צ'ארלי בממלכת הפסח

 

bitan_logo

לקראת חג הפסח רשת "יינות ביתן" לובשת חג. – הרבה מבצעים ומגוון רב של מוצרים כשרים לפסח שיהפכו לנו את הפסח לטעים יותר וכייפי יותר.

הגעתי לסניף הענק והמרווח ברחובות כדי להשתתף בסדנת בישול לכבוד פסח בניצוחו של השף הידוע צ'ארלי פדידה– הפרזנטור של הרשת. צ'ארלי כבר דאג שיהיו לנו נשנושים קלים כמו סביצ'ה , סלמון , ומנת בשר ראש (שהכין השף של הרשת שאחראי על המנות המוכנות שנמכרות ב"יינות ביתן") ופצח במלאכה.

המנה הראשונה שהוכנה היתה "כתף טלה משובצת שום ורוזמרין שמוגשת לצד ירקות צלויים".  צ'ארלי הדגים פירוק של טלה אבל לא לדאוג- הקצב של "יינות ביתן" יכול להענות לכל בקשה לפירוק בשר כך שנחסכת מאיתנו העבודה הזו בבית, למרות שצ'ארלי עשה את זה בדיוק בחמש דקות…. אחרי שהטלה פורק והחלק המתאים הונח, הוא מולא בכל מני דברים טובים לפי הטעם, ונסגר בעזרת רשת והופ- לתנור על מצע של ירקות. התוצאה היתה מרהיבה (ומרעיבה)- בשר צלוי ונוטף מיצים מגרים, שנפרס בזריזות (כל כך בזריזות שהיה לי קשה לצלם את צ'ארלי חותך אפילו כשהעברתי את המצלמה שלי למצב מהיר במיוחד), ופרוסות יפיפיות של בשר ממולא נצצו באורות המטבח. וכן, זה טעים מו שזה נשמע.

 

3 (1)

(בתמונה העליונה- הייתי חייבת להצטלם עם צ'ארלי והטלה!!. בתמונה התחתונה- הגודיז שפינקו אותנו ככה על הדרך, שלא נהיה רעבים עד שיהיה אוכל…)

 

4 (1)

המתכון הבא היה "תפוחי אדמה דזירה במילוי בשר "פלדה" טחון עם צנוברים ופטרוזיליה, וצלוי בתנור".  צ'ארלי רוקן תפוחי אדמה בעזרת כף פריזיאן והשאיר דפנות דקות, את האמצע מילא בבשר פלדה טחון גס עם בצל מטוגן והרבה תבלינים לפי הטעם (מלח, פלפל שחור, כמון, פפריקה, כורכום) וגם כאן "הופ לתנור" ומשם לצלחת שלנו. גירסה קצת שונה של "מפרום" אם תרצו ובעיקר אלגנטית ותראה נהדר על שולחן החג (וכמובן מתאימה גם למי שנמנע מקטניות).

 

5 (1)

(בתמונות לאורך הפוסט- צ'ארלי בעבודה על הרבה דברים טעימים!)

 

7 (1)

 

המנה האחרונה שצ'ארלי הדגים היתה מנת דג שיכולה לבוא גם כמנת פתיחה וגם באמצע הארוחה- "קציצות דגים וזיתים סורים, פלפלים וכוסברה". מה שנחמד במנה הזו שיש אופציה לחריף ולא חריף ביחד, בסיר אחד כשהטיפ של צ'ארלי (בכלל, לא רק במנה הזו)- במקום לחתוך פלפל חריף שיתפזר בכל הסיר וכל המנה תהיה חריפה, לוקחים פלפל שלם, חותכים בו  חריץ ושמים בסיר. בצורה כזו החריפות נשמרת בפלפל ואז מי שרוצה לאכול חריף, פשוט אוכל את הפלפל ביחד עם שאר מרכיבי המנה ומי שלא רוצה- יש בסיר מספיק אוכל לא חריף.  במנה שצ'ארלי הדגים היה עוד יתרון- תערובת הקציצות היא מכל שארית של דג שנשארה, כך שאפשר לנצל עד הסוף ולחסוך כסף. כל התהליך היה ערבוב דגים עם קמח מצה וביצה, ביחד עם תבלינים, יצירת רוטב ובישול הקציצות בתוכו- עשר דקות בישול וזה מוכן. אישית כבר לקחתי ישירות מהסיר , תענוג של מנה. למי שרוצה יותר במפורט- בתחתית פוסט זה יהיה המתכון המפורט כפי שהתקבל מצ'ארלי ו"יינות ביתן".

