חמישים טעמים של שווארמה.

בלב התוסס של תל אביב, רחוב אבן גבירול, כוכבת חדשה מפציעה ומפתיעה- הSHAWARMAX.

כן , שווארמה, אותה מנה כל כך ישראלית , עכשיו בגירסת האקסטרים. השף גלעד דולב בנה לנו תפריט  שווארמה כפי שמעולם לא נראה בעבר- שיטות הכנה, טעמים, סגנונות והגשה ייחודיים ו… כן, טעימים לאללה….(את המנות מכין השף בר ישראל).

הוזמנתי להשקת הסניף הראשון בתל אביב, בבריזה חורפית נעימה ישבנו לטעום את כל מבחר הטעמים של המקום, ואז להחליט (החלטה קשה מאד, כמעט בלתי אפשרית) מה הכי טעים.

המקום מעוצב בצורה אסתטית מאד, הוא רחב ידיים ומואר וכוכבי המקום הם כמובן שני שיפודי הענק שמסתובבים – האחד של הודו נקבה, והשני של עגל עם שומן כבש שנמס ונספג ו… טוב, נעשיתי רעבה רק מלכתוב את זה.

אופן ההכנה- בניגוד לשווארמה הרגילה שבה מורידים הישר מהשיפוד לתוך הפיתה, ב"שווארמקס" הבשר עובר חיתוך ואז ישירות לפלאנצ'ה, ואז זה מתחיל…. לפי הבחירה מוספים הטעמים והתוספות ואז כל הטוב הזה מועבר למה שבחרנו- פיתה, בגט, לאפה, לחם פרנה משובח או פשוט על צלחת.

אז מה היה לנו על השולחן?

השווארמה הראשונה שטעמנו היתה מאד מיוחדת- "שווארמה רד"- עם רוטב שקשוקה, טחינה גולמית ועל הכל ביצת עין מפנקת. האמת, ביצת עין הולכת מצוין עם המבורגר, אז למה שלא נמשיך את הקו לשווארמה? אם לא היתה שווארמה נוספת שכבשה את ליבנו, השווארמה –שקשוקה הזו היתה זוכה במקום הראשון של ההעדפה של השולחן.

(בתמונה למעלה- שף גלעד דולב)

השניה – וכאן אני מקדימה את המאוחר, היתה המנצחת שלי ושל רוב הסועדים- "שווארמה ירוקה"-  עם שעועית, בייבי תרד, פטרוזיליה וטחינה ירוקה. מה שכבש את לב כולם היה הפריכות של השעועית שנתנה מרקם נוסף למנה. רק צריך להזהר- על המנה מוגשים שני פלפלים חריפים מאד. הפתרון שלנו היה- חובבי החריף לקחו את הפלפלים, ומי שלא אוהב נהנה מהמנה כמו שהיא (החריפות היא רק בפלפלים עצמם).

הבאה בתור היתה ה"שווארמקס תאי"- בסגנון תאילנדי מוקפץ- עם תערובת ירקות, בצל ירוק, צ'ילי חריף ברוטב קוקוס וג'ינג'ר. יש אמנם צ'ילי חריף אבל לא מרגישים חריפות, הטעם הדומיננטי הוא יותר המתקתקות של הג'ינג'ר. שילוב מעניין של מזרח רחוק בתוך מציאות ישראלית.

ואם כבר בעולם עסקינן- "שווארמקס עולמית" – עם נקניקיות מרגז, פטריות, בצל וסלסה של עגבניות. המרגז חריפות, כל שאר המנה לא, מיקס מעניין של טעמים ומרקמים.

וחזרה לישראל, עם מנה מאד ישראלית- "שווארמקס ירושלמית" שזה בדיוק כמו מה שזה נשמע- שווארמה  עם "מעורב ירושלמי"- כבדי עוף, לבבות, בצל מטוגן בתיבול סומק וטחינה ועוד הרבה גודיז.

הירושלמית מנה עשירה במיוחד, והרוטב נוגב עם הפרנה הטרי.

המנות הוגשו בלוווית צ'יפס של תפוחי אדמה ובעיקר צ'יפס בטטה שחוסלו מיידית, ולוו במגוון גדול של שתיה  אלכוהולית וקלה, כולל בר גזוז כמו של פעם, במחירים זולים במיוחד.  בכלל, אם אני מזכירה מחירים- מחירי המנות זולים בהשוואה למחירי השווארמה המקובלים- ונעים בין 25 שקלים לשווארמקס  בפיתה , 35 שקלים למנה בלאפה ו55 שקלים לצלחת כולל תוספות כמו צ'יפס או אורז. ישנן גם עסקיות בצלחת עם צ'יפס ושתיה ב37 שקלים בלבד.

מעבר לבשר יש גם מנות צמחוניות כך שאם באים בחבורה ומישהו לא אוכל בשר, גם עבורו יש פתרון, ובקרוב יהיה גם לחם נטול גלוטן.

ישנה גם אפשרות למשלוחים און ליין.

המקום כשר בהשגחת הרבנות המקומית ולכן סגור בשישי בערב ובשבת, בימי הקיץ המקום יהיה פתוח במוצאי שבתות.