"תבואות" מאחלת – יום הולדת שמח מדינת ישראל!!

1

בהמשך לכלל היהודי של החגים שכולם "הם ניסו להרוג אותנו, אנחנו ניצחנו, בואו נאכל" – גם אחרי חג פסח עמוס מטעמים, ושניה לפני שבועות של עוגות גבינה, יש את יום העצמאות, השופע פיקניקים עתירי בשר, סלטים, תוספות וכל טוב.

וכמו שאין מדינה בלי תושבים, אין מנה בלי תיבול, ותבלינים טובים הופכים מנה תפלה ומשעממת למעדן מנצח.

ב"תבואות" מפנקים בתבלינים טבעיים ואורגניים במיוחד ליום העצמאות- כמון אורגני, פלפל קאיין אורגני וקינמון אורגני שכולם מאה אחוזי תבלין ללא גלוטן או תוספות כלשהן.

התבלינים מצוינים לכל סוגי המנות- בשרים כמו בקר, עוף או כבש, דגים, מנות טבעוניות, תוספות ירקות, סלטים ואיך אפשר עוגות או משקאות חמים בלי עוקץ הקינמון וריחו המשכר?

כדי לעשות חזרות לארוחות יום העצמאות הבא עלינו לטובה העדפתי להשאיר את הבשרים לגברים אלופי הנפנוף ולהתרכז במה שכל בני המשפחה, בכל גיל אוהבים- פוטטוס.

2

מה שנחמד במנת פוטטוס היא שאפשר לתבל אותה איך שאוהבים ולשדך לה מטבל (זוכרים שבשנות השמונים קראו לזה "דיפ" וזה נעשה מאבקת מרק וגבינה?). אז חתכתי הרבה תפוחי אדמה (כי יש לי עיניים גדולות), שפכתי עליהם בנדיבות שמן זית משובח ואז התחילה חגיגת התבלינים שכללה את הכמון, קורט קאיין בשביל העוקץ (ולא צריך לפחד ממנו מכיוון שהמטבל שלי כלל יוגורט מקרר ומרגיע כל חריפות שיכולה להיות), מלח, שום ופלפל שחור גרוס.

הפוטטוס נכנסו לאפייה של כארבעים דקות בתנור של 200 מעלות (זמן האפייה תלוי בעובי הפוטטוס).

בדקתי שהתרכך מבפנים ועדיין קרנצ'י מבחוץ ועד שהיה מוכן הכנתי מטבל שכלל יוגורט, קצת אלף האיים, נגיעה של חרדל, מלח הימלאיה, שום ופלפל שחור לצד פתיתי בצל קצוצים ממש קטן, בשביל הנשיכה.

חיסלנו שני אנשים קרוב לקילו וחצי של תפוחי אדמה כאלה תוך צפייה בתוכניות שיפוצים של בתי חלומות…

את הקרדיט לקינוח אני צריכה להעביר לאמא שלי ושורשיה הפולניים שקינמון היווה בערך חצי מהתבלינים שהכירה כילדה (השני היה מלח) שהכינה עוגה בחושה של קינמון, מייפל ושבבי שקדים.

3

בסדרת התבלינים של תבואות: פלפל שחור גרוס אורגני, קינמון טחון אורגני, כמון טחון אורגני, כורכום טחון אורגני, ג'ינג'ר טחון אורגני, כוסברה טחונה אורגנית, קארי טחון אורגני, גאראם מסאלה טחון אורגני, פלפל לבן טחון אורגני, ראס אל חנות אורגני, אבקת שום אורגנית, אגוז מוסקט טחון אורגני, עלי דפנה אורגניים, ציפורן טחון אורגני, פלפל קאיין טחון אורגני ועוד.

להשיג ברשתות השיווק, בתי הטבע ובחנויות מובחרות ברחבי הארץ.