אין יותר תירוצים – אריאל

זוכרים את הפרק של "רמזור" שבו אמיר טוען שעדיף לא לדעת לעשות עבודות בית מכיוון שאם תדע לעשות ותעשה את זה טוב, האישה תדרוש ממך לעשות את זה תמיד?

אז התירוץ הזה כבר לא תופס.

בסקר שערך מותג "אריאל" לגבי כביסה וחלוקת תפקידים בבית, עלו מסקנות חיוביות ומסקנות שליליות. החיוביות – אף אחד כבר לא חושב שדווקא נשים צריכות לעשות עבודות בית מתוקף היותן נשים. השלילי? עדיין המצב רחוק מלהיות שוויוני, ובעיקר בתחום הכביסה משום מה, רק 28% מהגברים (אותם אלה שיודעים להפעיל סמרטפונים משוכללים ומתיימרים להיות "המין שנוהג טוב יותר") מגדירים את עצמם כ"מבינים" בכביסה. השאר משאירים לאישה את הידע (וכפי הנראה גם את העבודה).

לא שברור למה צריך "להבין" בשביל לדעת לא לשים כהה עם בהיר, וללחוץ על כפתורים…

בכל מקרה, גם למאותגרי כביסה קשים במיוחד, "אריאל" חשבה על פתרון – קפסולות ג'ל לכביסה, מרוכזות פי 2, בשיא הקלות, כך שלפי הסלוגן "לא משנה מי עושה את הכביסה, הבגדים יוצאים תמיד נקיים, ללא פשרות".

כל מה שצריך הוא לזרוק קפסולה אחת לעמקי התוף של המכונה, להניח עליה את הבגדים, לסגור את הדלת ולהפעיל תוכנית. הקפסולות מתמוססות לחלוטין במים (הן ידידותיות לסביבה), עובדות בטמפרטורה נמוכה של 30 מעלות, מה שחוסך בחשמל, ומרוכזות פי שתיים מג'ל כביסה, כך שהן חזקות מאד להסרת כתמים.

כבר לא צריך להתמודד עם "כמה אבקה לשים" (והנטייה לשים יותר מדי כי "זה בטח יעשה את הנקיון טוב יותר") , כבר לא צריך לסחוב אריזות כבדות של אבקה, רק לזרוק, לסגור וללחוץ.

הקפסולות ידידותיות גם לבעלי רגישויות. בסידרה שני סוגים – האחד לכל הכביסה, צבעונית ולבנה כאחד, והשני לכביסה צבעונית, להדגשה ושמירה על הצבעים.

בהשקת הקפסולות בקפה-מכבסה "דיזי" בכיכר דיזנגוף בתל אביב (קונספט חמוד של בית קפה עם מכונות כביסה, או ההפך- מכבסה עם בית קפה, שגורם לי להזכר בכל הפעמים שישבתי במכבסות בחו"ל ובהיתי בכביסה המסתובבת כי זה מה שהיה לעשות שם), נכחה גם הסטייליסטית ליאת אשורי שנתנה טיפים מועילים כמו "האדם הוא הבגד" – אותו בגד יכול להראות אחרת לגמרי על שני אנשים שונים, תלוי בתחושתם על הבגד ומה הם משדרים, ושכדאי לקנות בגדים שהם לא ממש בולטים, כמו חולצות חלקות כדי שנוכל לשלב אותם בכמה שיותר אאוטפיטים בלי שזה יורגש שאנו לובשים אותו דבר כמה פעמים.

בתמונה  – ליאת אשורי

באתר "נענע 10" נערכת תחרות "סקר עבודות הבית הגדול בעולם" שבמסגרתו ניתן לשלוח טיפ על חלוקת תפקידים בבית, ולהתחרות על זכייה בעוזר/ת בית לשנה.

הטיפ שלי הוא- עוד לפני שעוברים לגור ביחד, לערוך תיאום ציפיות שבו רושמים את כל המטלות שקיימות בבית, מידת התדירות שלהן (כי אין דין לקיחת מכונית לטיפול שנתי במוסך, כדין הכנת ארוחת ערב יומיומית) וכו', ואז כל אחד מבני הזוג בוחר את המטלות שהוא אוהב או מוכן לעשות . מה שנשאר ברשימה הן מטלות שלא אוהבים ומחפשים לכך פתרונות – אם זה בחלוקה חצי חצי, כך שכל אחד "יסבול" רק חצי מהמטלה, או על ידי וויתור על הוצאות מסוימות כדי לממן רכישת שירות שיחליף אותנו במטלה (למשל שירותי גיהוץ או קניית מדיח כלים). הדבר החשוב הוא להתמיד, ובעיקר לשמור על החלוקה גם כשמגיעים הילדים ו"חופשת" הלידה שעלולה לגרום הרגלים שמתקבעים.

לאתר התחרות – http://lifestyle.nana10.co.il/Category/?CategoryID=600082