האירוח המושלם- עכשיו על השולחן שלכם.

 

1

הבדיחה הישנה אומרת "איך נוצרו החגים היהודים? ניסו להרוג אותנו, ניצחנו, בואו לאכול". לפעמים נוצר הרושם שיחסית למדינות אחרות, בישראל יש המון חגים, ובין לבין גם מנהגים שאימצנו מכל מני עדות ועמים וכמובן שיש גם את האירועים האישיים- ימי הולדת, חתונות, מסיבות עסקיות, כל יום יש סיבה לחגוג.

ואיך חוגגים? כבר פסו ימי ה"ביסלי במבה" על צלחת לבנה שמתהפכת בכל נגיעה- היום יש מודעות רבה לעיצוב השולחן, פינות ההגשה, הכלים, הסביבה, התאורה והמוסיקה. אמממה מה? עד לא מזמן היתה השמחה גם קצת עול למארחים, כי אחרי שהאורחים עוזבים, נותרים המון כלים שצריך לשטוף, וגם המדיח לא עומד בקצב. היום גם לזה יש פתרון- כלים חד פעמיים בשלל עיצובים ודגמים, צבעים ומרקמים, שגם נראים בדיוק כמו כלי זכוכית או חרסינה, כך שלא צריך לטרוח- מקפלים את כל העסק אחרי האירוע וזורקים לזבל. כיף לאורחים, מנוחה למארחים.

 

2

בתקופת כוהנת מלאכת היד בתיה עוזיאל, זו שעם ציפורניה המטופחות (שאנו ראינו עוד בשחור לבן..) היא היתה עושה הרבה חפצי קישוט מדברים יומיומיים שיש בבית (אני עד היום זוכרת את האיצטרובלים שהיא היתה מתיזה בספריי זהב ויוצרת קישוט מרהיב). גם היום ניתן להשתמש בהרבה דברים שיש בבית, בצירוף כלים חד פעמיים במגוון ענק, וליצור חווית אירוח ומסיבה מדהימים שהאורחים יזכרו הרבה זמן.

 

לא לכולם יש את הזמן או הדמיון כדי להעלות רעיונות לעיצובים השונים, או את החוש של מה הולך עם מה ולעזרנו הגיעו שתיים- מעצבת הבית של קבוצת "פעמית, "- שירן בן שמעון לוי, והעיתונאית מירי בן דוד ליוי. התוצאה- ספר אלבומי מפואר תחת הכותרת "אירוח מושלם בקלי קלות".

 

 

3

עלעול קצר בספר גילה לי עולם ומלואו – ספר שמחולק לפי חגים, אירועים מיוחדים וסוגי אירוח, עם בערך שני מליון טיפים בתמונות מרהיבות, על יצירת האירוע המושלם.

רוצים דוגמאות ככה על קצה המזלג? בחירת סגנון האירוח- סביב שולחן? במזנון? בגינה? ומה עושים כשיש אורחים בעוד חמש דקות בדלת?- ואם מחליטים על שולחן עם ישיבה- איזה חומרים מתאימים לשולחן אלגנטי לעומת שולחן רומנטי או כפרי? (ובספר יש התאמה של צבעים ומרקמים לכל אחד מסוגי האירוח),  ואיפה כדאי למקם את כוסות השתיה בהגשת מזנון? . כמובן שצריך גם ללמוד את סידור השולחן- איפה הולך כל מזלג ואיפה כל סכין וכפית, מה תפקידו של ה"ראנר" בעיצוב השולחן (וכאן טיפ שלי- בעבודה שלי נהגו לשים ראנר עם נצנצים על שולחן חדר הישיבות, ואחר כך תמיד התפלאנו למה על חליפות אנשי העסקים החשובים שהגיעו לישיבות, תמיד היו שאריות "נצנצים"). מה תפקיד הנרות, הפרחים והחבקים, איך אפשר להתאים קישוטים לפי האירוע הנחגג- כמו אלמנטים של חגים או לפי אירוע אישי כמו לידת בת או מסיבת אירוסים, עיצובי חלל ומתנות אישיות,  מה עושים כשיש הרבה אורחים ואין כלים תואמים, ובכלל- כמה כלים צריך לכמה אורחים?, מארוחות שבת משפחתיות שמתרחשות כל שבוע, ועד לליל הסדר שכולל הרבה אנשים לפעם אחת בשנה (או פעמיים אם אתם חיים בחו"ל….), אירועי עדות שהשתרשו כבר אצל כולנו כמו מימונה או חינה, ואפילו מסיבת פיג'מות ושבת חתן, הכל כאן.

