"טקסס" – אמריקה פינת אשדוד

1

ארצות הברית היא מעצמה, וככזאת הכל בה בגדול, כולל הקולינריה.

בניגוד למטבחים אירופאיים שבהם מנה היא בגודל שתי נגיסות ועולה כמו בית, בארצות הברית מאמינים בשפע, בעיקר בטקסס, שם הגודל בהחלט קובע.

הרוח הזו שורה ב"טקסס" – מטבח אמריקאי אמיתי בעיר אשדוד, שתי דקות מחוף הים, שבה השף יורה מביא את מיטב המנות האמריקאיות האהובות במבחר גדול כולל בגרסאות טבעוניות ובמנות ילדים.

2

"טקסס סטייק האוס" מעוצבת בחמימות עם בעץ- הספסלים, השולחנות וחיפויי הקירות. העיטורים כוללים סמלי משקאות חריפים ובירות, מנורות כמו באסמים בחוות בוקרים ודלת של סאלון מערב פרוע לחדרי השירותים.

את פנינו קיבלה אירנה האדיבה שהקפידה על כל פרט – מלוודא שזוג צעירים לידינו מבוגר מספיק בשביל להזמין שתיה חריפה ועד להוצאת טעימות ממבחר בירות שתואמות את מה שביקשתי כדי שאוכל להחליט מתוך מגוון ענק של בירות מהחבית.

התפריט גדול מאד וכולל כל מה שאפשר לרצות – מנות ראשונות כמו כנפיים, כדורי גבינה, חציל קלוי, פטה כבד, תפוחי אדמה בשמנת ועוד- מנות קרות וחמות, מבחר סטייקים ומנות בשר (ועוד כמה ספישלים שלא מופיעים בתפריט וכדאי לשאול את המלצרית עליהם), 16 סוגי המבורגרים בצירופים ייחודיים, פיצות, דגים ופירות ים, סלטים צמחוניים, בשריים או עם פירות ים, פסטות, מנות צמחוניות וטבעוניות, קינוחים וכמובן גם מנות ילדים , כך שכל קבוצה, בכל קונסטלציה, תוכל למצוא שפע הצעות מגרות לכולם.

3

הבירה נחתה על שולחננו ועימה הנשנוש ההתחלתי -נאצ'וס. המטבח המקסיקני פתח לנו את הארוחה בצורה מפנקת במיוחד של קערית נאצ'וס תוצרת בית, פריכים, חמימים ומתפצחים עם מטבלי גוואקמולי, סלסה וצ'דר.

אזהרה- להזהר עם הנשנושים כי המנות, גם הראשונות הן מנת נדיבות, שלא לומר- ענקיות.

בראשונות קיבלנו את ההמלצות של אירנה- " רוסטביף סינטה מעושנת" – העישון נעשה במקום כמובן, כמו גם מנות מעושנות נוספות. המנה מוגשת עם ירקות וצנימים, והטעימה הוכיחה שמדובר בבשר רך, ממש נמס בפה, בעישון עדין ולא משתלט.

ראשונה נוספת שטעמנו היתה "טרטר סלמון וטונה אדומה" עם אבוקדו, מלפפון ובצל, בלווית גבינת שמנת, ירק וטוסטונים ובתיבול סויה, שמן שומשום, שמן זית ולימון. בתחילה טעמנו את הטרטר לחוד- ושמחנו לגלות את טריות הדגים ואת העידון בתיבול שנתן לדגים להתבטא במלוא הדרם ואחר כך הרכבנו את הביס המושלם מכל המרכיבים. המלצה שלנו- לעשות את שני הדברים- לחוד וביחד ולקבל  מגוון של מרקמים, טעמים ושילובים.

4

גם בעיקריות הקשבנו לאירנה. במקום מכינים מגוון סטייקים גדול ותפריט של 16 המבורגרים מיוחדים. בחרנו נציג מכל קבוצה-

ממחלקת הסטייקים בחרנו במנת ספיישל של בלאק אנגוס, המאופיין ברמת שיוש בינונית, כלומר  הוא מתאים הן לחובבי השומן והן לכאלה שפחות. בספיישלים היה גם סטייק נוסף שמרביתו שומן, להארד קור חובבי שומן, ואכלני שיטת פליאו וקטוגנית. נשאלנו על מידת העשייה האהובה עלינו בצירוף ההמלצה של "לא יותר ממדיום". בחרנו במדיום רייר, מה שהתגלה כמושלם לטעמנו. הסטייק מגיע בתוספת תפוחי אדמה בתנור, ירקות אנטיפסטי ומבחר רטבים.

