הרשי- נשיקה של סופגניה

 

הרשי1

אין ישראלי שמבקר בחוף המזרחי של ארצות הברית ולא קופץ לביקור בעיירה "הרשי" ובמפעל השוקולד. העיירה שנוסדה סביב המפעל כוללת בית ספר יוקרתי ליתומים שנוסד על ידי מייסדי מפעל "הרשי"– מילטון הרשי ואשתו קתרין,  וגם מגורים וכל מה שצריך לעובדי המפעל.

מפעל "הרשי" קיים כבר יותר ממאה שנים והביא לעולם את ה"נשיקות" המפורסמו, חטיפי "ריסז" הפופולאריים , חטיפי m&m שהומצאו במיוחד בשביל חיילים כדי שיוכלו להנות משוקולד שלא נמס בכיסים ועוד.

אחד המוצרים האהובים של "הרשי" הם הנטיפים – אותם שבבים קטנים ומתוקים שמשתמשים בהם לאפייה ולקינוחים.

אבל למה להסתפק בעוגיות שוקולד צ'יפס כשאפשר להכין למשל מילוי או קישוט לסופגניות לכבוד חג החנוכה המתקרב?     לחדש בטעמים את הריבה המסורתית?

השף קונדיטורית עמית דונסקוי מציעה להשתמש בשני סוגים של נטיפים של "הרשי" לסופגניות – נטיפי שוקולד הרשי "SEMI SWEET" ונטיפים בטעם חמאת בוטנים, שמגיעים תחת השם "ריסיז" (כמו חטיף השוקולד האהוב של "הרשי".)

 

הרשי2

לשף עמית יש מתכון לסופגניות, אבל אפשר להשתמש בכל מתכון אהוב, שכן הסוד הוא במילוי (ובציפוי)- כדי ליצור מילוי שוקולד היא משתמשת בחצי כוס שמנת מתוקה, כוס אחת של נטיפי שוקולד "הרשי" ו50 גרם אבקת סוכר. למילוי קרם בוטנים היא משתמשת בחצי כוס שמנת מתוקה, כוס אחת של נטיפי קרם בוטנים ריסז ו100 גרם אבקת סוכר. בשני המקרים היא ממיסה במיקרוגל את הנטיפים, עם השמנת המתוקה, כמובן כל סוג של נטיפים בקערה נפרדת, מערבבת עד שנמס, מעבירה למקרר לצינון ל5 שעות, ואז מקציפה במערבל כל קרם בנפרד תוך כדי הוספת אבקת הסוכר (ושימו לב שלכל אחד מהקרמים יש כמות אחרת של אבקת סוכר).

הקרמים מוכנים לזילוף.

 

הרשי3

היות ולי לא היו חמש שעות, (והאמת שגם שמנת מתוקה לא היתה לי בבית בצהרי יום שישי), הלכתי על משהו מהיר יותר- ופשוט המסתי חופן נטיפים עם קוביית חמאה, עד שנעשה קרם חלק. בקרם השתמשתי הן לזילוף לתוך הסופגניה, והן לקישוט מלמעלה- בתוספות שונות כמו סוכריות צבעוניות. גיוונתײ בין המילויים, כך שסופגניה שמולאה במילוי השוקולד קיבלה ציפוי חמאת בוטנים וההפך.

טיפ שלי- כשמודדים כמויות של נטיפים- תמיד תוסיפו קצת יותר כי הסיכוי לנשנש גבוה מאד.

שיהיה חנוכה שמח ומתוק!!!