"ביער ביער, ביער נרקוד (ונתפנק)"

כשאנו שומעים את המילה "יער" הקונוטציה הראשונה היא בדרך כלל אגדות האחים גרים, שבהם הנסיכה הולכת ביער ופוגשת נסיך או גמדים או זאב רע ותמיד הסוף טוב.  העלילות של האגדות תמיד מתרחשות באירופה, וגם הדמיון שלנו מפליג לשם- בקתות עץ עם שלג על הגג ואח בוערת ומחממת. מוטיב העץ תמיד עושה אווירה רומנטית וקסומה.

אבל למה להרחיק עד אירופה כשאירופה זה כאן, ממש שתי דקות מכל מקום, ב"מעלה החמישה" ליד ירושלים?  הנה הסיבה (ובסוף הפוסט יש גם הפתעה מיוחדת לקוראים!!).

הוזמנתי לגלות את הקסם שבמלון "יערים" שממוקם במעלה החמישה, והגעתי לשם ביום שישי גשום, היישר לאח הבוערת שבלובי (אירופה או לא?). כשהתחממתי מעט יכלתי לבחון את סביבתי, והיא מרהיבה- לובי רחב ידיים שמעוצב כולו סביב נושא היער- שולחן עץ גדול שעליו מוטיבים שונים ומיוחדים כמו כפות, לוח שש בש ואפילו קלטות (עזבו את המילה "קלטות"- לכו על "קסטות" הישנה והטובה). על הקירות חיתוכי עצים, תמונות שמורכבות מאיצטרובלים וענפים ואפילו מקומות הישיבה הם למעשה בולי עץ.

המלון נמצא בגובה 800 מטרים על שטח של מאה דונמים, עם יער אורנים ירוק מול נוף מרהיב של הרי יהודה וירושלים. גודלו של המלון שכולל כ 230חדרים מסוגים שונים, כולל חדרי גן וחדרי מרפסת, מאפשר הפרדה בין קבוצות, כך שלמשל בזמן שהייתי במלון היתה מלבד הקבוצה שלנו, גם קבוצה של "הידברות"- דתיים וחילונים שקיימו פגישות, קבוצה של נוער "תגלית" , קבוצת תיירים רפורמים מקנדה ועוד ועוד, ואף אחד לא הפריע אחד לשני, כל אחד זכה לאולמות ולחדרים הנדרשים להתכנסויות, ישיבות , ארוחות ותפילות לפי בקשתו.

ארבעים מליון (!) שקלים הושקעו בשיפוץ המלון לאחרונה ממש מההתחלה, כולל הלובי וחדר האוכל, על ידי משרד האדריכלים המוערך "רן ומוריס אדריכלות ועיצוב" (ושוב, שאפו על השולחן המיוחד!) והמלון מנוהל על ידי רשת "כרם מלונות" .

קיבלנו חדר באחד מארבעת האגפים, שכלל חלון גדול אל הנוף. החדר היה מצויד בכל מה שצריך- מיטה גדולה ונוחה, חדר רחצה מודרני ומאובזר, תאורה בדרגות שונות- מאור רומנטי ועד אור מלא (וזה פלוס גדול כי בהרבה חדרי מלון שהייתי בהם אין מספיק תאורה), מזגן עוצמתי, פינת ישיבה עם שולחן איפור וראי, פינת קפה ומיני בר, כספת, כמובן WIFI  חופשי, טלוויזיה בלווין עם מגוון ערוצים ועוד פינוקים שונים.

(הנוף מחלונות החדר)

אחרי שהתמקמנו התחלנו לבחון את האפשרויות השונות במלון, ויש בערך מליון כאלה- אם באתם לחופשה רגועה או שבא לכם לוח זמנים מלא של דברים מעניינים וכיפים לעשות, הכל שם. למלון יש סידרת פעילויות קבועה כך שתמיד משהו ישתבץ בימי השהות במלון.

אנחנו התחלנו בסדנת יין שנוהלה בידי לינה סלוצקין- מנהלת יקב "קדמא"  שמתמחה בהכנת יין בכדי חרס שהובאו במיוחד מגאורגיה.

היקב שקיים מ2010 הוא היחיד בארץ שמשתמש בכדי חרס ענקיים כחלק מתהליך הייצור של היין, בשילוב של טכנולוגיות עתיקות עם ידע עדכני, ומחזיר עטרה ליושנה של שיטות ייצור קדומות שהיו נהוגות בארץ ישראל. היקב ממוקם בכפר אוריה- בין תל אביב וירושלים (וניתן לתאם סיורים וטעימות באתר היקב).

