פטוצ'יני מקמח כוסמין מלא – לשלב בין בריאות וטעם

"פסטה"- תמיד משביעה, קלה להכנה, אהובה על קטנים ועל גדולים ובמגוון אדיר של צורות ורטבים כך שניתן לאכול פסטה בכל יום בשנה בלי לחזור על אותם טעמים ומרקמים.

פסטה בגדול עשויה מקמח ומים (יש מתכוני פסטה גם עם ביצים), אז אם כבר אוכלים אותה, איך אפשר לשדרג אותה כדי לקבל גם בונוס של בריאות?

"תבואות" מחדשת את תפריט הפסטות האורגניות עם פסטה ייחודית המיובאת מארץ המגף – "פטוצ'יני מקמח כוסמין מלא אורגני". כל מילה בהגדרת הפסטה הזו מפוצצת בבריאות- ה"כוסמין",  שמלא בערכים תזונתיים כמו הרבה יותר חלבון לעומת חיטה, הרבה סיבים תזונתיים, וויטמינים מקבוצה B ומינרלים כמו ברזל, סידן ואשלגן, וכן ערך גליקמי נמוך כך ששבעים לאורך זמן, בצירוף אחוז גלוטן נמוך יותר מבחיטה, ה"מלא" שמבטיח שמירה של כמה שיותר מהיתרונות הבריאותיים, וה"אורגני" שמבטיח לנו מוצר נקי ואיכותי.

פסטה מסוג "פטוצ'יני" (באיטלקית פירוש השם הוא "סרטים קטנים") – היא קצת כמו ספגטי שנדרס והפך לשטוח. זו פסטה ארוכה ויחסית לא עבה, וככזו מתאימה לרטבים קלים יותר (היא לא מסוגלת לשאת חתיכות של בשר או ירקות כמו ברוטב בולונז למשל). הרוטב האידאלי עבורה הוא אלפרדו (וביננו- יש מישהו שלא אוהב שמנת?).

הפטוצ'יני של "תבואות" מכיל רק קמח כוסמין מלא ואורגני ומים, טעמו עשיר והצבע שלו ענברי. ההכנה היא בדיוק כמו פסטה רגילה (ולא, לא צריך להעיף לתקרה ולראות אם זה נופל, יש דרכים אלגנטיות יותר להכין פסטה).

הפטוצ'יני הוא האח הצעיר במשפחה שכוללת פסטות מקמח דורום מלא, פסטה מקמח קמוט, פסטה העשויה משילוב של קמח כוסמין, קינואה ועדשים ועוד- כולן חברות כבוד במועדון ה"אורגני".

אני הכנתי את הסוג האהוב עלי – פסטה "אלה -אוליו" שזה בעברית פשוטה על בסיס שמן זית.

כל מה שעשיתי הוא להכין חצי מחבילת הפטוצ'יני לפי ההוראות שעל האריזה (לבשל במים רותחים חמש דקות) ובנתיים חיממתי שמן זית וטיגנתי קצת שום. אחר כך הקפצתי את הפסטה כמה שניות בשמן המתובל, הוספתי קצת מלח הימליה (אפשר כמובן מלח רגיל או כל סוג שאוהבים) וקישטתי בהמון בזיליקום טרי קרוע.

ללקלק את האצבעות. הטעם אגב הוא כמו פסטה רגילה, לא שמתי לב להבדל כלשהו.

טיפ אישי- כשאוכלים פסטה ארוכה כמו הפטוצ'יני, קחו בחשבון שכמה שתשאבו בעדינות, עדיין קצה הפסטה "יכה" לכם בפרצוף ויתיז רוטב. השתדלו לכרוך את כולו על המזלג, והיזהרו על בגדים יקרים… (ממליצה על קשירת מפית סביב הצוואר..)

הפסטות כשרות פרווה באישור הרבנות הראשית לישראל ובהשגחת ארגון STAR-K.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.