Si café – לחורף חם וטעים!

1

אין כמו ללגום משקה חם ביום קר, כשהגשם מקיש על החלון וענפי העצים מתנועעים ברוח. אבל לא צריך את כל התפאורה בחוץ כשבפנים יש מנות איכותיות ומשקאות חורף המחממים גם את הגוף וגם את הנפש

ברשת "סי קפה" המונה כ16 סניפים במתחמי תחנות הדלק "דור אלון" בכל רחבי הארץ ולאורך כביש 6 מציגים תפריט חורף מושקע ומפנק המצטרף לתפריט הרגיל מהמטבח האיטלקי בו מתמחים ב"סי קפה" עם מנות כמו כריכים, פסטות, פיצה, מנות ירק, מאפים, תבשילים ועוד, המגיעים ישירות מהמטבח הפתוח.

בתפריט החורף מגוון מנות לכל הטעמים, מסלט קיסר צמחוני או בתוספת עוף, דרך פיצה סלק וגבינת עיזים עתירת טעמים ופריכות וכמובן מאפים היישר מהטאבון ומרקים המהווים ארוחה שלמה בפני עצמם.

אנו בחרנו בסניף הממוקם בכניסה לקיבוץ "עינת", מיקום מעולה מכל כיוון בגוש דן, חנייה בשפע ושירות חינני במיוחד.

בנוסף למנות החורפיות ישנו תפריט משקאות חורף המקיף מנעד שמתחיל במשקאות קלאסיים וממשיך בחידושים מתוקים שהיו תופסים מקום של כבוד בכל שוק חורפי אירופאי מנצנץ.

אנחנו פתחנו את הביקור במקום בסיידר חם בגירסת היין האדום שלו, בתוספת קוביות תפוחים ירוקים, סיידר צלול ומקל קינמון. ניתן לבחור גם בסיידר מתובל בוויסקי וג'ינג'ר טרי וגם בגירסה נטולת אלכוהול.

2

כוס מהבילה שדרשה שנעטוף אותה בכפות הידיים לפני הטעימה.

כל ארוחה חורפית דורשת להתחיל במרקים וכאלה יש שניים בתפריט החורפי של "סי קפה" –

מרק קפאלטי- המבוסס על ירקות שורש כמו כרישה, בצל, תפוחי אדמה, שום ושמנת, מוגש עם טורטליני, עירית ושמן זית, ומרק מינסטרונה שהוא מרק ירקות עם גזר, בצל, שום, סלרי, תפוחי אדמה, קישוא וגרגירי חומוס ברוטב עגבניות.

3

מרק הקפאלטי עדין טעמים, מעודן וחלק לעומת המינסטרונה שהוא עז טעמים וסמיך מאד, עם צ'אנקים של ירקות. כך שכל אחד יכול למצוא את הטעמים והמרקמים האהובים עליו. על פניו של מרק המינסטרונה הונחו קרוטוני הבית הנעשים במקום וסופגים את טעמי המרק לתוספת מרקם.

שני המרקים מגיעים בכמות נדיבה מאד ומהווים מנה משביעה ומחממת.

לעיקר הארוחה בחרנו בשתי מנות ייחודיות-

מאפה גבינות טוסקני המגיע ישירות מהטאבון בצורת שמיניה של בצק פתוח הממולא בגבינת עיזים מעודנת וריקוטה, תרד ועגבניות מיובשות. המאפה מוגש עם זיתים וסלסת עגבניות טרייה.

לי המאפה הזכיר בצורתו את החצ'אפורי הגאורגי. הופתעתי מקלילות הבצק והאווריריות הרבה שבו, שיצרו מאפה שאינו מכביד אלא מפנק את הלשון בטעמים עדינים. המלצה שלי לא לשכוח את סלסת העגבניות ולהניח מעל המאפה לפני הביס, השילוב מרענן ועסיסי.

4

קפרה פומדוריני בטאבון  – עוד מנה היישר מהטאבון, למי שמעדיף מנה ללא בצק, שילוב של גבינת פטה עיזים מעודנת שניצלתה בחברת עגבניות שרי, ארטישוק אלה רומנה, עגבניות מיובשות, זיתים בתיבול אורגנו ושמן זית.

המנה היא בעצם סוג של סלט חם ועסיסי שאסור לפספס בו לא רק את הירקות עצמם אלא את הרוטב הטעים שנעשה תחתיהם. המנה הוגשה עם מקל מאפה פריך מצופה בגרעינים שאני מתכוונת לשאול אם מוכרים אותו גם בפני עצמו כנשנוש ממכר במיוחד.

במקום קינוח העדפנו לחזור לתפריט משקאות החורף וללכת לכיוון המתוק יותר שוקולטה משקה שוקולד איטלקי סמיך, ו"טרביזו" – שוקולטה איטלקית, אספרסו, סירופ שוקולד ואייס קפה.

5

כשכתוב בתפריט "סמיך" ליד ה"שוקולטה"   לא מגזימים. משקה עשיר מאד, שוקולדי ברמה מושחתת וחם כך שבכל לגימה הפה מתמלא ומתכסה בשכבת שוקולד מרוכזת. אם יש במילון ערך של "פינוק חורפי" יש לידו את תמונת השוקולטה של "סי קפה" בוודאות.

משקה הטרביזו היה מפתיע, בעיקר מכיוון שהוא משקה קר, מה שמסביר איך משתלב האייס קפה. מדובר במשקה מיוחד השואב את כל הטוב מטעמי הקפה הקר והשוקולד המרוכז ויוצר חוויה לחובבי טעמי הקפה האיטלקי האיכותי.

סניף "סי קפה" בעינת הוא אחד מהסניפים הראשונים של הרשת והוא מארח את תושבי הסביבה כבר 22 שנים. המקום מציע גם טייק אווי ומגשי אירוח.

"סי קפה" עוזרת לחמם לנו ולהנעים לנו את החורף בחוויה איטלקית עשירה ומפנקת.

עוד פרטים על הסניפים, התפריטים ושעות הפתיחה – באתר ובדף הפייסבוק.

6