התסיסה וההשרייה שעוברים היינות בכדי החרס מוסיפה להם טעמים וארומות ייחודיים. אנו טעמנו את "לירה"  –  יין  בעל ארומות של פלפל שחור, קפה, פרחים כהים והיתה בו חמיצות מורגשת, יין חזק יחסית שהיה מתאים לי מאד לארוחת בשרים, "ג'מינו"- יין עדין יותר ומלטף שמזכיר יערות- עצי מחט ופירות יער, "קופיה"- יין שמזכיר ארומה של ליקריש ביחד עם טעמי פירות ובמהדורת 2012 שלו זכה במדליית כסף בתחרות חשובה בארגנטינה, "שנין בלאן" – יין שאמורים לשתות צעיר והוא "עגול" ובטעמי פירות, וגם הוא במודל 2014 שלו זכה במדליית כסף בתחרות יוקרתית בניו יורק, והנבחר שלי – הרזרב- יין שכיף לשתות- בטעמי תבלינים ושוקולד עם חמיצות עדינה, שבמהדורת 2012 זכה במדליית זהב בארגנטינה. (בסביבה יש יקבים נוספים שאפשר לבקר בהם כמו יקב קסטל, יקב צובא, יקב עמק האלה ועוד).

אחרי היינות הגיע הזמן להתכונן לארוחת הערב, בחדר האוכל רחב הידיים של המלון. בחדר האוכל מפלסים שונים וחלוקה כך שקבוצות יכולות להיות מאוחדות ומצד שני הגישה נוחה והמעברים רחבי ידיים גם לעגלות תינוק.  למלון יש 14 טבחים שיודעים לדאוג לאספקה זורמת של מזון לחדר האוכל ושיהיה גם טעים, טרי ומיוחד- מתוצרת מקומית, איכותית וטרייה. ההשפעה של המטבח הסמוך מאבו גוש ניכרת בחלק מהמנות, כך ש"יערים" זה המלון היחיד שבו שמחתי למצוא בארוחת הבוקר במקום "עוגת גבינה חמה" סטנדרטית ומשעממת  – מגש מלא מלאבי עם צימוקים, ולצידו משהו שנראה כמו החלום האולטימטיבי- מגש כנאפה חמה ומפנקת. רק בשביל זה שווה לקום בבוקר.

בהמשך הפוסט תראו בערך מליון תמונות של אוכל, וגם זה צמצמתי – כי המגוון ענק והטעמים מיוחדים ושווה פשוט לטעום את הכל. משימה קשה אבל אפשרית. "יערים" הוא גם המלון היחיד בו שף עמד וחתך פירות כי מה לעשות- אנחנו עצלנים, ואם יש קערת תפוחים למשל, אנשים לא יטרחו להתחיל לחתוך או לקלף, אבל אם השף מגיש לך פרי בחיתוך מרהיב, רק לאכול, לא תאכל? בטח שתאכל.

המטבח הוא כמובן כשר וערוך להגיש שלוש ארוחות ביום.

לאחר ששבענו ונחנו מעט, ירדנו לפעילות של הערב- "בוא שיר עברי"- ערב שירה בציבור עם שירים ישראלים אהובים. הזמרת שלנו היתה דניאל ובמשך שעה היא שרה והפעילה את הקהל במיטב השירים הישראלים ובנגינת גיטרה.

אחרי כל זה כל שנשאר היה לשקוע לשנת לילה מפנקת.

אחרי ארוחת בוקר כייפית (הזכרתי כבר את הכנאפה?) הגענו לעוד פעילות של המלון- סדנת הבאקלווה עם השף עלה והשף קונדיטור מוחמד, . במשך השעתיים הקרובות ראינו הדגמה של כל סוגי הבקלוואה ומאפי הפילו, וכמובן שבסוף גם היו מאפים מוכנים שטרפנו (ולקחנו גם טייק אווי לחדר כמובן).  למלון יש גם סדנת חומוס עם השפים כך שתוך כדי הכנת המאפים גם חקרנו את השפים על איך להגיע לחומוס המושלם. הרבה מהפעילויות וההרצאות (בסוף השבוע שנכחתי התקיימה במלון הרצאה של סיוון רהב מאיר וידידיה מאיר באחד מ17 אולמות הכנסים המאובזרים בכל מה שצריך ובגדלים שונים).

