
"משהו מתוק" , כינוי למאכל שלא צריך בשביל הרעב אבל צריך בשביל הנשמה. הצורך יכול להגיע בכל שעות היום, גם אם סיימנו בדיוק ארוחת סטייקים ונדמה שאין מקום לכלום. (ולא, "קחי תפוח" זה ממש לא "משהו טעים/ מתוק").

"משהו מתוק" , כינוי למאכל שלא צריך בשביל הרעב אבל צריך בשביל הנשמה. הצורך יכול להגיע בכל שעות היום, גם אם סיימנו בדיוק ארוחת סטייקים ונדמה שאין מקום לכלום. (ולא, "קחי תפוח" זה ממש לא "משהו טעים/ מתוק").

"קפה מוסקט" שכן במשך 16 שנה באודים, ליד נתניה ומשך אליו קהל רב של אנשים שחיפשו טעמים טובים, אווירה קהילתית ופינת שלווה. המטעמים של חגית ואילן כיכבו על כל שולחן.
עכשיו "קפה מוסקט" החליף כתובת ואת האווירה הקהילתית הביא לרמת אביב, מקום נגיש לכולם. זוכרים את שיר הפתיחה של הסידרה "חופשי על הבר" עם השורות המיתולוגיות "להגיע למקום בו כולם מכירים את שמך"?
זו הרוח שממשיכה ללוות את "קפה מוסקט" גם במיקום החדש.

שילוב גבינת פרמז'ן בפסטות, מאפים ותבשילים משדרגת מאד כל מנה. הטעמים הללו נמנעו עד כה מאנשים טבעונים, אנשים רגישים ללקטוז או שומרי כשרות שלא יכלו לערב גבינה ובשר ביחד למשל.
מותג הגבינות הטבעוניות "משומשו" פיתח גבינה טבעונית חדשה- פתיתים טבעוניים בסגנון פרמז'ן המסתדרים נפלא עם כל מנה הדורשת פרמז'ן חלבי- מפסטה ועד הקרמת מאפים.

"משהו מתוק" – אין מי שלא מכיר את הביטוי הזה . יש אנשים שהתגובה "אז תאכל תפוח" יכולה לגרום להם להתקפת עצבים רצינית, ומצד שני- מתוקים הם בדרך כלל לא הדבר הכי בריא שבעולם.
אז איך משיגים משהו שהוא גם מתוק וגם בריא?

(בתמונה משמאל- שרון קוצר בחנות בכפר סבא)
מה עושה שרון קוצר, בן קיבוץ עין השופט שחוזר מלימודים באנגליה בבית ספר מוביל לרפואת צמחים? חוזר לקיבוץ ומקים את "ברא" – קליניקה טיפולית באמצעות צמחי מרפא. החזון? צמחי המרפא נבראו כדי לתמוך ולשפר את בריאות האדם.

שנות השמונים. בכל בית קפה המכבד את עצמו מציעים מנות פטריות, כשאחד הכוכבים הוא ללא ספק ה"בלינצ'ס פטריות". המתכון? לוקחים עלי בלינצ'ס, שופכים עליהן פטריות מקופסאות שימורים, מעליהן שכבה עבה של גבינה צהובה והופ- לתנור.
מי בכלל הכיר פטריות טבעיות? שמענו עליהן רק בסיפורי האגדות על היערות האפלוליים שבהם נערות יפות מראה צועדות ובידן סלסילה והן קוטפות פטריות (ונזהרות על הגמדים שגרים מתחתן..).

יתרונות צריכת אגוזי מלך הם רבים מספור- סיוע באיזון רמות הסוכר, הפחתת הכולסטרול בדם, הורדת הסיכון להתקף לב, תרומה לחיזוק חיסוני, האטת תהליכי הזדקנות, שמירה על העור ושפע של וויטמינים ונוגדי חימצון.
לכן מוצרים המופקים מאגוזי מלך הם בריאים במיוחד, וטעמם גם עשיר ומתאים למנות רבות.

אודה על האמת, כשקיבלתי את הטופו של "ליב" להתנסות היתה לי דילמה . אני דרום אמריקאית גאה, אין מצב שבחיים אני אוותר על בשר ולכן על פניו אין לי סיבה לאכול טופו.
מצד שני, יש כל כך הרבה מתכונים עם טופו, המהללים את היכולת שלו לספוג כל טעם, שלמה לא לנסות?

תפוח, בננה, אגס, פירות אהובים אך אנו רגילים אליהם מילדות, מה עם טעמים חדשים?
"חקלאי גרנות" ' התארגנות חקלאית שמזה שנה מביאה לנו תוצרת חקלאית ישירות לסופרמקרטים, מוסיפה לתפריט שני זני פיטאיה – וונוס ואפולו, בעלי קליפה סגלגלה וצהובה, שכשחותכים אותה מגלים הפתעה לבנה או אדומה מנוקדת בגרעינים קטנים ושחורים.