5

ניכר שהסטייק הוכן ביד מומחים שבשר הוא נשמתם, והתייחסו בכבוד אל הנתח. אני וויתרתי על הרטבים והעדפתי מלח גס בלבד, כמה גבישים על כל חתיכה והעונג מושלם.

מתוך רשימת ההמבורגרים, כבר בבית כשקראתי את התפריט ידעתי שאבחר במסקרן מכולם, שהוא גם גולת הכותרת של המקום – " Black jack burger" – לחמניה שחורה, חסה, גבינת צ'דר, בייקון, דובדבנים ורוטב על בסיס חרדל. בישראל יש כעת טרנד של אוכל שחור אבל זו לא היתה הסיבה שבחרתי בהמבורגר הזה אלא יותר ברצון לטעום את שילוב הגבינה-חרדל-דובדבנים. אני מאד אוהבת שילובי פרי מתקתק עם בשר. גם כאן נשאלנו על מידת העשייה ובחרנו במדיום.

ההמבורגר עצמו, כמסורת המקום, כמובן גדול במיוחד, וחוץ מהתוספות המיוחדות הונחו לצידו גם התוספות הרגילות של חסה-עגבניה-בצל-חמוצים למי שרוצה להוסיף. התוספת היתה סוג של לביבות תפוחי אדמה רכות ומתובלות.

6

קציצת ההמבורגר, כמו שאר המנות, עבודת יד של השף יורי, עבה ועסיסי קיבל באהבה את התוספות והתעטף בשפע של טעמים- מהמליחות של הגבינה והבייקון, העוקצניות הקלה של החרדל וכמובן מתיקות הדובדבן.

הגיעה שעת המתוקים. כן, גם כשאנחנו כבר מפוצצים לגמרי, למתוקים יש קיבה נפרדת.

תפריט מתוקים מגרה במיוחד ממנו בחרנו שניים – " Blinches mascarpone" – בלינצ'ס שוקולד ממולא בקרם מסקרפונה ודובדבנים, ו" Cheesecake new york" – עוגת גבינה אפויה מוגשת עם סירופ תות שדה.

7

קיבלנו לשולחן צלחת ענקית עם שלושה בלינצ'ס גדולים, מלאים בקרם עשיר ומלוטפים בסירופ שוקולד ובפירות יער, ופרוסת עוגת גבינה גדולה במיוחד, ועשירה מאד מאד מאד, בעיטור פירות יער אדומים. שתי המנות היו יכולות להיות זוגיות בפני עצמן, גם אם לא היינו מלאים מהארוחה כולה. האם זה הפריע לנו לסיים הכל? לא ממש. הקינוחים נזללו במהירות. עוד מומלצים בתפריט הקינוחים- הקלאסיקות האמריקאיות- קראק פאי ופאי לימון שכבר לא היה מצב שנצליח לטעום.

8

בין הסועדים שסביבנו היו משפחות עם ילדים בכל הגילאים, חבורות צעירים, זוגות רומנטיים וגם חוגגי יום הולדת שקיבלו את הזיקוק המסורתי על הקינוח ואת שירת "יום הולדת שמח".

מסעדת "טקסס" פתוחה כל יום משעה 17:00 עד 23:00 או עד אחרון הלקוחות.

בשישי שבת המסעדה פתוחה משעה 12.00 עד אחרון הלקוחות

במקום ניתן לערוך אירועי VIP

בימי ראשון במסעדה החל משעה 21:00 פועל תפריט חברה המציעה 4 המבורגרים, תוספות וכנפיים ברוטב צ'ילי ב 249 ש"ח.

במהלך כל השבוע ניתן להזמין מארזי המבורגרים וטורטיות במחירים החל מ 99 ש"ח

עוד פרטים בפייסבוק ובאינסטגרם.