 

4

אני ממש לא טיפוס מעצב (וגם לא מבשל אם נכנסים לזה) אבל הספר עשה לי כזה חשק שהחלטתי לקחת רעיונות, חלק ישירים וחלק בגירסה שלי ולשם כך הלכתי לחנות "פעמית סטור" בסניף הקרוב לביתי והצטיידתי… ורק הבילוי בחנות לקח לי כמעט שעתיים, גם בגלל שהיו שם המון אנשים, וגם בגלל שלא ידעתי מה לבחור מרוב שפע. בעיקר הצטערתי שכבר אין לי ילדים קטנים כך שאני לא יכולה להשתגע עם כל האריזות והנצנצים במחלקת ימי ההולדת לילדים.

בתמונות כאן ניתן לראות מעט ממה שיש בחנות, בכמויות.

 

5

תבניות חד פעמיות (וגם רגילות- הרבה קארין גורן), כל אביזר מטבח שאפשר להעלות על הדעת….

 

6

פיות לזילוף, חותכנים בשלל צורות, סוכריות ומרציפנים לקישוט…..

 

7

הדגמה של שולחנות חג ערוכים…..

 

9

מפיות, ראנרים, קונפטי….

 

8

תבניות, שקיות, נרות חגיגיים…..

 

10

אביזרי יום הולדת, סוכריות על מקל, ניירות עטיפה…

 

11

כלי הגשה דמויי זכוכית, כפות סלט וסכו"מים שונים, והרבה הפתעות לפסח…

 

12

אחרי שהצטיידתי חזרתי אל הספר כדי לראות איך בדיוק אני עושה את הקישוטים שלי. לא ערכתי שולחן שלם אלא עיצבתי פריטים שיכולים להיות הנושא של שולחן, באמצע או ככאלה שחוזרים לכל אורח.

כל מה שתראו שהכנתי, הוא עם כלים וחפצים מ"פעמית סטור".

 

הקישוטים שלי היו:

 

מבחינת הסכו"ם – בחנות יש מגוון ענק של סכו"ם שנראה מתכת לכל דבר עד שנוגעים ומגלים שהוא חד פעמי. עטפתי במפית עם קישוטי פסח וקשרתי בסרט .פשוט ויפה להנחה ליד כל צלחת.

 

13

הדבר השני שעשיתי היה שקיק אורגנזה (ובחנות יש מבחר ענק של שקיקים מכל הגדלים והסוגים) שמילאתי באגוזים לפי השיר, כלומר באגוזים החביבים עלי שהם פקנים מסוכרים…). לצידם אם אין מספיק מתוק, אפשר להציב שוקולדים והכל מונח על צלחת פסח חד פעמית יפה, שחוסכת להתחיל להוריד מהבויידעם את הצלחת הכבדה של סבתא.

 

14

הבא בתור היה קישוט מרכזי- קניתי קערית פלסטיק עם רגל (קצת קשה לראות כי היא שקופה על המפה) שנראית זכוכית לכל דבר ומילאתי בכדורים צפים סגולים (שמתכתבים עם זהב ועם לבן). אפשר לגוון גם עם נר צף באמצע.

 

15

הדבר האחרון והחביב עלי ביותר- גביע כסף (יש בחנות בשני גדלים, ממש בגרושים) שהעמדתי בו שיפודים קצוצים שעליהם השחלתי דובדבנים מסוכרים, ואת הרגל של הגביע קשרתי בסרט, בתמונה אפשר לראות את החלק של הספר שהביא לי את ההשראה. למרות שבספר זה הופיע במדור פורים, אני עשיתי לזה הסבה של פסח באמצעות השימוש בגביע היין.

 

16

אירוח הוא תמיד חוויה מקרבת, ואם אפשר להפוך אותו לחלום מעוצב בקלי קלות, עם טיפה דמיון ובעיקר כלים מגוונים שיגשימו כל חלום (ושלא צריך לשטוף אחר כך), מה טוב.

 

 

את הספר "אירוח מושלם בקלי קלות" ניתן להשיג בסניפי פעמית סטור ברחבי הארץ וברשתות סטימצקי וצומת ספרים. (והוא גם רעיון מצוין למתנה לכל חובב וחובבת אירוח !).