לילות קיץ קסומים- ב"אמריקן קולוני".

טעמים רבים כבר טעמתי ב"אמריקן קולוני " ירושלים בעבר והוזמנתי לבקר שוב ולשמוע (וגם לטעום) מה חדש במלון ובמטבחיו, ויצאתי עם המון חדשות.

הגעתי באחר צהרים קיצי, ישבתי ב"פטיו" – גן רומנטי משגע, פורח ומוצל תחת סבך עלים ועצים מלבלבים, מלצרים שנעים בעדינות ובחרישיות בין השולחנות ועירוב של שפות שנשמע בלחש, הכל זועק אירופאיות, פנינה של חו"ל בלב ירושלים.

תפריט ה"פטיו" קליל ומתאים לארוחות צהרים ואחרי הצהרים. בערב התפריט מתרחב וכולל הרבה מנות נוספות.

לשולחן הגיעה סלסילת פיתות משני סוגים, ביחד עם קערית שמן זית משובח, ככה בשביל הסיפתח.

המנות שאנחנו בחרנו היו שתיים שהן למעשה הרבה יותר.

הראשונה היתה "סלט קיסר" (אגב, כל התפריט הוא באנגלית, המלצרים כמובן דוברים גם עברית). בכל מקרה, סלט הקיסר כולל מלבד אנשובי, קרוטונים, פרמז'ן וכמובן עלים, גם תוספת לבחירה- ביקון, עוף או סלמון. אפשר כמובן את הגירסה הצמחונית. מחיר הסלט בתפריט נע בין 40-65 שקלים, תלוי בבחירת התוספת. במנה הזו, כמו גם ביתר המנות, מרגישים בעיקר את ההקפדה- החסה היתה קריספית ויובשה כמו שצריך אחרי נקיונה, הרטבים היו עדינים, והתוספת- במקרה שלנו הסלמון- היתה נדיבה מאד.

המנה השניה שהזמנו היתה משהו מורחב שמתאים לשני אנשים וקרוי פשוט MAZZA – והוא לקט של טאפאס ממיטב המטבח הערבי – בין השאר פאטוש, חומוס, לבאנה, כרובית צלויה, טבולה, ומעמד מתכת שבתוכו פיתה רכה שמהווה את הכלי בו מגדל של דברים טובים כמו סיגרים, פלאפל, כדורי בצק ממולאים בשר, מאפים ממולאים צמחוניים ועוד. כל הטוב הזה נפרש לכל אורך השולחן, בפרזנטציה יפיפיה, ובהמון טעמים שונים שיוצרים הרמוניה נינוחה. (מחיר המנה שכאמור מספיקה בנדיבות לשני אנשים- 90 שקלים.

היות והיינו מפוצצים, רצינו רק קינוח אחד, אבל המלצר התעקש שאנחנו מוכרחים לטעום מעוגת התפוחים המצויינת של המקום, כך שבסוף נחתו אצלנו על השולחן (אריחי חרסינה צבועים בעבודת יד, פריט שנאסף בקפדנות כמו כל העיצוב של המלון) שני קינוחים- עוגת התפוחים, הקרויה בתפריט "אמריקן קולוני אפל פאי א-לה מוד" (35 שקלים לפרוסה שמוגשת עם כדור גלידה) וקערית של שלושה כדורי גלידה (הגלידה נעשית במקום) – במקרה שלנו שוקולד, פיסטוק ותות (30 שקלים). מה שקנה אותי קודם כל זו הטריות- חומרי הגלם, כמו התות בגלידה, פשוט זועקים מטריות ואותנטיות, והפיסטוק בעיקר היה יצירת אומנות. כל הקינוחים- גם הגלידות וגם העוגה היו בטעמים שלהם ולא מוצפים במתיקות כמו במקומות אחרים. העובדה שמדובר בתוצרת המקום בלטה מאד באיכותה.

(למעלה- מגוון המאפים שהיו בתוך הקונוס, למטה- הקינוחים)

אחרי האוכל הלכנו לראות את בר הקיץ שמתחיל לפעול בשעה חמש וחצי כל יום, ומציע קוקטלים קיציים ותפריט בשרים עשיר, פירות ים ומנות איטלקיות, שרובן מתבשלות בטאבון  הייחודי של הבר. מה שמאד אהבתי בבר, מלבד האיכות הקולינרית הוא שמצד אחד מדובר במקום פתוח וקיצי, ומצד שני יש כל כך הרבה פינות חמד שופעות בצמחים ופרחים, שישנה אווירה אינטימית ורומנטית במיוחד.

(בתמונות למעלה- בר הקיץ)

עוד חידושים במלון "אמריקן קולוני"  – תפריטים חדשים למסעדת "ערבסק" כולל "חגיגה אוריינטלית לזוג"  שמציפה את הסועדים במבחר בשרי מרשים, דגים ומנות איטלקיות,  ובימי שישי שוס מיוחד- "ארוחת ערב בקונספט אוריינטלי" – בר סלטים אוריינטלי, עמדות של שוורמה וכנאפה (מבחינתי להתנחל שם וזהו!), מנות בשרים ודגים מגוונות ורבות וכמובן תוספות שונות, והכל עטוף בצלילים של מוסיקה חיה. הארוחה הזו מתקיימת בכל יום שישי משבע בערב עד אחת עשרה בלילה, ועולה 240 שקלים לאדם, או בגירסה מצומצמת יותר של סלטים ושוורמה ב120 שקלים לאדם, והכל בפטיו לאור הירח.

במקביל כמובן שממשיכה גם מסורת הבראנץ' המפורסמת בימי שבת בבוקר, בין ה שעות 12-15.30

כמובן שבמלון זו לא רק הקולינריה שמנצחת אלא גם המלון עצמו, שנחשב לאחד היוקרתיים בישראל, ועברו בו שועי עולם, כוכבי הוליווד, שגרירים ואנשי תקשורת מכל העולם, והוא בנוי בארמונו של הפאשה – כמלון הראשון והוותיק בירושלים.

מי שמתארח במלון יכול לבלות ימים שלמים בסיור במבנים המיוחדים ,הקשתות המרהיבות, הריהוט ופרטי האומנות שהופכים כל פינה לפנינה רומנטית.

מעבר לבר הקיץ ול"ערבסק" יש במלון גם את "מסעדת ואל" שמביאה לנו אווירה בריטית הכוללת אח ואפילו תה מנחה אנגלי עם כל כללי הטקס, "בר מרתף" באווירה מזרחית של המאה ה19 שכולל המון פינות אפלוליות, וקפה הטרסה מול הכניסה שם אפשר לשתות בכיף ולראות מי בא ומי הולך .

אמריקן קולוני- לואי וינסן 1 ירושלים.