שחור לבן ומגוון- Black & White סושי בר

כשאבי סופר ויותם בן אלט הוזמנו לחתונות וראו שם סושי, הם לא ציפו להרבה וגם לא התאכזבו- "נו, סושי של חתונות" כלומר משהו שעמד הרבה זמן, ובעיקר נוהל על כמות ולא על איכות. "אז למה לא לעשות סושי איכותי גם אם זה לאירועים?" היתה המחשבה הבאה ,ומשם קצרה הדרך היתה ל"בלאק אנד וויט" –שירות דוכן סושי גורמה נייד וכשר לחתונות ואירועי יוקרה.

הדגש הוא על סוגי סושי טריים ואיכותיים (כשחומרי הגלם מגיעים מהסביבה הקרובה מאד כך שהם מגיעים בשיא טריותם), בסוגי הכנה שונים (כמו דגים טריים ונאים, אפויים, מטוגנים, רולים, סנדוויצ'ים וכל קומבינציה כשרה שתעלה על הדעת, ביחד עם מנות טבעוניות).

אחרי הצלחה של שנתיים הגיע גם הרצון למקום שבו יוכלו אנשים לשבת, לאכול בנחת, לשתות משהו ולבלות גם ב"חבילה כוללת" ולא רק במשלוח (וקו המשלוחים פופולארי ומצליח מאד באזור ראשון לציון). וכך הושק הסושי בר במקום מרכזי בראשון לציון, עם תפריט גדול ומגוון, כולו פרווה (כך שיכול להתאים לאירועים חלביים ובשריים כאחד), ובהגשה ידידותית.

הוזמנתי לטעום את מנות הסושי המיוחדות, וסמכתי על המלצת המקום.

לשולחני הגיעה דבר ראשון קערית גדולה של קימצ'י- אותם חמוצים מתקתקים שנושנשו לצד בירה יפנית קלילה בשם קירין. (מחיר קערת קימצ'י לשני מנשנשים – 12 שקלים).

יותם ואבי הם גם הבעלים וגם עושים הכל, כך שעד שהגיעו המנות שלנו, יכלתי לראות בדיוק את תהליכי ההכנה .

טעמנו שלושה סוגי סושי

"קרייזי סלמון" – סלמון נא, אבוקדו, בטטה, עטוף בסלמון צרוב , קריספי בטטה, טמפורה, עירית ושומשום (39 שקלים בפריט). נעשה ספויילר- מבין השלושה שטעמתי – זה היה הפיבוריט שלי. אמנם קצת חששתי כי היה שם מגע של חרפרפות פיקנטית, אבל השילוב, בעיקר של הקריספיות של הבטטה, ביחד עם רכות הסלמון והאורז, פשוט שילוב מנצח.

"ספיישל בלאק אנד וויט" – אבוקדו, מלפפון, בטטה , ומעל סלט סלמון טרי קצוץ ברוטב מיוחד (39 שקלים) – מותק של סושי, חידוש שאני לא רגילה אליו עם המימד הנוסף של הסלט למעלה.

"סמוקי רול" – אבוקדו, בצל ירוק, מלפפון, גבינת טופו, עטוף בסלמון מעושן – (33 שקלים). כשקראתי את הפירוט בהתחלה קצת לא אהבתי את המילה "טופו"- כי האסוציאציה הראשונה שלי היתה "תחליף חלב של טבעונים שחוץ מהם אף אחד לא יאהב לאכול". מעיין המלצרית הסופר ידידותית סיפרה שעד שהיא לא טעמה את גבינת הטופו גם היא היתה סקפטית אולם מסתבר שהיא ממש קרובה לטעמי גבינה אמיתית ומשתלבת מצוין, כפי שאכן טעמתי אחר כך, עם הסלמון. הסיבה לגבינת הטופו היא כמו שהזכרתי מקודם- כדי להתאים לתפריט הפרווה, וכן כדי שתהיה אופציה למי שנמנע ממוצרי חלב (במקרה של הסושי הזה יש דג כך שזה לא לטבעונים בכל מקרה, אבל יש מנות סושי אחרות שכוללות גבינת טופו ולא כוללות דג כך שיש להם אופציה ראויה).

אחרי שלושת הרולים האלה אנחנו כבר קצת מיהרנו להמשך הערב, אבל אני בטוחה שאם היה לנו זמן נוסף, היינו נשארים כי הרגשנו כמו בבית, כמו אצל חברים שיושבים, מדברים, מכינים משהו טעים (יותם ואבי) , אוכלים משהו טעים (אנחנו) ומרגישים את האיכות והטריות בכל נגיסה.