להוסיף פלפל לחיים.

Sweet Baby Ray's – שם מוכר ואהוב בארצות הברית, מגיע גם אלינו. על מה מדובר בדיוק? מותג שמייצר רטבים ומרינדות מיוחדים, שמגיע אלינו עם אחד הלהיטים הגדולים שלו – רטבי הברביקיו בחמישה טעמים מיוחדים- טעם אוריגינל, עם דבש ופלפלי צ'יפוטלה, , עם סוכר חום, עם דבש וגירסה מיוחדת חריפה מתוקה עם מולסה ופלפל צ'ילי חריף.

מה עושים איתם? זו בדיוק השאלה ובדיוק העיתוי- יום העצמאות- חג הברביקיו הלאומי (וגם בל"ג בעומר שאחריו), מביא לנו את ההזדמנות לנסות את הרטבים עם כל שילוב- מנות בקר (במיוחד המבורגרים!), עוף, נקניקיות – כמרינדה או כממרח או מטבל, על גחלים או על מחבת, תנור, גריל – רק תבחרו, התוצאה תמיד תצא מאה אחוז טעימה!

אני קיבלתי להתנסות את גירסת ה"דבש צ'יפוטלה" שהיוותה פשרה מצויינת ביני (שלא אוכלת חריף) ובין בני המשפחה האחרים (שאוהבים חריף כאילו שהרגע נולדו במרוקו). ציוותתי את הרוטב דווקא כמטבל לצ'יפס, כי כך אפשר להרגיש את כל עושר הטעמים ושלבי ההתפתחות שלהם. החוויה שלי- טבלתי את הצ'יפס ברוטב וטעמתי בעדינות-  הטעמים היו בהתחלה מתקתקים, החריפות הגיעה מאוחר יותר והיתה עדינה ופיקנטית כך שבהחלט יכלתי להמשיך ולאכול למרות שחריף ואני לא חברים טובים בדרך כלל. ניתן כמובן לשלוט על כמות החריפות לפי כמות הרוטב שבוחרים לשים על המנה, במקרה שלי הצ'יפסים עצמם הם ללא טעם מלבד מלח, כך שהם נותנים קונטרה ניטרלית שמאזנת את הרוטב.

(וסוד קטן- גם למנות צמחוניות כמו ירקות צלויים או צ'יפס- הרטבים מחמיאים מאד- אם כמרינדה ואם כמטבל).

חלק מהרטבים אינם מכילים גלוטן- נקודה שחשוב לדעת.

הרטבים מגיעים אלינו בעזרת "מאכלי עולם" וניתנים להשגה ברשתות טיב טעם, סטופ מרקט ומעדניות ברחבי הארץ.