לא על הלחם לבדו- "קמח לחם מלא 100%" – הטחנות הגדולות של א"י

לפני כשנה התחלנו לאפות לחם בבית. תמיד היה הפחד של השמרים מצד אחד (פוביה ידועה ,אני בטוחה שבעולם הרפואי יש לזה שם רשמי) ועצלות מצד שני של "למה לטרוח על משהו שלוקח כל כך הרבה זמן כשאפשר לקנות המון לחמים איכותיים במאפיות".

אבל אז- אנחנו נזכרים בריח, קודם כל הריח, של לחם שנאפה בתנור, ועולה לנו הטעם בפה, של לחם רך מבפנים ופציח מבחוץ, שמקבל באהבה ממרחים , (בעיקר חמאה יאמי יאמי).  וכדי לאפות לחם טוב, צריך את המרכיבים הנכונים, ובראשם הקמח. אחד הדברים החשובים ביותר בקמח ללחם הוא שהוא יהיה מועשר בגלוטן, מכיוון שזהו החומר שנותן ללחם את הגובה והנפח, והאוויריריות.

אם נוסיף לזה יתרונות של קמח מלא, כמו תחושת שובע לאורך זמן, איזון רמות הסוכר בדם והפחתת כולסטרול רע, ביחד עם סיוע לעיכול תקין, מקבלים לחם שיש בו רק טוב (והרבה הנאה גם לאופה).

"הטחנות הגדולות של א"י" מביאים לנו עכשיו לקראת החגים  מוצר חדש בשוק הקמחים- קמח לחם מלא 100%.  הקמח עשוי מטחינה של חמישה סוגי חיטה שונים שנבחרו ממש בפינצטה וגרעיניהם נטחנו בשלמותם, מה ששומר על 100% מהסובין שבגרעין החיטה וכאמור רשימה ארוכה של סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, אשלגן והמון וויטמינים.

מהקמח ניתן לא רק להכין לחם כמובן אלא גם לחמניות, בצקי שמרים וכל מאפה שאנו רוצים שיצא גבוה ועם נפח רב.

ומה אנחנו הכנו? האמת, בן הזוג הכין, את המתכון הוא דג איפשהו באינטרנט, כך שהוא מצא את עצמו מתרוצץ בין המחשב למטבח בשני קצוות שונים של הבית . אני הייתי הסו שף- אני לשתי, אני מרחתי ואני גם צילמתי. אז מתכון מדויק אין לי אבל לא בעיה למצוא באינטרנט. מה שיש לי מסקנות ובראשן- הלחם תופח כמו משוגע, מנסיון כבר העברנו אותו לפני התפיחה הראשונה לקערה גדולה יותר, והתפחנו במקום חמים (תנור אפיה כבוי). אחר כך לישה שניה, הוספת כל מני דברים טובים (גרעיני חמניה ושומשום), מריחה של שמן, התפחה שניה, והופ לתנור, והתוצאה…. אפשר לראות בתמונה האחרונה את החורים הקטנים שמעידים על האוויריריות, אני מבינה למה לא כדאי להכין דברים כאלה לעיתים קרובות, כי אי אפשר להפסיק "ליישר" (הפטנט שלי הוא אגב לניילן בניילון נצמד את הלחם החתוך, כך שגם שומרים עליו וגם שולטים על הפיתוי לחסל את כולו כי חבל להרוס את האריזה עד שהשקעתי…).

(בתמונות למעלה- לפני ההתפחה הראשונה ואחריה, בתמונות למטה- לישה שניה והוספת התוספות על הכיכר המעוצבת)

הקמח של "הטחנות" יצר לנו לחם מפתה, אוורירי, עשיר ובעיקר יאמי יאמי.

להשיג ברשתות ובחנויות: רשת לגעת באוכל, רשת חנויות הטבע בוסתן, ברכל, נתיב החסד, מרכז מזון יהודה, סופר ספיר, סיטונאות רחמים, עזרה וחסד, סופר טוב מודיעין, שפע ברכת השם בית"ר עילית, דיפ שיווק, מאיה בוטיקטבע, רני אורגני, ל.א.ב.ל, המאפייה של ראסל ירושלים, סופר הס (כפר הס), לחם ברויטמן אילת, לחם בורקין בנימינה, ובחנויות מובחרות נוספות.

(בתמונות למעלה- לפני ההתפחה השניה, ולמטה- הלחם המוכן)

מידע על חנויות נוספות אפשר לקבל בדף הפייסבוק של הטחנות הגדולות או בטלפון: 04-8672137.