום ואת השמנים שנמצאים בתוך החבית, בהתאם למטופל, וגם את אורך זמן השהייה בתוך החבית. בזמן שישבתי בה יכולתי להרגיש איך הגוף שלי מתנקה מכל הזיהום שנדבק אלינו ביומיום, ונפתח כדי לקבל את כל החומרים הטובים שבחבית. בנתיים גם למדתי על יתרונות השהות בחבית, כמו למשל העובדה שטיפול של 15 דקות הוא שווה ערך לחמישה ק"מ ריצה (עיסקה שאני מוכנה לקחת בכל יום!), שהשהות בחבית מסייעת לשיקום וחיזוק מערכות הלב וכלי הדם, למניעת הדבקות במחלות החורף, לשיפור בתחלואי מחלות הפרקים ועמוד השידרה, מחלות שרירים ועוד, לשיקום אימונים אינטנסיביים ולהקלה על לחצים ובעיות שינה ועוד הרבה.

לאחר שנחתי מעט מהשהות בחבית, הגיע זמן העיסוי. נשאלתי להעדפות שלי – עיסוי חזק או חלש, נקודות בעייתיות ועוד ואז אילנית בנתה תוכנית עיסוי בהתאם לצרכים שלי שכללו די הרבה נקודות תפוסות וכואבות (וגם כאלה שמשפיעות על הנקודות הללו).

לאורך העיסוי (יש עיסויים בני 50 דקות או 90 דקות) יכלתי ממש לדמיין כיצד ה"אבנים" שתפסו אותי במקומות מסוימיים בגוף, פשוט "נגרסות" תחת ידיה המיומנות של אילנית. הופתעתי לגלות שמה שאני חשבתי שהוא שכיבה ישרה של הגוף שלי, הוא בעצם ממש לא מנח ישר, מה שרק הסגיר את חוסר האיזון שלי.

בתפריט העיסויים יש עיסויים שונים בהתאם להעדפת המטופל ומה שמומלץ לו לפי האבחון שלו, וכן לכאלה שפשוט רוצים פינוק, יום כיף או חגיגה. כך למשל אפשר לבחור בעיסוי השוודי הקלאסי שבעזרת שמנים מחוממים ממריץ את הגוף ומסייע בניקוי רעלים שהצטברו, עיסוי אבנים חמות שנעזר באבני בזלת מחוממות לתחושת רגיעה מרחפת, רפלקסולוגיה שעוזרת לטפל בכל הגוף דרך הרגליים כולל בעיות כמו מיגרנות, כאבי גב, עצירות ועוד, עיסוי רפואי שיקומי שמוצא את מקור הבעיה ולווא דווקא את הסימפטום שיכול להיות במקום אחר לגמרי, עיסוי במבוק שהוא עיסוי עמוק בשיטה ייחודית, שיאצו שנעשה בבגדים נוחים ומזרים את האנרגיות התקועות שלנו, כוסות רוח – שיטה שהתנסיתי בה לא אחת ואני ממליצה עליה בפה מלא לטיפול בדלקות בשריר, בעיות נשימה וכאבים, עיסויים משולבים כולל עיסוי בארבע ידיים ועוד.

ניתן לבנות חבילות מסוגים שונים, אם כחבילה של כמה טיפולים לאורך זמן, או כחבילה יומית שכוללת למשל את הפיטו סאונה, יחד עם עיסוי יחיד או זוגי וארוחת צהרים מהמסעדה הסמוכה, הזמנת עיסויים לבית או למשרד (משהו שאני הולכת להציע לבוס כצ'ופר לעובדים!), ועוד. ניתן גם לרכוש כרטיסיית מתנה למי שאוהבים (רמז- יום ההולדת שלי בינואר….).

כל המטפלים (וישנם גם גברים וגם נשים) הם מטפלים מוסמכים ומדופלמים, ונערות מתחת לגיל 18 לא יטופלו על ידי מטפל גבר ללא אישור מפורש של הוריהן. ניתן לטפל גם בילדים.

אילנית דלאל, בעלת המקום גם היא מטפלת מקצועית ובעלת תעודות רבות שניתן לראות בקליניקה.

אז קחו לכם פסק זמן, צאו מהלחץ ובואו להתחדש ולהתרענן ב"הבריאות שבפינוק"- קרוב לבית, איכותי ופינוק אמיתי!

לפרטים והזמנות – באתר ובדף הפייסבוק.