ארכיון תגים | טבעוני

זן-בר- הרבה יותר מפריכיות.

(בתמונות למעלה- משמאל שתי האריזות, מימין איך נראות הפריכיות המתוקות – בחלק העליון של השקית)

לפני קצת פחות מעשר שנים הוקם בקיבוץ רמת השופט מפעל קטן שמייצר בריאות גדולה. המפעל הוקם על ידי ד"ר עקיבא זנבר, כהמשך לקליניקה לרפואה טבעית ולמכללה לטבעונות , במקביל לגן הטבעי במושב יגל שכולל גם חממה ושדה שבהם גדל מזון אורגני מסוגים שונים.

להמשיך לקרוא

טוב שמן (קוקוס) טוב משמן אחר.

האמת שכשאני שומעת את השם "שמן קוקוס" האסוציאציה הראשונה שלי היא דווקא טיפוח. יש כל כך הרבה שימושים לשמן קוקוס בעולם היופי- להעלמת כתמי גיל, לריכוך העור, לפילינג, מסכות פנים, טיפוח השיער והציפורניים, ריכוך השפתיים והקלה על פגעים ועקיצות, וזה רק על קצה המזלג.

אבל שמן קוקוס הוא קודם כל למטבח , וככזה הוא תחליף מצוין ובריא לחמאה – לטבעוניים, לרגישים ללקטוז או למי ששומר מצות ושרוצה להכין מנה בטעם "חלבי" לאחר ארוחה בשרית .

להמשיך לקרוא

טחינה עם שוקולד ללא סוכר "אחוה"- בריאות וטעם בצנצנת אחת

עובדה 1- אנחנו אוהבים מתוק. נדמה לי שזה הוכח כבר מהיותנו תינוקות רכים. עובדה 2- מתוק זה לא תמיד בריא, בעיקר כשהמתיקות מושגת מהמון סוכר. עובדה 3- ילדים (בעיקר, אבל גם מבוגרים רבים) יעדיפו את שיקול ה"מתוק" על פני ה"בריא" בעיקר כשזה מגיע לכריכי בית הספר בהם "ממרח שוקולד" הוא הטעם המועדף (והורים שיתעקשו על חרובים או משהו כזה, ימצאו שהכריך נזרק והילד לא אכל כלום או קנה משהו במזנון).  המסקנה- שילוב. צריך לשלב בין המתיקות לבין הבריאות.

להמשיך לקרוא

תבואות- חורף חם עם עדשים שחורות אורגניות

יש משהו בעדשים השחורות, אולי במרקם, אולי בצבע ואולי בפריכות, שהופך אותן לכל כך נעימות על הלשון בקונסטלציות שונות- חמות בתוך תבשיל או מרק, או קרות בתוך סלט, ממש כמו סוג של חטיף. ואם הן אורגניות טבעיות- מה טוב.

"תבואות"  מביאות את העדשים השחורות האורגניות, שמכונות "קוויאר בלוגה" בגלל המראה, הטעם והמרקם  שמגיעות מצרפת ומפנקות לנו את החורף (אם כי אשמח לפגוש אותן גם בקיץ!).

להמשיך לקרוא

בורגול – לחורף טעים ובריא.

בורגול הוא אחד הפייבוריטים שלי לארוחה מלאה, מזינה, מהירה וכזו שלא מכבידה. אז אתמול כשהיו לי בדיוק עשרים דקות בין הגעה מגשם שוטף לבין פרק הגמר של "מאסטר שף"- שקית הבורגול שקיבלתי היתה בדיוק במקום.

מדובר ב"בורגול מלא אורגני" שמגיע אלינו מחברת "תבואות" שמתמחה במזון אורגני טבעי, ומכאן השמיים הם הגבול.

להמשיך לקרוא

אני ואתה- ב"גרג" – עזריאלי קריית אתא

טוב, אולי החריזה בכותרת לא משהו, אבל קניון "עזריאלי" בקריית אתא בכלל, ו" גרג עזריאלי קריית אתא" בפרט הם בהחלט "משהו משהו".

