שבוע הקוקטיילים של תל אביב חוזר!

בעבר היה לקוקטייל דימוי נשי מעט, וכשהמילה "קוקטייל" הוזכרה, רובינו דמיינו את קארי ברדשו בחצאית צבעונית יושבת ולוגמת משקה צבעוני לא פחות עם חברותיה. גברים לגמו "משהו גברי" – כוס וויסקי נקי, וודקה קשוחה ועוד, מינימום היו חוטבי עצים ביערות סיביר.

היום הכל השתנה, הקוקטיילים מככבים בכל בר ומסעדה, חזקים יותר או פחות, קלאסיים או יצירתיים, במגוון תוספות ועיטורים, כיד הדמיון או לפי מתכון, והברמנים, שעכשיו עונים לשם "מיקסולוגים" יוצרים מופע שלם בדרך להצגת המשקה הנבחר.

במסגרת הכבוד שניתן לקוקטיילים מתקיים במקומות כמו לונדון, פריז, אמסטרדם וניו יורק, נערכים אירועי קוקטיילים רבים עם מיטב הכוכבים שבתעשיה, ועכשיו גם בישראל, זו הפעם השניה.

לכבוד האירוע יצאתי לדגום מעט מהפעילויות והטעמים שיככבו בפסטיבל.

פתחנו בבר "בושוויק" בנחלת בנימין, שם למדנו איך משתתפים בפסטיבל. בניגוד לצמידים המסורבלים של פסטיבלים דומים, כאן מדובר בכרטיס דיגיטלי שקל להרשם אליו ולקבל מיסרון שיש להראות בכל בר כדי לקבל את ההטבות של הפסטיבל.

ההטבה העיקרית היא שבאמצעות הכרטיס ניתן לקנות במחיר קבוע של 25 שקלים בלבד, את קוקטייל הדגל וקוקטיילים ייחודיים לפסטיבל בעשרות ברים מהטובים בעיר וכן כניסה לאטרקציות ואירועים חינם.

ב"בושוויק" טעמנו את קוקטייל הדגל , הג'זמין שהיה עירוב של ג'ין בומביי, טנקטורה (מיצוי) של פטל אדום ומיץ ליים.

שמחים וטובי לב עברנו לבר הבא, הוא "בר הספרייה" במלון נורמן. שם טעמנו קוקטייל על בסיס קוניאק יפיפה. במהלך הפסטיבל תתארח בבר רוזי מיטשל מלונדון, מבר Three Sheets הממוקם במקום טוב באמצע רשימת 50 הברים הטובים בעולם ותפגין יצירות אלכוהוליות חדשות על בסיס ויסקי קומפס בוקס

בפסטיבל במקביל לברים ולמסעדות הקיימים, ישתתפו גם ברים "פופ-אפ" שיקומו במיוחד בלוקיישנים מיוחדים, כמו זה שהגענו אליו לסיום, על גג מלון בראון, בשם "סוויזל לאונג'". בפופ אפים האורחים לא מוגבלים למספר קוקטיילים אלא כל הקוקטיילים וכל מנות האוכל המיוחדות מגיעים במחיר המיוחד של הפסטיבל.

בין השאר טעמנו ב"סוויזל לאונג'" מוחיטו אימפריאל על בסיס רום לבן, קנה סוכר, מנטה, ביטר סיינט ג'יימס ופרוסקו איטלקי, ג'ונגל בירד – המבוסס על סיינט ג'יימס בלאנק, אפרטיפ איטלקי אדום, פסיפלורה וקנה סוכר, ו"המתים המהלכים"  עם רום לבן, רום אננס תוצרת בית, פסיפלורה, היביסקוס ותפוזים.

כל הקוקטיילים היו צבעוניים מאד וכללו גם פירות, קרמל והרבה פירוטכניקה בוערת, בתוך כלים מגוונים ומרהיבים, באווירת טיקי בר.

בתפריט האוכל דגמנו מנות כמו טרטר דגים, מנות ירקות והמנה המצטיינת – סנדוויץ קרואסון עדין וטרי שחבק בשר בקר קרוע, ברוטב ברביקיו עם אננס ועלי רוקט.

אלה היו רק שלושה מתוך עשרות המקומות, רובם בתל אביב אבל גם בבאר שבע וירושלים, שישתתפו בפסטיבל. בין שלל האירועים בפסטיבל תהיה תחרות "הקוקטייל של המדינה" הפתוחה לציבור הרחב, לא מקצועיים שיוכלו להדגים את הכנת הקוקטייל הטוב בישראל ולזכות בפרסים, אורחים רבים מרחבי העולם – כמו צוות הבר של El Copitas מסנט פטרסבורג,שיפלשו לבר "לה אוטרה" לערב של קוקטיילי רום וג'ין, תחרות לאנשים מקצועיים בתחום על ייצוג ישראל בגמר העולמי של תחרות קומפס בוקס, חגיגת טאקילות וטאקוס במסעדת "טאפצ'ולה", סיור בנושא ג'ין וטוניק בין ברים שונים המציגים מגוון ווריאציות על השילוב הקלאסי, מסיבת שקיעה ב"ורנדה" על חוף שרתון, והיד עוד נטויה.

בין הברים המשתתפים: אימפריאל, הונולולו, 223, ג'אספר ג'ונס, לייבררי בר (הבר של מלון נורמן), דאבל סטנדרט, בושוויק, וודו, ספייס האוס, קונסייארז', טי האוס, ורנדה, L28 וברים נוספים מהטובים בעיר, והיות והכרטיס לא מוגבל אפשר לעבור בכל אחד מהם, או לחלק לאזורים או להעדפות, ובמשך שבוע שלם להכיר מקומות חדשים וטעמים חדשים במחיר השווה לכל כיס.

שבוע הקוקטיילים יתחיל ב23 ליוני וימשך עד ה29 ליוני וכרטיסים ניתן לרכוש באתר www.tlvcw.co.il , ושם גם נמצא המידע על שלל האירועים והאפשרויות.