 

6 (1)

אחרי ששבעתי כבר הייתי יותר רגועה ולמדתי על רשת "יינות ביתן" ועל 71 החנויות והסופרמרקטים שלה מאילת ועד קריית שמונה. חנויות הרשת משתרעות על שטח כולל של מעל 100,000 מ"ר, ויש כ5000 עובדים לשירות הלקוחות. כל המוצרים כמובן כשרים, טריים ואיכותיים במחירים אטרקטיביים ומבצעים רבים.

 

8 (1)

יינות ביתן" היא עסק משפחתי- היא מתחילה מהבעלים נחום ונורית ביתן, בני זוג שצירפו גם את דור ההמשך ובני משפחה נוספים לסיוע בניהול והובלת העסק . כיום הרשת היא אחת מרשתות הסופרמרקטים הגדולות בארץ.

כדי לשמור על מחירים נמוכים – מתקיימת מדי חודש ישיבת הנהלה שמטרתה להגדיל את כמות ומבחר המבצעים תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים של איכות.

בחנות- מלבד מעברים מרווחים וסידור ברור של המוצרים והשילוט, יש גם נקודות מזון מהיר כך שאם רעבים באמצע הקניה, יש פתרון. בסניפים שונים (אשדוד האורגים, אשקלון א.ת צפוני, חדרה, איירפורט סיטי, נתיבות, רחובות ההולנדית,רעננה, קרית שמונה, קרית ביאליק, קרית אתא שוק ונהריה.) יש גם מנות מוכנות לקחת הביתה כך שכבר לא צריך לבשל, ניתן להצטייד (ובחלק מהמקומות הסניפים נמצאים ליד מקומות עבודה רבים, מה שאומר ארוחות צהרים מזינות ולא יקרות לעובדים).

 

9 (1)

ברשת יש מעדניית בשרים ועופות (בקר, עוף והודו) טריים ומובחרים שמגיעים ממיטב המגדלים בארץ ועומדים בבקרה מתמדת, ובנוסף גם שירות פירוק וחיתוך ללא תוספת תשלום , מענדייה של גבינות מהיוקרתיות לאירוח ועד ליומיומיות לסנדוויץ (כולל ארוזות, פרוסות או מגוררות לפי הצורך של הלקוח)  , דגים כבושים, סלטים מבית היוצר של "מישני" האיכותיים, חמוצים שכוללים מלפפונים חמוצים, זיתים במגוון זנים וטעמים, פלפלים חריפים, חצילונים ועוד , ונקניקים ופסטרמות של טירת צבי, יחיעם וזוגלובק.

ומן הים? דגי ים טריים שמגיעים יום יום מהדייגים המקצועיים והטובים ביותר וגם דגי בריכה כמו מושט, דניס, אמור, בורי ועוד, וגם כאן יש שירות חיתוך וטחינה על ידי צוות המומחים של המקום. דגי הבריכה מגיעים מבריכות דגים שנמצאות תחת פיקוח של המכון "למצוות התלויות הארץ" בראשות הרה"ג שניאור זלמן רווח שליט"א.

 

10 (1)

וזה עוד לא נגמר כאן- יש מאפייה שמביאה את כל הטוב של פילסברי ובונז'ור- לחמים טריים במבחר ענק, לחמניות, חלות מיוחדות, עוגות, עוגיות, בורקסים, רוגלעך וקרואסונים, עוגות שמרים וכל מה שמתחשק לכל אירוע, מגיע חם וטרי (וכדאי לקנות כפול כי רוב הסיכויים שזה ייטרף כבר באוטו בדרך הביתה).

