טורי- השער לטעמי המזרח הרחוק.

אחרי שבמסעדת "טורי" המקורית בתל אביב ראו את ההצלחה, הגיע הסניף השני בגבעתיים אליו הגעתי בערב קיצי. העילה לביקור היתה השקה של בקבוקי ה"מגנום" של "בלו נאן" (גוורץ ופינק- רוזה) אבל איך אפשר לא לנשנש משהו טעים ליד?

בסוף הערב, כשהתנדנדנו בדרכנו הביתה, שמחנו שהבחירה ב"טורי" היתה מוצלחת, הן מבחינת השירות והן מבחינת המנות המושקעות והאיכותיות.

המילה "טורי" ביפנית פירושה שער מסורתי לכניסה למקדשים, ובמסעדה מדובר על פתיחת שער למטבח האסיאתי המודרני. גם העיצוב מתכתב עם המעבר הזה בין העיר הסואנת לפינת זן מעוטרת צמחיה וחומרים טבעיים שמאפשרת התמקדות בכל הטעמים, המרקמים והניחוחות של המנות והמשקאות השונים.

כשמתיישבים לשולחן, עוד לפני שבודקים את התפריט, מונחת על השולחן קערית חמוצים מתקתקה, ולצידה כוסות תה קר ומרענן. צוות המקום מתעניין אם יש בחירות מיוחדות או העדפות כדי לבחור את המנות המתאימות מתוך התפריט העשיר.

לשולחננו הגיע בקבוק המגנום של "בלו נאן" ולצידו נשנוש של התחלה, טרטר קוביות  סלמון בכוס גבוהה, עם אבוקדו ובצל סגול ברוטב חרדל דיז'ון וואסבי.

נופר המקסימה מזגה לנו מהיין והנגיסות הראשונות ממנת הטרטר הבטיחו לנו שכאן הולך להיות טעים. הדג היה טרי מאד, התיבול היה עדין (מקבלים רוטב בצד כך שכל אחד יכול לשלוט על הכמות האהובה עליו) ועם היין הלבן והצונן מדובר היה בפתיחה מרעננת מאד.

מרכז הארוחה היה מגש ה"פרימיום קומבי"  – 3 יחידות ניגירי (סלמון, טונה וילוטייל), 3 יחידות סשימי (סלמון, טונה ודניס), וארבעה רולים מיוחדים – "אינסייד אאוט סורימי"- אבוקדו, ומלפפון במעטפת טונה אדומה, דניס, סלמון וילו טייל, "אינסייד אאוט סלמון"  – אבוקדו ומלפפון ברוטב מיונז חריף במעטפת טונה ופלח דק של לימון, "סלמון וטונה" עם מלפפון  במעטפת אבוקדו וביצי טוביקו כתום ו"טונה בטמפורה"  – גבינת שמנת חלוטה עם תרד ואספרגוס במעטפת בטטה וביצי טוביקו שחורות".

המגש העמוס הונח אחר כבוד במרכז השולחן, צולם מכל הכיוונים (ונראה נהדר באינסטגרם) , והמקלות נשלפו לזלילה הגדולה. היינו שני סועדים, ובהתחלה היינו בטוחים שלא נצליח להתגבר על המגש וכי ניקח חלק ממנו "טייק אווי" אבל שילובי הטעמים היו מרתקים, ההכנה הייתה מדוייקת והפיתוי לעוד אחד ועוד אחד היה גדול, עד שהמגש חוסל כמעט בלי לשים לב, בצירוף לגימות של "בלו נאן" לרענון החיך והטעמים.

לקינוח קיבלנו "מנגו בול" – כדור מרנג מעוטר ברוטב פירות, שמחביא בתוכו גלידת מנגו חמצמצה, מנה נדיבה מאד שהספיקה לשנינו לסיים ערב מענג.

בתפריט מסומנות מנות חריפות, צמחוניות וללא גלוטן, ויש גם ארוחות עסקיות ומגשי אירועים כולל סושי מן שמגיע לאירוע ומכין את המנות לעיני האורחים.

"טורי"

כצנלסון 62, גבעתיים

ראשון עד שבת 12:00-24:00

03-6204777 שלוחה 5