Shimmy Seren homemade – טוסקנה הקטנה בכסלון.

 

2 (5)

נסו למקם את התפאורה הבאה- כביש מתפתל בין עצים גבוהים, בצד הדרך ניתן להשקיף על עמק ירוק, מגיעים לבית כפרי מעוטר בגפנים ובגינת צמחי תבלין וירקות, עששיות ואח ולידה ערימת עצים מוכנה להסקה, שולחן אבירים גדול עשוי עץ בעבודת יד, גדול וכמעט כורע תחת המטעמים הביתיים שעליו. טוסקנה? פרובנס? לא צריך להרחיק עד כדי כך, כשיש את הבית של שימי סרן בכסלון, ארבעים דקות מהמרכז, בדרך לירושלים, פנינת טבע יפיפייה וטעימה להפליא.

 

IMG_3444

נעים להכיר- שימי סרן, קונדיטור, בן ונכד לקונדיטורים, שנסע לטייל בהודו, הכיר שף הודי, נשאר ללמוד, היה הבעלים של הקונדיטוריה המפורסמת "גלית" ושל מסעדת "פילי" ואז הבין שהאהבה האמיתית שלו היא האירוח הביתי, וכך הגיע לפני כשנה לבית בכסלון והפך אותו למקום אירוח ל7-30 איש, סביב שולחן אבירים שהוא עצמו בנה, על כלי הגשה מעץ שהוא עצמו בנה, מול הנוף הרומנטי.

המנות ששימי מבשל הן באוריינטציה הודית אבל מגיעות מהשפעות שונות כמו אוכל עדתי (מרוקאי, עירקי, בוכרי וכו'), מנות בשריות , חלביות וצמחוניות, ושפע תבלינים שמגיעים היישר מהגינה ועוברים טחינה לפני שהם הופכים את המנות לצלחות עונג.

כבר כשנכנסנו לחדר האירוח מצאנו שולחן עמוס בכל טוב- דפי פילו בגרסה בשרית (בשר וירקות), דפי פילו צמחוניים בפטריות ולצידם עיגולי גוז'ז'וזה בוכאריים). לצידם על מגש עץ שכבו פוקאצ'ות היישר מהטאבון של שימי , קערית טחינה וצנצנת מלאה ממרח סקרודיליה שהרבה ישראלים התאהבו בו אחרי שביקרו ביוון.

עוד על השולחן עלי גפן היישר מהעץ בחצר, שמולאו בבשר ואורז, ומבחר סלטים- סלט ירקות, סלט שורשים וסלט ירוקים מהגינה של שימי, וסלט (מומלץ במיוחד) של פול ירוק.

 

3 (4)

הכל היה חם וטרי, עלי הפילו היו פריכים ופציחים ועטפו כמות נדיבה של מילוי, הסלטים איזנו את הפחמימות והכינו את החייך למנות הבאות.

בקבוקי לימונענע ומשקאות קלים השלימו את הפתיחה החגיגית של ערב טעים.

ההמשך היה סלט פיקנטי של דגים מבושלים, משהו שלא טעמתי בעבר והיה מיוחד, מנה בשרית של קערה מלאה אסאדו בירקות שורש ויין אדום, מצויין למזג האוויר ההפכפך שבחוץ, בליווי אורז ביריאני מתובל שהזכיר את התקופה של שימי בהודו, ומניפת תפוחי אדמה עטורי רוזמרין.

 

4 (3)

מוסיקת רקע עדינה הנעימה את קולות הלעיסה ומצמוצי ההנאה, היין שנמזג תרם לאווירת העליצות וכמעט בללי שנשים לב הצלחות נוקו עד תום.

אז כן, מלאים ושבעים, אבל כמובן שיש גם מקום לקינוח, נכון?

מבין אופציות של קפה או תה בחרנו כולנו בתה התבלינים והצמחים המיוחד של שימי, לצד שלושה קינוחים-

הקינוח הפרווה, למי שלא רוצה חלבי אחרי בשר – עלי פילו ממולאים בתפוחים חמים , קראנצ'ים ומתקתקים, למי שרוצה פחות מתוק- כנאפה עם מסקרפונה וריקוטה, טייק אוף של השף על הכנאפה הקלאסית, והפייבוריט של כל השולחן בפה אחד- מלאבי חלבי על בסיס שמנת, מעוטר באגוזים ובסירופ אדום קלאסי, נימוח בפה ומרענן.

 

5 (2)

הארוחות נבנות על פי בחירה של האורחים כך שכל אחד יכול להתאים את הארוחה לסועדים או לאירוע.

ארוחה כזו מומלצת במיוחד למסיבות רווקים/ רווקות, ימי הולדת ואירועים משפחתיים, אירועי חברה, גיבוש, או סתם חבורה של חברים שרוצה לבלות ערב מקסים וטעים ביחד.

פרטים ב-

דף הפייסבוק של שימי סרן, או האתר.