במחלקת הירקות והפירות תוצרת חקלאית מעולה שנקטפת בבוקר ונמצאת בסניפם כבר בצהרים, ויש גם מוצרים שטופים וחתוכים למי שממהר.

יש עוד מחלקות רבות , שווה לבקר ולראות איך משלימים את כל הקניה לבית במקום אחד שבו יש הכל.

 

2 (1)

ואסור לשכוח- "יינות ביתן" גם מחוייבת לקהילה ותורמת פעילויות וסלי מזון למשפחות מעוטות יכולת וכריכים לילדים נצרכים ,סיוע ברכישת מחשבים לילדים מעוטי יכולת ובחופשות ובחגים גם פעילויות לטובת הקהילה.

עוד פרטים על "יינות ביתן" בדף הפייסבוק.

כאמור הפרזנטור של "יינות ביתן" הוא השף צ'ארלי פדידה- שהתחיל ככוכב עולה שמייצג את ישראל בתחרות שפים צעירים בתחרויות בינלאומיות בהן זכה במדליות, כיהן כשף מלון "שרתון תל אביב" ומסעדת "אוליב ליף" , בישל לנשיא קלינטון , לפוליטיקאים ושגרירים מכל העולם, מופיע בתוכניות טלוויזיה שונות, ונבחר פעמיים ע"י איגוד השפים הישראלי להיות קפטן נבחרת ישראל באולימפיאדות ברחבי העולם.

 

11 (1)

ו…הבטחות צריך לקיים- הבטחתי את מתכון קציצות הדג, אז הנה זה-

המצרכים לשישה סועדים:

מצרכים לקציצות :

250 ג' דג נסיכת הנילוס

כף וחצי קמח מצה

1 ביצה

צרור פטרוזיליה ¼

צרור כוסברה ¼

כפית פפריקה ½

כפית מלח ½

כפית כמון ½

כפית כורכום ½

כפית פלפל שחור ¼

מצרכים לרוטב :

1 גמבה אדומה חתוכה לקוביות

1 עגבנייה חתוכה לפרוסות

3 שניי שום חתוכים לפרוסות

1 פלפל חריף חתוך לחצי

2 כפות רסק עגבניות

צרור פטרוזיליה חתוכה גס ¼

צרור כוסברה חתוכה גס ¼

קופסה של זיתים סורים מגולענים ומבושלים למפרע ½

כפית כמון ½

כפית כורכום ½

כפית מלח ½

כוס שמן מעורבבת עם ½ 1 כפית פפריקה מתוקה

אופן הכנת הקציצות :

משרים נתח דג בקערת מים ומלח למשך כ 10 דקות כדי להוציא את ריחו החזק של הדג , שוטפים מתחת למים זורמים ומיבשים בנייר סופג.

טוחנים את נתח הדג במכונת טחינה עם פטרוזיליה וכוסברה , מעבירים ל קערת ערבוב ומוסיפים את ביצה , קמח מצה ותבלינים , מערבבים היטב עד לקבלת מסה אחידה , מהמסה יוצרים כ 12 קציצות ומניחים במקרר למשך 15 דקות .

אופן הכנת הרוטב ובישול הקציצות :

בסיר בקוטר 30 ס"מ וגובה כ 5 ס"מ מניחים את הפטרוזיליה , כוסברה , גמבה , פלפל חריף , זיתים שבישלנו מראש כדי להוציא את מרירותם , עגבנייה ,שום , ורסק עגבניות.

,

ממלאים את הסיר עם 2 כוסות מים , מוסיפים תבלינים , שמן פפריקה ומערבבים היטב .

מדליקים להבה בינונית ומרתיחים את הרוטב , מנמיכים להבה ומוסיפים את קציצות הדג ומבשלים בסיר עם מכסה למשך כ 20 דקות .

מומלץ לאכול עם חלה טרייה.

בתאבון!!!