פירורית עם קמח כוסמין- עוד טאצ' של בריאות.

הרבה פעמים אנחנו בדילמה, מצד אחד אנחנו מודעים למה שאנחנו אוכלים ורוצים לאכול בריא יותר. מצד שני אוכל בריא לפעמים פשוט לא טעים כמו אוכל לא בריא. כך למשל אני מעדיפה לוותר על סופגניות בכלל, מאשר לאכול את הגירסה האפויה שלהן, שבשתי מילים אני מגדירה כ"איכסה פיכסה".

לעומת זאת לפעמים אפשר לעשות גירסה בריאה יותר בלי שההבדל יורגש ואז הרווחנו פעמיים- גם בריאות וגם טעם.

"אסם"   מביאה לנו עכשיו את "פירורית- פירורים לבישול, טיגון ואפייה, שמכילים 50% קמח כוסמין מלא.

כשקיבלתי אותו להתנסות התלבטתי, כי אנחנו רק שני אנשים בבית, ומתוכם חצי צמחונים (רמז- לא אני). גם לא רציתי ללכת על משהו מטוגן בציפוי הפירורים כי אז אני קצת מפספסת את המטרה הבריאותית (וזה גם המון לכלוך).

לכן חיפשתי באינטרנט מתכון שיהיה גם בריא וגם עם אפייה במקום טיגון. לבסוף הגעתי לאתר של טבעונים ומצאתי מתכון לקציצות חומוס. לא מפריע לי מתכון טבעוני כל זמן שהוא יוצא טוב והוא טעים (אם כי הרוטב שהוספתי בסוף איננו טבעוני).

מה שעשיתי, כפי שאפשר לראות בתמונות הוא:

חיממתי תנור ל180 מעלות.

פתחתי קופסת שימורים של חומוס (במתכון היה כתוב שצריך 300 גרם נטו חומוס. בקופסה היו רק 290 אבל חיפפתי). רוקנתי את המים ומעכתי לרסק דק. (אמורים במעבד מזון, אני עשיתי בבלנדר).

הנחתי בקערה והוספתי בצל בינוני קצוץ לקוביות קטנטנות, שלוש שיני שום (השתמשתי בקפוא, זה מה שהיה לי, הפשרתי והוספתי ), 4 כפות פירורית עם קמח כוסמין של "אסם", כוס אחת של עלי תיבול קצוצים – אני ערבבתי פטרוזיליה וכוסברה, 3 כפות טחינה גולמית, 1 כף מיץ לימון, 1 כפית כמון, 1 כפית כורכום וכף אחת של שמן זית. ערבבתי וכשהיה אחיד עשיתי כדורים בגודל כדור פינג פונג וזהו.

הנחתי על דף אפיה ואפיתי כשלושים דקות עד שהזהיב והתחתית היתה שחמחמה. למעשה הקציצות כבר מוכנות מההתחלה היות והן עשויות מחומוס שכבר בושל כך שלא נורא אם מפספסים בזמנים.

הגשתי על מצע עלי בייבי ברוטב שמן זית וחומץ פירות יער, ובגלל שהקציצות קצת יבשושיות, הכנתי רוטב עשוי מתערובת של יוגורט ורוטב אלף האיים (כמויות לפי הטעם).

זהו.

מהכמות הזו יצאו לי כעשרים קציצות שהרכיבו ארוחת ערב עשירה ומזינה.

עכשיו אפשר חופשי לזלול משלוחי מנות!!!