(למעלה- המלבי והכנאפה, למטה – תמונות מסדנת הבקלוואה)

וגם…

ואיך אפשר בלי….

ומה בסוף?

(ועדכון- בעקבות בקשות הקוראים- הנה גם המתכון לבקלוואה:)

מתכון לבקלאווה נוסח אבו גוש

החומרים לבצק:

500 גרם קורנפלור

750 גרם קמח

12 גרם מלח

50 גרם סוכר

70 סמ"ק שמן

800 סמ"ק מים (להוסיף לפי הצורך)

 

החומרים לסירופ:

1 כוס מים

2 כוסות סוכר

מיץ לימון מחצי לימון

מי ורדים

 

החומרים :

כל סוגי הפיצוחים שאוהבים:

אגוזים טחונים/ שקדים פרוסים/ פיסטוקים קלופים/ קשיו פרוס

לערבב את הפיצוחים עם אבקת קינמון, ניתן להוסיף גם רסק תפוחים

 

אופן ההכנה:

מערבבים את כל חומרי הבצק יחדיו, מוסיפים מים לפי הצורך, ממשיכים לערבב עד לקבלת בצק במרקם אחיד.

מרדדים את הבצק לעובי דק וחותכים את הבצק לפי הצורה הרצויה  (ניתן לעשות בקלאווה מרובעת בשכבות או בצורה עגולה או מגולגלת). שמים את המילוי במרכז וסוגרים בהתאם לצורה הרצויה

מכניסים לתנור שחומם מראש ל- 200 מעלות, למשך כ- 10-15 דקות, עד לקבלת צבע זהוב.

מוציאים את הבקלאווה מהתנור ויוצקים מעל את הסירופ (יש לוודא  שהסירופ קר).

 

בתיאבון!

 

ואיך מורידים את הקלוריות? מצטרפים לטיול שיוצא מהמלון, חינמי לחלוטין, ומקיף את הרקע ההסטורי ונקודות מעניינות באזור. המדריך סיפר לנו את ההסטוריה של אזור- כשקיבוץ מעלה החמישה נוסד ב1938 כחלק מיישובי חומה מגדל על ידי עולים ממזרח אירופה, וכזכרון לחמישה חברי גרעין שנרצחו בנובמבר 1937 במהלך סלילת דרך. בהמשך שימש הקיבוץ בגלל קרבתו לחזית הירדנית כבסיס של גדוד "פורצים" של חטיבת הראל ואז שנתיים אחר כך ב1940 הוקם במקום בית הבראה עבור חברי קופת חולים, אחר כך המקום הפך ל"בית מרגוע" ו"בית הארחה" ולבסוף הפך למלון, שהיום הוא מלון "יערים".

במלון מפוזרות פינות הסטוריות עם תמונות ומזכרות .

אחרי ההסטוריה הגענו אל הרפת, ראינו את הפרות ואת תהליך החליבה המוקפד ואז הגענו למה שאני חשבתי לגולת הכותרת – חממת הסחלבים. שם בתוך מבנה יש עולם קסום של פרחים בכל הצבעים, מרהיב ביופיו. לחובבת צילום כמוני זה היה גן עדן מיוחד, כשכל פרח ועלה זכו להתייחסות. בתמונות ניתן לראות רק חלק קטן ממה שצילמתי.

המיקום של מלון "יערים" מהווה נקודת מוצא נהדרת לטיולים בסביבה- ברגל, באופניים או ברכב, ובמלון אפשר לקבל המלצות מפורטות על מסלולים, אטרקציות, דרגת קושי, מרחקים ועוד.

כך למשל, וזה באמת על קצה המזלג- אנדרטת הצבי- מסלול הליכה ותצפיות על הרי ירושלים, הר אדר ומורשת חטיבת הראל, גת שמנים עם עצי הזית העתיקים ביותר בארץ, חוות גלעד במושב גינתון- חווה אקולוגית בה ניתן להשתתף בפעילויות רבות לכל המשפחה, נחל שורק והפריחות, מנזרים, פרחים, אתרי מורשת ומסלולי הליכה ורכיבה, כמובן היקבים שהזכרתי קודם וכן מסעדות משובחות כמו מומה" בקרית ענבים, מאג'דה – עין רפא, דרך הגפן בבית זית, מוזה בהר שורש, ואיך אפשר בלי חומוס ב" מפגש קרוון" – אבו גוש?

