דונטס בוקס 2018- חג אורים טעים!

 

127

חג החנוכה הגיע, והסופגניות שולטות בכל פינה. לצד הסופגניות המסורתיות ניתן למצוא סופגניות בכל הטעמים והקישוטים, בשילובים טרנדיים ובתוספות מיוחדות, כולן חוגגות את זכרון כד השמן שהספיק לשמונה ימים.

אחד הדברים הכייפיים ביותר הוא להכין סופגניות בבית, ולזלול אותן כשהן עדיין חמות, היישר מהשמן.

כדי ליצור את הסופגניות האולטימטיביות צריך בראש ובראשונה חומרי גלם טובים ואיכותיים.

בקופסת "דונטס בוקס 2018" שהגיעה לביתי השבוע היו מרכיבים לכל מה שצריך – מהסופגנייה עצמה, דרך הקישוט והמילוי ועד לניקיון.

מה מצאתי בקופסה?

שמרים יבשים של "שמרית" – שמרים "אקטיביים"  חזקים וחסונים במיוחד שמקצרים את זמן התפיחה, נותנים לבצק מרקם נוח לעיבוד והמאפה נשאר טרי לאורך זמן.

קמח חיטה לבן בהיר של "הטחנות הגדולות של א"י" – באריזה חגיגית לכבוד חנוכה, כולל מתכון למיני דונטס.

 

120

הקמח נטחן מתערובת של 5 סוגי חיטים איכותיות ומתאים במיוחד לסופגניות ודונטס.

"סנו סושי- רב מגבת"– מגבות נייר עמידות במיוחד, שלא רק שמחליפות בהצלחה מגבות מטבח, הן גם מתעלות מעליהן מכיוון שהן עמידות יתר וסופגות יותר, לא משאירות שאריות נייר שנדבקות לאוכל וכמובן אין סיבים, והשימוש פשוט, קל ויעיל.

 

126

"סקיפי" חמאת הבוטנים הקלאסית, טעם של אמריקה היישר מהצנצנת, נותנת את הטאצ' הממכר של מתיקות ומליחות ביחד, ונהדרת הן כמילוי והן כציפוי לסופגניות החג

"ממרח לוטוס"- הממרח שכבש את לב הישראלים והפך ללהיט, כמו הבסקוויטים לפניו, מתוק מלוח ומפנק במיוחד.

 

125

"מעדן תות סנדלפור" – מאה אחוזי רכיבי פרי שהופכים לקונפיטורה צמיגית ונוחה למריחה, ללא סוכר לבן, צבעי מאכל או תוספת כלשהי שלא מגיעה מהפרי. המתכון הוא מתכון משפחתי מתחילת המאה, שהומצא מתוך צורך, כשהיה מחסור בסוכר והשתמשו במיצי פירות שצמחו בסביבה. התוצאה היתה מעדן שמעלה בדרגה כל מאפה.

שינסתי מותניים, קשרתי את הסינור ודפדפתי בספרי הבישול (טוב, נו, בגוגל) כדי למצוא מתכון טוב וקל לסופגניות. המצרכים כללו מלבד השמרים והקמח, גם חלב, ביצים, חמאה,וגם ברנדי שבמקרה שלי הוחלף בוויסקי כי זה מה שהיה לי.

 

121

ערבבתי מחצית מכמות הקמח עם השמרים בקערת המערבל (עם וו לישה), הוספתי את שאר המצרכים ואת שארית הקמח והמשכתי לערבל. כלומר, שכחתי לרגע שקמח נוטה לעוף (מזל שיש "סנו סושי רב מגבת!") אבל נזכרתי מהר מאד והורדתי את המהירות.

 

122

(בתמונות למעלה שתי ההתפחות- משמאל לפני ההתפחה, מימין לאחר ההתפחה).

עד מהרה נוצר בצק והוא הונח אחר כבוד בקערה מכוסה בניילון נצמד, בתוך תנור כבוי לתפיחה ראשונה. השמרים אכן עשו את עבודתם ולמרות מזג האוויר הקר יחסית בבית, הבצק עלה כפורח ואיפשר לי עד מהרה לעבור לשלב הבא- הוא חיתוך לחלקים והפיכתם לכדורים בערך בגודל של פינג פונג.

הכדורים הונחו על ריבועי נייר אפייה משומנים לתפיחה נוספת, כשעליהם ניילון נצמד משומן.

עשרים דקות חלפו ביעף (ושוב תודה לשמרים הזריזים) והתחלתי לחמם שמן. הקפדתי שלא יהיה חם מדי כדי לא לשרוף מבחוץ בעוד הפנים עדיין לא מוכן.

העברתי את הסופגניות עם ריבועי הנייר לסיר השמן (פטנט שלמדתי בתוכניות בישול שונות), ואחרי שתי דקות טיגון מכל צד, היו לי סופגניות שחומות ושמנמנות לתפארת מדינת ישראל.

 

123

הנחתי אותן על מגבות של "סנו סושי" כדי לספוג את שארית השמן, ואז הן עברו לשלב הדקורציה והמילוי.

במגרת הפיצ'יפקס שלי מצאתי מזרק לסופגניות, מילאתי אותו ב"סנדלפור" והזרקתי בנדיבות בתוך הסופגניות. לסיום קישטתי את החלק העליון שלהן בחמאת בוטנים, ובממרח לוטוס שעליו זריתי סוכריות צבעוניות.

השלב האחרון היה כמובן הצילום הקבוצתי של כל היפות שלי.

 

124

הנחתי צלחת יפה של סופגניות שגם אנשי ה"אני לא אוכל פחמימות" מהבית לא עמדו בפיתוי והן נטרפו בלי חשבון.

נשארו לי מספיק מהמצרכים כדי להכין עוד סיבוב של סופגניות, כך שהחגיגה ממשיכה!

#דונטס_בוקס2018