קוסקוס- לא מה שחשבת.

מה כבר אפשר לחדש בקוסקוס? מסתבר שהרבה, ובצורה מאד ייחודית.  כך חשבו ב"תבואות" כשנשאלה השאלה- מי אמר שקוסקוס צריך להיות עשוי רק מסולת?

והתשובה- קוסקוס ממגוון רחב של קמחים, שכוללים ביחד איתם גם ים של בריאות וטעם.

חברת "תבואות" מביאה לנו הפעם סידרת מוצרים חדשה היישר מאיטליה, של מוצרי קוסקוס אורגניים מקמחים מיוחדים. בסידרה יש :

קוסקוס מקמח כוסמין מלא אורגני, קוסקוס מקמח תירס וקמח אורז אורגניים, קוסקוס מקמח אורז אורגני, והסוג שאני התנסיתי בו- קוסקוס שמשולבים בו ארבעה סוגי דגנים אורגניים- סולת חיטה מלאה, קמח כוסמין מלא, קמח חיטת קמוט וקמח תירס.

(בתמונה למעלה- המצרכים כדי להכין את מנת הקוסקוס שלי).

ועם רשימה כזו, חשבתי שאני אכין משהו מיוחד, לא מנה רגילה של קוסקוס עם ירקות.

קו המחשבה שלי היה ללכת על מתוק. למה? קודם כל כי נזכרתי שבקוסקוס משתמשים בחג המימונה, כשמערבבים אותו עם פירות יבשים ותבלינים מתקתקים. אחר כך חשבתי על זה שבעצם המרקם של הקוסקוס, על שלל דגניו , מזכיר לי למשל אורז, מה שמאפשר פודינג אורז למשל, ובסוף גם נזכרתי שאני מכינה מנות מתוקות משיבולת שועל מבושלת, ואולי אפשר לשלב גם כאן.

אז בסוף שילבתי את  מתכוני שלושת המנות- קוסקוס, פודינג אורז ושיבולת שועל, ועשיתי להם "המרה" לקוסקוס ארבעת הדגנים.

בהתחלה עשיתי מה שכתוב על האריזה- שיטת בישול קלה ומהירה שבה מרתיחים כוס מים (על כל כוס קוסקוס), ובנתיים שמים את הקוסקוס בקערה ומערבבים עם כף אחת או שתיים של שמן איכותי.  כשהמים רותחים במקור אמורים לשים תבלינים, אבל בגלל שאני רציתי מתוק אז שמתי רק את הקוסקוס ואז ערבבתי וכיביתי את האש. השארתי לנוח במשך כשבע דקות וערבבתי.

כאן בגדול המנה כבר היתה אמורה להיות מוכנה אבל אני המשכתי הלאה-

ערבבתי חלב באותה כמות של הקוסקוס, כף וחצי של סוכר |(אפשר פחות או יותר לפי הטעם) ומעט קינמון, ונתתי לזה להתבשל עוד טיפונת על אש נמוכה, רק כדי לוודא שהכל הופך לסוג של עיסה).  זהו.

(למעלה בישול הקוסקוס הבסיסי, למטה הוספת החלב , סוכר וקינמון ובישול).

הוצאתי לכלי וקיררתי. (ניתן לאכול בכל טמפרטורה, אם כי לא הייתי ממליצה על רותח) . כל מה שנשאר זה להוסיף דבש או סילאן לפי הטעם, עוד קצת קינמון, אפשר גם קוקוס טחון או שקדים, מה שבא ולאכול כמו שאוכלים דייסת שיבולת שועל.  בתמונות אפשר לראות את המנה, במחשבה נוספת אולי הייתי צריכה יותר חלב כדי שהמנה תהיה רכה יותר אבל גם ככה היא שימשה לארוחת ערב משביעה , מתוקה ובריאה.

במוצרים יש הרבה ערכים תזונתיים עקב הטחינה של הגרעין כולו על קליפתו, כמו סיבים תזונתיים, חלבון, ויטמינים ומינרלים, ועוד, וכל הקמחים כאמור הם אורגניים בגידול טבעי ללא חומרי הדברה או כימיקלים.

 

המוצרים כשרים פרווה בהשגחת הרבנות ובהשגחת הבד"ץ בעל"ז.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.