"שינוקי" – גם יפות וגם אופות (ליתר דיוק- מתבשלות).

בכל פעם שאני חושבת שאין מה לחדש בתחום הירקות המיוחדים, מגיעה "חוות תקוע" ומפתיעה, ולכבוד שבועות מוצגת סדרת פטריות חגיגיות במיוחד, שמשתלבות מצוין במנות החלביות המקובלות בחג.

אני קיבלתי להתנסות פטריות שינוקי, שהאמת, הכרתי את המראה שלהן וראיתי אותן בתוכניות בישול שונות אבל אף פעם לא ניסיתי בעצמי. אז הפעם היתה ההזדמנות- כל ההוראות היו – לחתוך את הבסיס כדי להפריד את הפטריות, ולהעביר אותן פעולת בישול כלשהי. זהו.

אז הלכתי על מנה חלבית של פטריות שינוקי ברוטב טריאקי על מצע פולנטה, עם המון המון תועפות של חמאה. למה? כי זה טעים.

בהתחלה הכנתי את הפולנטה, בתמונות ניתן לראות את שלבי ההכנה – הרתחת קמח תירס עם מים וחלב, בחישה מתמדת, תיבול, העברה לתבנית אפיה לקבלת השחמה קלה (העיסה נשארת במירקם של פירה).

אחר כך עבדנו על הפטריות- חתכנו את הבסיס כמומלץ, הכנו מרינדה שכללה ארבע כפות רוטב טריאקי (אפשר גם עם רוטב סויה) וכוס מים, השרינו את הפטריות בערך רבע שעה ואז ישירות למחבת לבישול. בישלנו עד שנראה שהאטריות מוכנות, ואז סיננו אותן והשארנו את הרוטב להצטמצם.

בנינו את המנה- משטח של פולנטה, מעל שפכנו את הרוטב המצומצם ומעל את הפטריות. הכמות בחבילה הספיקה לנו לשתי מנות מפנקות. אולי הפרזנטציה לא יצאה כל כך יפה אבל הטעמים היו מענגים.

(למעלה- הפטריות בהשרייה ובמחבת, למטה- התוצאה)

לפטריות השינוקי טעם מתקתק ועדין ולכן מתאימות למגוון רחב של תבשילים והן מקבלות בכיף כל רוטב. מעבר לזה הן גם ייצוגיות מאד, ומקשטות יפה מנות, יוצרות תחושה של יער. ב"חוות תקוע" מגדלים אותן על מצע מעוקר, בחדרי גידול נקיים ובתנאי אקלים מבוקרים. והן לא רק טעימות, יש להן גם הרבה יתרונות בריאותיים כמו ברזל, אשלגן, חלבון, תיאמין וריבופלבין.  הן הולכות מצוין במנות בשריות או חלביות, נראות נפלא במנות מוקפצות ומקבלות באהבה עשבי תיבול.