נתחיל ברקע- קרית אתא היא עיר בצמיחה, ובזכות עתודות הבנייה שלה היא תהפוך לעיר הגדולה ביותר בקריות, כשאוכלוסיות חדשות מגיעות להתגורר בה, וגם להשקיע בה שכן המחירים עדיין מאד אטרקטיביים.

להמשיך לקרוא

מיוZEN- בריאות וטעם בצנצנת.

נתחיל מהזווית האישית- אני לא טבעונית, אני לעולם לא אהיה טבעונית, הסיכוי גדול יותר שאזכה בפרס נובל על גילוי כוכב לכת חדש מאשר שאאמץ סגנון חיים שיגרום לי לוותר על הדברים שאני הכי אוהבת –מוצרי בשר ומוצרי חלב, אם כמובן זה לא מסיבות בריאותיות.

לכן כשאני מקבלת להתנסות מוצר טבעוני, אני לא בודקת אותו בעיניים של טבעוני אלא מתייחסת אליו כמו כל מוצר אחר- טעים או לא טעים, איכותי או לא איכותי.

להמשיך לקרוא

שחור לבן ומגוון- Black & White סושי בר

כשאבי סופר ויותם בן אלט הוזמנו לחתונות וראו שם סושי, הם לא ציפו להרבה וגם לא התאכזבו- "נו, סושי של חתונות" כלומר משהו שעמד הרבה זמן, ובעיקר נוהל על כמות ולא על איכות. "אז למה לא לעשות סושי איכותי גם אם זה לאירועים?" היתה המחשבה הבאה ,ומשם קצרה הדרך היתה ל"בלאק אנד וויט" –שירות דוכן סושי גורמה נייד וכשר לחתונות ואירועי יוקרה.

הדגש הוא על סוגי סושי טריים ואיכותיים (כשחומרי הגלם מגיעים מהסביבה הקרובה מאד כך שהם מגיעים בשיא טריותם), בסוגי הכנה שונים (כמו דגים טריים ונאים, אפויים, מטוגנים, רולים, סנדוויצ'ים וכל קומבינציה כשרה שתעלה על הדעת, ביחד עם מנות טבעוניות).

להמשיך לקרוא

מקסיקו אהובתנו

השף איתמר דוידוב, מעל שלושה עשורים מתעסק באוכל, ואחרי שהיה השף והבעלים של "פיטנגו" המצליחה, ויזם את פסטיבל האוכל ה"גייסטרונומי"  ברחבת הסינמטק, שהפך להשראה ל"טעם העיר" מאוחר יותר, הוא הוזמן על ידי השר לשיתוף פעולה אזורי דאז- שמעון פרס, לפגישה עם נשיא מקסיקו שהגיע לישראל, וב2013 הוזמן להצטרף למשלחת של פרס בביקור במקסיקו. כאן החלה האהבה הגדולה  של השף דוידוב למקסיקו וטעמיה, ומכאן יצאה גם חברת "טרס פזוס" שיסד, שמייצרת מבחר גדול של מוצרי מזון מקסיקנים כמו טורטיות מקמח חיטה בכל גודל וצורה שתעלה על הדעת, טורטיות מקמח תירס, רטבים, סלסות טריות, נאצ'וס, גואקמולה, פריחולס, ממרחי שעועית שונים, נופאלס (עלי קקטוס) וכמובן שפע של מוצרי פלפלים חריפים. במפעל נמכרים גם ירקות טריים מקסיקנים כמו פלפלים מסוגים שונים, עגבניות ירוקות מקסיקניות "טומאטיוס", וכל מה שמסביב- ספרים, כלים שעשוים בעבודת יד על ידי תושבים מקומיים במקסיקו ועוד.

להמשיך לקרוא

לא על הלחם לבדו- "קמח לחם מלא 100%" – הטחנות הגדולות של א"י

לפני כשנה התחלנו לאפות לחם בבית. תמיד היה הפחד של השמרים מצד אחד (פוביה ידועה ,אני בטוחה שבעולם הרפואי יש לזה שם רשמי) ועצלות מצד שני של "למה לטרוח על משהו שלוקח כל כך הרבה זמן כשאפשר לקנות המון לחמים איכותיים במאפיות".

להמשיך לקרוא