חדשות וחידושים בכנס המסעדנות ה6 של ישראל.

 

53469143_2215838975296855_3397891929449431040_n

השבוע נערך במלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" כנס המסעדנות השישי של ישראל. 

באי הכנס, בעלי מסעדות, שפים, זכיינים, בכירים בענף המזון והמלונאות, בעלי בתי קפה, ברים ורשתות, מנהלי רכש ועוד, הגיעו לכנס שנועד למפגש מקצועי ועסקי בין הגורמים המשפיעים ביותר בענף, וכלל שני חלקים במקביל- באולם המרכזי נערכה מליאה בה דיברו שפים מובילים וגורמים משפיעים בענף על החדשנות והאתגרים בעולם המסעדנות, כמו גם הרצאות קצרות בנוסח TED ופאנל מומחים, ובאולם הסמוך נערכה תערוכה של החברות המובילות במשק שהציגו חידושים, פתרונות ומוצרים בתחום.

כך למשל ניתן היה למצוא בתערוכה את OPERAD שהציגה  דרכים לשיפור נוכחות וניהול GOOGLE MY BUSINESS, את הארנק הדיגיטלי של COLU  שכולל גם חשיפה, שיווק, פרסום ותמיכה בקהילה, התפריטים האינטרקטיבים של UPPSALE- תפריטים מעוצבים  על פי בקשת הלקוח, כשהצילום הוא צילום קולינרי מגרה והתוכנה קלה לשימוש ומאפשרת הצגת נתונים שונים, קיוסק ההזמנות של PAIDIT המאפשר ללקוח לשרת את עצמו כך שנחסכות עלויות עובדים והתורים מתקצרים אף  הם, חברת"עדן" שעוסקת בבניית אתרים, קידום ממומן, רשתות חברתיות, ניהול מדיה חברתית ושיווק ברשת, כי בעידן הנוכחי אם אתה לא ברשת, אתה לא ממש קיים, פתרונות לשלב התשלום כמו קופות ממוחשבות של NET LUNCH, ופתרונות מימון וסליקת כרטיסי אשראי של "גמא", הצללות וסגירות חורף של "סנדר", מערכות ניהול נוכחות עובדים של OUTCOME ועוד רבים.

ניתן היה להתרשם גם מ"יינות ירושלים" המיוחדים, והעוגות המרהיבות של MAILIS המתמחה בעוגות ראווה, מנות שף וקינוחים אישיים.

11

במליאה, לאחר דברי הפתיחה של אפרת אנזל, מנהלת התוכן ומנחת הכנס, הדובר הראשון היה תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד"- עמותה ללא כוונת רווח המייצגת את המסעדנים ומתמודדת עם האתגרים והקשיים בתחום. מטרות העמותה הן להגדיל את שורת הרווח, לשים את מצוקות המסעדות, בתי הקפה והברים על סדר היום הציבורי, כולל סדר היום של הממשלה, להיות כתובת להתייעצות והבעת עמדה בתהליכים ודיונים משפטיים מהותיים לענף, ועוד. בין הנושאים כבר בטיפול העמותה – ביטול או הקטנה ל תשלומי היטל עובדים זרים ופקדון מסתננים, הסדרת נושא חוק הטיפים, עמלות חברות תיווך כמו "תן ביס" ו"סיבוס", תשלומי זכויות יוצרים ,פתרון המחסור בכוח אדם ועוד.

 

12

עוד בדוברים- עו"ד עמית גרוס ורו"ח תיקו פרנקו שהסבירו מהו "חוק הטיפים" ולאן בעצם הולך הכסף, נדב סלומון, מייסד  ו COO של חברת TABIT דיבר על השפעת המדיה החברתית על קהל הסועדים – מחיפוש המידע ברשתות ובחוות דעת של גולשים, ועד להשפעת הצילומים באינסטגרם וגורמי משיכה כמו "לייט נייט" ודילים למיניהם. לדברי סלומון, נוכחות טובה אונליין מגדילה ב6% את כמות הלקוחות וב20% את כמות הכסף שהם מוציאים.

לאחר מכן נערך פאנל בניהול אפרת אנזל ובהשתתפות איתי סובל, מנהל הרכש של קבוצת R2M, עומר פעמוני אשל, בעלים של בתי קפה בוקה וחמניה, עינב אזגורי, שף של קבוצת דאדא ודא, בר א וין וקפה נורדוי, ורועי עמית, סמנכ"ל ושותף ארגל. בפאנל עלו נושאים שונים הרלוונטיים לעסקים גדולים וקטנים, כגון שיתופי פעולה עם גופים כמו ספקי האלכוהול למשל, להפקת אירוע בחסות הספק, כולל תפריט ייחודי המקושר למוצר הספציפי ועוד, ועד כמה יינתן כוח לספק, למשל בנושא עיטור המסעדה בלוגו הספק וכך הלאה, כמו גם שיתופי פעולה באירועים של הספקים וביוזמתם.

 

13

עוד בדוברי המליאה – רותי ברודו, בעליה של קבוצת R2M בנושא "מחוייבות לעסק ולענף המסעדנות", הצצה למטבחי מסעדות היוקרה מעוטרות כוכבי מישלן ברחבי העולם עם ARMANDO PUJATTI, בעלי חברת MARRONE האיטלקיים, ספיד פרזנטיישן בסגנון TED שבו לכל דובר היו שבע דקות להציג את הנושא שלו, ובדוברים היו אייל יקר, מנכ"ל קירוסקארי פלבם" שעסק בנושא שוטפי הכלים- כל מערך השטיפה, דיוויד אדרי, מנכ"ל EMAZE בנושא תפריטים דיגיטליים, לארי סוסמן סמנכ"ל שיווק ומכירות בינ"ל של חברת TAPIT בנושא השפעת הטכנולוגיה על העסק, ומאיר אנשר מנכ"ל OUTCOME בנושא מערכות לסידור עבודה וחישוב טיפים לפי חוק הטיפים.

פאנל נוסף שהתקיים היה בנושא שיווק ופירסום נכון למסעדה, והונחה על ידי מאיה דרין, עיתונאית האוכל של "ישראל היום", שפית ויועצת קולינרית והשתתפו בו אפרת  אנזל, בעלת עסק לקריאטיב ותוכן קולינרי, אורלי סגל, בעלת משרד יח"צ מוביל המתמחה בקולינריה ותיירות, שרון קרן, מנהל מכירות תחום מסעדות ואירועים של ZAP GROUP , נדב סלומון, מייסד וCOO של TABIT ומעיין יחבס, בעלים של משרד הפרסום MY SOCIAL המתמחה בשיווק קולינרי.

את הכנס חתם השף אסף גרניט ביחד עם השף אורי נבון, שניהם השפים והבעלים של קבוצת "מחניודה".

בנוסף לדוברים ולפאנלים היו גם הפסקות טעימות מטעם מלון "דיוויד אינטרקונטיננטל" בהם יכלו הנוכחים להכיר ולערוך מינגלינג עם משפיענים שונים בתחום ההסעדה.