לילות קיץ 1848

 

20180422_174221

אני אמנם עוד לא נולדתי אז, אבל יקב "1848" שהקדים במאה שנה את ייסוד המדינה , הגיע לעולם ומאז הוא רק משתבח. היקב שמקבל את ענביו מכרמים בכל רחבי הארץ משלב מסורות ישנות עם טכנולוגיה חדישה ויוצר יינות חדשים ומפתיעים שמתאימים לכל אירוע. בפוסט קודם סיפרתי על יינות למסיבות, אירועים משפחתיים וחגיגות, והפעם החגיגה היא של כולנו- בואו של הקיץ שמסמל את החופש, השמש והאווירה הקלילה, ואין כמו יינות לבנים להשתלב, בין אם תחת שמשיה ליד הבריכה, או בצירוף שמלת ערב לארוחה חגיגית, בתיאום עם המנות השונות.

במסגרת המומלצים לקיץ ניתן למצוא יינות מכל דורות הייצור של "יקב 1848" – כמו הרוזה היפיפה של דור 2, שהוא רוזה יבש, יין קל מאד שמשתדך מצוין לאוכל קייצי קליל כמו סלטים, פסטה צמחונית, דגים או גבינות קלות (ולטעמי האישי- להגיש קר). עוד בדור השני ה"שרדונה סוביניון בלאן"שהוא כמו שאר חבריו הלבנים המומלצים, יין יבש, והוא הולך עם מיטב הנשנושים כמו פיצה, פסטה ברוטב שמן זית וסושי, כי אם להתפנק אז עד הסוף.

 

7G_Chardonnay16

קופצים שני דורות ומגיעים לדור הרביעי, ולשנין בלאן, יין שמכניס קצת מינרליות לפירותיות ומתאים לאוכל אסיאתי שמאד אהוב בארץ, כמו גם לגבינות עדינות.

דור אחד אחריו מגיע נציג דור 5 – יין שמבוסס על מספר זנים לבנים ולכן משתלב עם דגי ים, בשר עדין, חזה עוף וגבינות צהובות קשות, ממש חגיגה צרפתית. היין הוא זוכה מדליית זהב בתחרות "טרווינו" 2017 בקטגוריית היינות הלבנים. כבוד!

התינוק החדש במשפחה, המארז החגיגי של – שרדונה דור 7 – 2017. יין לבן שניתן להבחין בו בטעמי פירות כמו אגס בשל, הדרים, אפרסק לבן ואננס, ביחד עם ארומה של אגוזים קלויים. היין הוא 100% שרדונה והוא כבר בליגה של הגדולים מבחינת שילובי האוכל – עוף ודגים בגריל (כי הברביקיו הוא לא רק ליום העצמאות), פסטות ברוטב עשיר וגבינות מתובלות, עם כולם הוא מתמודד בהצלחה וגאווה.

 

chrdonnay 7 genr box 13X18

אין כמו בקבוק כזה באריזתו הנאה להושיט למארחים כשמגיעים למסיבת קיץ (ועל הדרך לקנות לעצמנו אחד הביתה).

 

הענבים לדור השביעי מגיעים מהרי יהודה והם עוברים מקבלים טיפול VIP באמצעות בציר ידני וסחיטה עדינה, שאחריה תסיסה בחביות עץ אלון צרפתי.

כל שנותר הוא רק להחליט מה אוכלים ולצרף אחד מהיינות לפי ההתאמה או לפי הטעם האישי, ויש חגיגה קיצית אמיתית!!