MINUTE- האחים החדשים בסידרה המהירה.

כולנו אנשים עסוקים, ממהרים ומי מאיתנו לא עמד ליד מיקרוגל, ראה שיש עוד דקה למשהו וניסה לחשוב מה אפשר לעשות בנתיים?

אבל אוכל של מיקרוגל הוא לא תמיד הטעים ביותר או הבריא ביותר, וחברת "בלדי" פתרה לנו את הדילמה הזו בעזרת סידרת ה"מינוט"- מוצרי בשר שמוכנים בדקה.

הניצן הראשון בסידרה היה ה"סטייק מינוט" שניתן היה להניח על המחבת ותוך דקה הוא היה מוכן, מתאים לאכול כמו שהוא בצירוף רטבים לפי טעמנו, או סלט, וכמובן להנחה בכריך עסיסי או בסלט.

עם הצלחתו הרבה נוספו שני אחים חדשים לסידרה- Minute שניצל ו Minute שווארמה פרגית.

Minute שניצל הוא שניצל פרוס דק דק להכנה מהירה בדקה. כבר לא צריך לחבוט בחתיכת בשר מסכנה עד שהיא משתטחת (וזה בחיים לא בעובי אחיד, מה שגורם לבעיה של אי אחידות בבישול). השניצל מגיע באריזה מיוחדת ששומרת טריות, במשקל 300 גרם והבונוס הוא שהאריזה מכילה כ68 גרם חלבון, מה שמהווה את חלומם של שומרי כושר ובריאות. המוצר מחולק לשתי מנות של 150 גרם והוא עשוי מבשר עוף מובחר, לא מעובד, ללא חומרים משמרים וללא טעם וריח.

(בתמונות ניתן לראות את המנות שהכינו במסעדת "גשן" עם מוצרי "מינוט")

Minute שווארמה פרגית גם כן מגיעה במשקל של 300 גרם וכוללת שווארמה איכותית בצירוף תבלין הבית של בלדי , כך שאפילו לא צריך לחשוב יותר מדי ותוך דקה כבר יש שווארמה שניתן להגיש במגוון אופנים- מהצורה המסורתית בפיתה עם עמבה או טחינה, ועד להגשה חדשנית יותר בסלט או על צלחת ליד מנת ירק.

גם השווארמה מורכבת מ100% בשר עוף, והנתחים אינם מעובדים, ללא חומרים משמרים וללא חומרי טעם וריח.

חברת "בלדי" החלה בשנת 1916, כאטליז משפחתי בשוק הכרמל בתל אביב. סב המשפחה היה נוהג לנסוע לירושלים לקנות סחורה ולחזור בשעות המאוחרות , וכשנשאל לאן הוא הולך, היה עונה "בלד" ("עיר" בערבית) . מכאן שם החברה.

 

מוצרי סדרת ה Minute הם בעלי כשרות חלק למהדרין בהשגחת רבנות עמק יזרעאל.

את המוצרים החדשים ניתן להשיג ברשתות השיווק המובחרות ובנקודות המכירה המובילות בארץ ביניהם: שופרסל, מגה, יינות ביתן, יוחננוף, ויקטורי, מחסני השוק, פרש מרקט, סופר ברקת, סופר ספיר, מרכז מזון, טיב טעם, דבאח ועוד.

וכאן לא נגמרות ההפתעות כי ל"בלדי" יש גם מוצר ייחודי וחדשני לחובבי האבוקדו – ממרח אבוקדו קפוא באריזת קרטון הכוללת שלוש יחידות בוואקום, במשקל מאה גרם כל אחת. הממרח פותר לנו כמה וכמה בעיות שמתחילות מעונת האבוקדו, שבה איכשהו קונים אבוקדו שאינו בשל, ממצמצים פעמיים והוא כבר עבר את שלב הבשלות והגיע למצב  רכיכה. לא צריך להתעסק עם קילוף או מעיכה (ולא, כבר לא שמים גלעין במים, את זה עשינו כשהילדים היו בגן הילדים), והערכים התזונתיים נשמרים בצורה האופטימלית היות והממרח מוקפא מיד לאחר הקטיף.

עדות רבות כוללות במטבחן אבוקדו – הן בדרום אמריקה שם הוא  ה"גוואקמולי" המפורסם, (בו במתכון המעניין של ברזילאים- לאכול אבוקדו עם סוכר כקינוח), הן במטבח האסיאתי כחלק מהסושי, בארוחות הבוקר הישראליות כממרח וגם במתכוני בריאות ככולל שומן בריא (ומצוין לטבעוניים). באבוקדו יש סיבים, וויטמינים, חומצה פולית, אשלגן, שומנים בריאים ועוד.

כשיש אבוקדו בפריזר ניתן לנצל אותו בכל רגע לממרחים ומתכונים שונים.

את מארז האבוקדו ניתן להשיג בפרש מרקט, סניפי ויקטורי, יוחננוף, יינות ביתן, קשת טעמים , וטיב טעם.

את ההתנסות הראשונה במוצרי "מינוט" החדשים חווינו במסעדת "גושן" התל אביבית הכשרה.

בתמונות ניתן לראות את המנות המיוחדות שיצרו במטבח המסעדה ביחד עם השף קוקי אבוטבול, שף הבית של "בלדי" מבשרי ה"מינוט".

מסעדת "גשן" היא מסעדת בשרים כשרה, שפועלת כבר מעל 10 שנים ומתמחה בנתחי בשר טריים (מרמת הגולן), ונתחים המיושנים במקום (מאורוגווי), לצד מנות דגים, מנות צמחוניות, מנות ראשונות וכמובן קינוחים שמתמודדים היטב עם מגבלת הכשרות.

בתפריט ניתן למצוא מנות כמו קרפצ'יו סינטה, כבדי עוף צלויים, יקיטורי נתח קצבים, סביצ'ה דג ים טרי, ריזוטו פורצ'יני וכמהין , סטייק אנטריקוט מובחר ומיושן במבחר משקלים, פילה רוסיני, צלעות כבש, פילה סלמון נורבגי צלוי, טורטוליני פטריות במילוי מחית פטריות כמהין וארוחת טעימות שמאפשרת לטעום הרבה דברים בבת אחת.

שירות מוקפד מלווה את הטעימים.

מסעדת גשן ממוקמת ברחוב נחלת בנימין 30 בתל אביב, היא כאמור כשרה ומאפשרת גם אירועים עד 110 איש.

עם "בלדי" ו"גשן" ניתן להנות מבשר גם בבית וגם בחוץ!