טאואר-טאג – הקרב אמיתי, המציאות מדומה.

(קרדיט לכל הצילומים בפוסט – ארתור ארונוב)

מציאות מדומה היא אחד הדברים הכיפיים שיש, להכנס לעולמות דמיוניים, לעוף , להיות מנותקים מכל מה שכובל אותנו במציאות, לקבל כוחות על ולהמריא על גבי הדמיון.

רובינו כבר התנסינו בחבישת משקפי מציאות מדומה ונסיעה פרועה ברכבת הרים בחלל, או טיסה עם הציפורים, צלילה למעמקי הים או טיפוס על קרחונים, כשהתחושה כל כך אמיתית שלעיתים אנו נאחזים בחוזקה בסביבה שלנו או אפילו מאבדים את שיווי המשקל.

עד עכשיו היו משחקי המציאות המדומה בצורת משחק מול המחשב, מה שמשאיר את השחקן די בחברת עצמו. עכשיו מגיע החידוש של "טאואר טאג" ומשלב את המציאות המדומה ביחד עם שחקנים מציאותיים לגמרי, החברים שלנו, בני הזוג, הילדים ואפילו הסבתא.

אם ננסה להגדיר מהו "טאואר טאג" נגיע למסקנה שמדובר בסוג של פיינטבול ווירטואלי רק שהטכנולוגיה שלו משוכללת בהרבה, וכוללת סינכרון מדויק בין כל השחקנים, כולל אפילו תחושת הרתע כשיורים.

איך זה עובד?

מגיעים ל"טאואר טאג" ברחובות, מקבלים הדרכה קצרה, חובשים משקפיים ואזניות, מקבלים את הנשק שבעזרתו נלחמים ויוצאים לדרך, כלומר לקרב.

העלילה סובבת סביב עיר עתידנית שבנויה ממגדלים, ותפקיד השחקן לקפץ ממגדל למגדל ולנסות להרוג את היריבים, שבתורם מנסים להרוג אותו. היריבים הם החברים האמיתיים מאד של המתחרים (המשחק הוא זוג מול זוג או שלישיה מול שלישיה) ולאחר כמה סיבובים מוכרז הזוג או השלישיה המנצחת.

השוס הגדול של המשחק הוא האסטרטגיה מכיוון שמשחקים בזוג או בשלישיה וכדאי מאד ליצור אינטרקציה עם אלה שלוחמים לצידך, כדי ליצור אסטרטגיה מול היריבים, כמו איגוף, התקפה כפולה, אזהרה מפני סכנות וכך הלאה.

(בתמונות – אני בפוזות אופייניות למשחק)

למרות שבפועל השחקן נמצא כל הזמן בשטח של שני מטר על שני מטר בערך, המאמץ הפיזי לא קטן וכולל כריעות, השתטחויות, התחמקויות ותנועה רבה, כך שכשאנו התנסינו במשחק, יצאנו מזיעים וצמאים כאילו שעשינו פעילות ספורטיבית מאומצת (שזה אגב רעיון אדיר, כי הרבה בטלני ספורט כמוני ישנו את דעתם לגבי פעילות ספורטיבית אם היא תהיה כייפית כזו).

במשחק שבו השתתפנו היינו זוג בגיל ממוצע של 50, ושיחקנו נגד שני טייניג'רים שכבר שיחקו במשחק . התוצאה היתה שתיים אחת לטובתנו, מה שמוכיח שלא צריך להיות בגיל צעיר או בכושר שיא, או אפילו מנוסים במשחק כדי לנצח.

אז מה צריך כדי להתחיל?

להגיע בבגדים נוחים לפעילות גופנית (כלומר לא חצאית מיני…).

ניתן להרכיב משקפיים בתוך משקפי המציאות המדומה.

הפעילות מותרת החל מגיל 10 מטעמי בטיחות, כשילדים עד גיל 13 חייבים להיות מלווים במבוגר.

למי הפעילות מתאימה? לכל מי שרוצה לעשות כיף מסוג אחר, להתנסות בחווית לחימה בשטח עתידני, לגלות את ה"שוורצנגר" שבתוכו. מצוין לחברים, בני זוג, הורים וילדים, סבים ונכדים, חיילים, קבוצות עובדים ועוד.

איך נרשמים: בהרשמה מראש דרך האתר של "טאואר טאג" לשמירת משבצות זמן.

במקום ניתן לרכוש גם ציוד לגיימרים.

"טאואר טאג" – חוויה מומלצת לכל גיל.