ואם הלכנו – לא נשלים את הקלוריות ? חוזרים לחדר האוכל לארוחת צהרים מפנקת, ופוגשים בדרך את מוחמד שף הקונדיטוריה ואז- באווירה המפנקת של המלון, כשהשף שומע ששתיים מאיתנו (אני אחת מהן) חגגו החודש יום הולדת, תוך דקות מגיעה לשולחן שלנו עוגת יום הולדת מפוארת כולל המקרונים המעולים של המקום.

(כן, כאן יבואו עוד תמונות של אוכל…)

(ותאמינו לי שריחמתי עליכם ולא שמתי תמונות של הכל כדי לא לשגע יותר מדי…)

(וזה שיש עוגה לא אומר שאני נמנעת מקינוחים, כן?)

וכמובן חגיגת יום ההולדת, ואין חגיגה בלי עוגה- בתמונה למטה- אני משמאל, חברתי לבנה שחגגה גם כן- מימין, ובאמצע השפים עלה ומוחמד.

אחרי ארוחת הצהרים עלינו על "מדי א'" של מלונות- החלוקים ונעלי הספא וירדנו לקומת הפינוקים האולטימטיבית. מעבר לעשרים סוגי עיסויים וטיפולים שמוצעים בספא, אפשר לשמוח מאד שיש בריכה מקורה (תענוג בחורף) ומחוממת (דאבל תענוג), ביחד עם חדר כושר (לשרוף את המקרונים והכנאפה?), ג'אקוזי רחב ידיים וסאונות – יבשה ורטובה.

התעטפנו במגבות המפנקות וקראנו על כל שאר הפעילויות של המלון, שלא היה סיכוי שנספיק את הכל- כמו הליכות בוקר מעוררות עם הדרכת מתיחות ונשימות, תרגול מודרך של ג'י קונג, התעמלות מודרכת בבריכת השחיה, ערב ריקודי עם למתחילים ורענון למי שידעו, הרצאות,  מועדון ילדים, הקרנה שבועית של סרטים ישראלים אהובים כמו "חגיגה בסנוקר" ו"מציצים", וסופי שבוע מיוחדים לפי נושאים- כמו למשל "סופשבוע תרבות" שנערך מדי חודש וכולל אמנים, זמרים, נגנים, מרצים והרבה שירה כשכל פעם יש נושא אחר- הומור וסאטירה – שמארח את רבקה מיכאלי ורוני וייס בנושא "ניקוי ראש הוא הכרחי", הרצאות על הומור בקולנוע הישראלי המועברות על ידי רפי שרגאי- שהוא תסריטאי, במאי ומרצה, מופע מוסיקלי של רוביק רוזנטל ודוריבן זאב, או סופשבוע שבו מתארחת תמי סירקיס ומלמדת את "עשר הדברות למארחת השפויה"  שכולל סטנדאפ עם טיפים לאירוח מושלם, חגיגות עצמאות במלון כולל ההצגה "הישראלי הנודד", מופע של מירי אלוני עם מיטב הלהיטים האהובים כמו "שיר לשלום", "בהאחזות הנחל בסיני" , "הבלדה על חדווה ושלומיק" , "הבן יקיר לי" ועוד, "הערב מחזמר" – הצדעה למחזות הזמר הישראלים עם לימור שפירא, וגם ששי קשת, מרים זוהר, יואב קוטנר, מחווה לאריק איינשטין, דורון מזר, שלומית אהרון, יהודה אליאס ועוד רבים וטובים.

כתבתי כבר קרוב ל1500 מילים (אמיתי! WORD  ספר!) ועוד לא הקפתי את כל מה שיש במלון "יערים". את כל השאר תצטרכו לגלות בעצמכם כשתגיעו.

והבטחתי הפתעה מיוחדת לקוראים? אז הנה היא- קוראי הבלוג שלי נהנים מהטבה מיוחדת של 15% הנחה בהזמנת חדר במלון יערים.

ההטבה בתוקף עד סוף אפריל (לא כולל פסח), גם באמצ"ש וגם בסופ"ש.

למימוש ההטבה: בעת ההזמנה יש לציין קוד יערים 2701.

בילוי נעים!!