סימפוניה שטראוס- בטעמי כל העולם.

"גבינה לבנה" כבר מזמן אינו המושג שמתאר ממרח בטעם חלבי שנמרח על לחם או מקסימום משמש לעוגת גבינה. היום שוק הגבינות הלבנות הוא עולם שלם של טעמים, שמתחדש בכל רגע.
ויש עוד שוק אחד שתוסס ורותח עכשיו- שוק הבשלנים הביתיים, שצופים בתוכניות הבישול הרבות ולומדים שאפשר לשלב טעמים, למצוא כיוונים חדשים ולהמציא מתכונים ייחודיים שלא התנסו בהם עד עכשיו.
שף הבית של "שטראוס,"- יניב גור אריה הירושלמי, חיבר את שני השווקים הללו ופרץ גבולות חדשים- שילובי טעמים שלא היו קיימים עד עתה, ופותחים לנו כל כך הרבה אפשרויות שזו בדיוק "סימפוניה" – יצירה מוסיקלית בעלת צלילים רבים ומעניינים.
במה מדובר?


סידרת גבינות במרקם שמנת (ובחמישה אחוזי שומן בלבד!) בטעמים עולמיים:
"זכרונות מבנקוק" – גבינת סימפוניה בתוספת ג'ינגר מסוכר, בצל ירוק ופלפל צ'ילי גרוס בטעם למון גראס.

 

"ערב בפאריז" – בשילוב ריבת בצל ביין אדום בתוספת שברי פולי קקאו

"סמטאות השוק"- בשילוב עדשים שחורות, פלפל קלוי, כמון ולימון.

המרכיבים השונים נותנים גם טעמים, גם ניחוח וגם מרקמים שלא הכרנו עד עתה ולא רק זה אלא שהטעמים ממשיכים ומתפתחים אצלנו בפה, כך שטעם כמו חמוץ הופך לחריף וכך הלאה.

זכיתי להצצה ראשונה (וטעימה כמובן) בהשקת הסידרה ואלה המסקנות שלי-

"זכרונות מבנקוק" – הצ'ילי דומיננטי, קצת חריף לפולניה  כמוני, אבל בלווית לחם לבן (או חלה של שבת) שמרגיע קצת את החריפות, הגבינה הופכת למעדן. בהמשך הופתעתי למצוא אותה כמרכיב בתוך עוגת שמרים מתקתקה.

"ערב בפאריז" – הזכיר לי למה אני כל כך אוהבת בצל, בעיקר מטוגן (הטעם היה של מטוגן למרות שהוא בעצם ריבת בצל ביין). פולי הקקאו נתנו את ה"גרגור" הזה על הלשון וניקדו את הגבינה.

הפיבוריט שלי היה ה"סמטאות השוק"- כי אני מתה על עדשים שחורות, בעיקר זעירות, והפלפל ליטף אותן בעדינות, שלא לדבר על לימון בנגיעה קלה, שהוא אחד המרכיבים האהובים עלי בכל מנה.

בזמן שהתחלתי כבר לחשוב איזה מאפים ופטיפורים אפשר להכין מכל הגבינות, היו כאלה שעשו בשבילי את העבודה, כי ההשקה התקיימה ב"הבית של אופיר ורועיקי" שהם מארחים ביתיים מתוך אתר EATWITH, והם הכינו בראנץ' מושקע, שכאמור חלק מהמנות שלו הורכבו מהגבינות החדשות של "סימפוניה"- עוגת השמרים שהזכרתי, או מנת "סלט תפוחי אדמה פסיכודליים" שהוכנו עם "זכרונות מפאריז" והיו מנה מענגת במיוחד, וכן מנת "קיש חוביזה" בעזרת "סמטאות השוק", מנה ישראלית מפנקת.

2525d72525a12525d72525992525d725259e2525d72525a41

וגם…

בתמונות אפשר לראות עוד שלל מנות שהכינו השניים, ושעשו לנו באמת סימפוניה של טעמים בבוקר שישי חמים.

את הקופסאות של הסידרה קל מאד למצוא במרכולים בגלל האריזה השחורה המעוצבת והמרשימה, והם מצטרפים לקטגוריה האדומה של הסידרה החריפה, והקטגוריה הכחולה הרגילה של "סימפוניה".

#סימפוניה סימפוניה# #straussgroup   #eatwith