YES עם מי לגדול.

הילדות הטלווזיונית שלי היתה עם "טלפלא" בשחור לבן, אי שם בשנות השבעים. (ואל תשאלו איך הופתעתי כשגיליתי שקשקשתא הוא לא באמת אפור אלא אשכרה ירוק…).הילדות של הבן שלי עברה עליו עם תחילת שידורי "ערוץ הילדים" עם עודד מנשה ומיכל ינאי. לדור הילדים של היום יש הרבה יותר אופציות.

הפרוייקט החדש של YES  הוא "  YES   עם מי לגדול" שיוצר מעטפת סביב התכנים שילדים לומדים בגן.

מה הכוונה? הסתבר שהורים רבים סבורים שהילד לא חולק איתם את מה שהוא לומד בגן, (והתשובה לשאלה "איך היה בגן?" היא בדרך כלל "כיף "), וכן שמה שלומדים בגן לא מספיק, והם מעוניינים בלימוד משותף עם הילדים ובהרחבת התכנים והעשרתם.

ב"YES" בנו פלטפורמה חדשה בתוך הVOD, חינמית לגמרי למי שיש YES VOD (ותוכן מסוים יהיה פתוח גם לקהל הרחב), ובה ספריית ענק של כ1500 תוכניות שונות (שמיד אספר עליהם) שמקבילות לתוכנית הלימודים של משרד החינוך בגנים. בצורה כזו הורים יכולים לצפות עם ילדיהם בתכנים שהם גם כייפיים וגם מלמדים.

השילוב הזה של בידור וחינוך יוצר את המילה החדשה EDUTAINMENT, שעוזר לילדים ללמוד בכיף.

ואיך זה עובד?

פשוט וקל, נכנסים (בחינם, כבר אמרתי?) לVOD, ומוצאים לוח קטגוריות כמו "חשבון ומספרים", "שפה ואותיות", אנגלית, כישורי חיים, טבע, יצירה, מגלים עולם, מנגינות, הפעלה פיזית (כולל אפילו יוגה לילדים!) וגם את בית הספר להורים – אדלר. ישנה גם קטגוריה מתחלפת של נושאים כמו חגים או עונות שנה.

בוחרים באיזה עולם תוכן שרוצים ומגיעים לתפריטי התוכניות ומוצאים מגוון רחב של תוכניות שנבחרו מכל העולם, כולל סדרות איכות של BBC, כמו "סופרים עם פולה" שמלמדת חשבון, "אלפא בלוקס" – ללימוד האותיות האנגליות, "פינקוד" – סידרה על מדע, ועוד הרבה אחרים. במקביל ישנן הפקות מקור ישראליות כמו כל סידרת תוכניות "יורם החכם" שנמצא בכל פעם בממלכה אחרת ולומד בה בעזרת מלכה קסומה – ציפי שביט האהובה על הורים וילדיהם, ועוזריה, "הגן של תמר" – סיפורו של גן שמתעורר לחיים לאחר שהילדים עוזבים , "כשאהיה גדול" – סידרה על מקומות עבודה של ההורים, שהילדים כל כך סקרנים לגביהם, וגם כאן היד עוד נטויה.

תכנים נוספים שיש בערוץ הם בשיתוף מכון אדלר, "בית ספר להורים" – סירטוני הדרכה של מכון אדלר במגוון תחומים כמו חיזוק הערך העצמי של הילד, הצבת גבולות, מאבקי כוח, ההבדלים בין פינוק ואהבה ועוד , וכן הטבות בסדנאות להורים.

ואם חשבתם שזה הכל, קחו נשימה עמוקה, יש עוד המון…

מה עוד יש?

תכנים שמועברים באפליקציות לימודיות, חינמיות לסמארטפונים וטאבלטים, כך שהילדים יוכלו להנות מהתכנים לא רק בטלוויזיה בבית אלא גם בטאבלט, בטלפון החכם ובמחשב האישי בשירות YES GO.

ההורים יוכלו למצוא עוד עזרים בדף הפייסבוק הייעודי ,ניוזלטר חודשי, אירוח מומחי אדלר לשאלות הורים, ועוד.

כל הטוב הזה מגיע לVOD  ממש בשבוע הבא, ב1 למרס (והאם שמתם לב שכתבתי שהכל חינם חינם ולגמרי חינם למנויי YES VOD? )