קפה שקד- תפריט חורף מחמם לב ובטן.

IMG_1698

בית הקפה הוותיק "קפה שקד" ברמת חן (שלו גם  סניף אקספרס ביפו) לא שוקט על השמרים וממש בימים אלה מציג תפריט חורף חדש המוגש בימים ראשון עד חמישי החל מחמש אחרי הצהרים,  ממש כשהערב מתחיל לרדת והקרירות מבריחה אותנו אל תוך המרחב החמים והנעים של בית הקפה.

בהתאם  למסורת, צוות המקום מכיר את המבקרים הקבועים שמצידם שמחים לנסות מנות חדשות, שחלקן יהפכו למנות קבועות, לצד המנות  הפייבוריטיות שלהם בתפריט.

הקהל של "קפה שקד" הוא משפחות וחברים המחפשים פינה ידידותית עם מבחר אוכל איכותי ואווירה רגועה. אין כאן ריקודים על השולחנות אלא אפשרות לשוחח אחד עם השני בשלווה.

את ביקורינו ב"קפה שקד" פתחנו בכוס יין צרפתי, משהו שיכין את בלוטות הטעם למה שיבוא לאחר מכן.

התמקדנו בתפריט החורף שנוסף לתפריט הקבוע ומתמקד בטעמים עשירים וארומטיים.

פתחנו ב"עמאן  רומא" – מנה של אנטיפסטי- חצילים, פלפלים ולבבות ארטישוק על לבאנה מעוטרת בסומאק, לצד פוקצ'ינה טרייה הנאפת במקום ומקבלת  נקודות מלח גס ופציח על גבה. המנה קלילה ומכינה את החייך למנות החורפיות יותר שיגיעו בהמשך. הפוקצ'ינה הוגשה חמימה וטרייה היישר מן התנור והייתה ממכרת במיוחד.

IMG_1705

לעיקרית הראשונה בחרנו ב"נורווגי מוקרם במחבת חמה- נתחי סלמון צלוי, ברוקולי  ועירית, מוקרם בשמנת ותערובת ארבע גבינות". מדובר בקערה חמה ובה נתחים שעברו כמה וכמה שלבים למיצוי מיטב הטעמים של כל המרכיבים במנה. ערבבנו את הגבינות כך שכל חלק של המנה יקבל נגיעה מהן וקיבלנו מעדן עשיר.

העיקרית השניה היתה ממחלקת "אוכל ניחומים קלאסית" – פסטה גבינה כחולה ברוטב שמנת, גבינת רוקפור, אגוזים ובזיליקום. ניתן לבחור סוגי פסטה שונים, עבורי נבחרה הפנה שקיבלה את  עיטוף הרוטב באהבה. כמות נדיבה של אגוזים סיפקה את הקונטרה הקראנצ'ית לשמנת, וכל המנה היתה טעמים עדינים של גבינה כחולה מפנקת.

IMG_1707

לפני הקינוח החלטנו לדגום את תפריט משקאות החורף. אמנם הפיתוי היה ללכת לכיוון ""שוקו שחיתות" שמגיע עם מרשמלו, מקופלת ואוריאו, אבל אחרי המנות הקודמות פשוט לא היה לזה מקום ולכן הלכנו על הכיוון הים תיכוני והזמנו סחלב עם שפע של בוטנים, קוקוס וקינמון שהגיע בצירוף עוגיה.

בשביל המתיקות שאחרי חרגנו מתפריט החורף  והלכנו על הקינוח השוקולדי ביותר- עוגת שוקולד חמה ללא גלוטן , שהוגשה בצירוף גלידה לבחירתנו (בחרנו בווניל כדי לתת איזון לשוקולד) וקצפת. שחיתות שנהדרת בחורף ובעצם בכל ימות השנה.

IMG_1717

עוד בתפריט החורף ניתן למצוא בטטה צלויה עם פטה, קלצונה גבינות ופטריות, פיצה ביאנקה עם תרד וגבינת סטרקינו, פילה סלמון בטאבון על  מצע מג'דרה, סלט קינואה עם ירקות אטיפסטי קלויים, סלט זקינטוס של שפע ירקות וגבינת פטה, מרקים משתנים וכמובן שפע משקאות  חורף.

בימות השבוע יש גם תפריט עסקיות צהרים הכולל מנה  עיקרית, ושתיה חמה או מיץ טבעי במחיר המנה העיקרית, ומחירים מוזלים על כוס יין או בירה, וקינוח.

IMG_1720

"קפה שקד" סניף רמת חן

רח' האלוף דוד 40 רמת גן

03-5740777

נגישות: יש

שעות פתיחה:

ראשון עד חמישי 7:30-24:00

שישי 7:30-15:00

מוצאי שבת- מחצי שעה לאחר יציאת השבת עד  חצות.

טייק אוי יש, אין משלוחים

יש מועדון חברים המציע הטבות, מבצעים,  פינוקים ועדכונים.

כשרות: למקום אין תעודה אך הוא סגור בשישי בערב ובשבת, צמחוני וכל הספקים בעלי תעודות כשרות.

 

וב"מפה"