פסטיבל הקוקטיילים- חגיגה בכוס.

פסטיבלי יינות ובירות הם כבר דבר נפוץ וכולנו מכירים ואוהבים. עכשיו מביאים לנו "איש הענבים" את "פסטיבל הקוקטיילים הראשון" שיתקיים במתחם התחנה בתל אביב, ביומיים הראשונים של יולי. ומה בדיוק יש שם?

בעצם – מה אין. מיטב המותגים ומיטב המיקסולוגים (יוצרי קוקטיילים) יציגו את כל החידושים והטעמים בתחום ערבוב המשקאות, ויאפשרו טעימות מכל מה שחדש מצד אחד ,וגם מהישנים האהובים מצד שני.

כי פעם קוקטייל היה עם דימוי של "משקה בנות" או לחילופין משהו עם מטריה צבעונית ששותים תוך לבישת חולצת "הוואי" באיזה מועדון "קלאב מד". קארי ברדשו וחבורתה חיזקו את מעמד הקוקטיילים כמשהו אופנתי ומיוחד, והיום קוקטיילים הם לשני המינים גם יחד (יש בהחלט קוקטיילים "גבריים" מבוססי טעמים חזקים ואלכוהולים במיוחד למשל), ובמקום המטריות הקטנות יש עיטורים רבים בשיטות מיוחדות – מהצתת הדרים ועד קרח יבש וסירופים שונים.

התכנסנו ב"זמן אמיתי" – בית הספר המפורסם לאלכוהול, לסדנת קוקטיילים בהנחייתו של המיקסולוג אופיר מינץ, ושמענו על כל החידושים בתחום. הידעתם למשל שישנם מכשירי סודה מיוחדים להגזת קוקטיילים, כך שכל קוקטייל, גם אחד שלא מוגז במקור, ניתן להפוך למוגז, ואפילו חלב יכול לעבור את התהליך הזה ולהפוך למשהו שאף פעם לא טעמנו?

בתמונות ניתן לראות את השיעור שהעביר אופיר, כולל איך לשקשק, מה עושה ביצה חיה בתוך משקה, מתכונים לקוקטיילים מיוחדים וטיפים להכנה עצמית. התחלנו ממשהו בסיסי – רום עם סוכר ולימון (ואסוציאציות של "שודדי הקאריביים") וחיש מהר עברנו לערבוב ליקרים, וויסקי, מיצי פירות שונים, סירופים (וסוד מאחורי הקלעים – על כל שעה של הכנת קוקטיילים, יש גם שעה של הכנה מוקדמת של כל החומרים הנדרשים לעבודה).

אחד המרכיבים שאני אישית אהבתי היה "אמרטו די סרון" (שאני מקווה שכתבתי נכון, בשלב הזה ענני האלכוהול כבר התחילו להשפיע..), שנתן טעם "מרציפני" והזכיר גירסה משודרגת של " רוזטה".

הפסטיבל כאמור יתקיים בראשון ובשני ליולי, החל מהשעה שש בערב במתחם התחנה. הכניסה למתחם היא כמובן חופשית, ותהיה אפשרות לרכוש כרטיסים שיזכו בשלושה קוקטיילים (ברכישה מוקדמת באתר "איש הענבים" ב69 שקלים ). יש כמובן גם רכישת כרטיסים במקום.

אחד הקוקטיילים שאני מאד אוהבת, בעיקר בגירסה המשודרגת, הוא כמובן ה"קוסמופוליטן"- והמתכון שלו כולל – 40 מ"ל וודקה וואן גוך בטעם אסאיי (מה שמשלב שתי אהבות שלי – וודקה וואן גוך, וטעם אסאיי שאהוב עלי מדרום אמריקה), 40 מ"ל מיץ חמוציות, 20 מ"ל ליקר תפוזים ו15 מ"ל מיץ ליים. כל מה שצריך לעשות הוא לנער את כל המרכיבים בשייקר (ולסגור אותו היטב לפני שמנערים!) ולסנן לכוס מרטיני.

ואתם חייבים לראות את המזיגה המיוחדת הזו…