גם לחופש הגדול מגיע "משומשו"

 

1 (1)

בישראל המיוזעת, בעיקר בקיץ, מוצרי חלב הם תפריט קבוע. אבל מה עושים טבעונים או כאלה שאסור להם לצרוך לקטוז?

כשרוצים משהו קר אפשר סורבה, כשרוצים קישוט לקינוח אפשר שוקולד מריר מומס או בצק סוכר, אבל מה עושים כשהמתכון דורש גבינה מגוררת למשל, לפיצה, מאפה או פשטידה?

"משומשו" שמתמחים בייצור ושיווק מוצרי מזון טבעוניים, מביאה לכבוד החופש הגדול את "מגורדת" – תחליף לגבינה צהובה מגורדת, ממרכיבים צמחיים בלבד, 100% טבעוני, ללא לקטוז, סויה או חומרים משמרים.

אני מודה, כקרניבורית וחובבת מוצרי חלב, אין מצב שאני אתקרב לטבעונות, נראה לי שקודם אני אתחתן עם בראד פיט, אבל כשאני מקבלת מוצר להתנסות, הסקרנות מתעוררת, בעיקר כשמדובר במוצר שאמור ליצור את אותה חוויה אהובה של גבינה חלבית.

 

2 (1)

אז הכנסתי את ה"מגורדת" למקרר ויצאתי למניקור. כשחזרתי בן הזוג קיבל את פניי ב"השתמשתי בגבינה הטבעונית לפשטידה שלי"… כשהוא ראה את מבטי הוא הוסיף במהירות "צילמתי בשבילך, אל תדאגי!".

עכשיו, זה לא שהפשטידה טבעונית, היא דווקא עשויה מבסיס של גבינות רכות וקשות (וכרובית) אבל חלק מהמתכון הם שבבי גבינה צהובה מגורדת וזה מה שחסר לו במקרר, ולכן הוא ניסה במקום את הגבינה הטבעונית.

המבחן שלי היה האם המגורדת הטבעונית תמלא את תפקיד הגבינה הצהובה הרגילה, והאם יהיה הבדל בטעם ובמרקם.

 

3 (1)

במקרה של הפשטידה התוצאה יצאה זהה, אם הוא לא היה אומר לי שהשתמש בטבעונית לחלק של הגבינה הצהובה, לא הייתי יודעת, גם מבחינת המרקם וגם מבחינת הטעם.

אני מודה שלא ניסיתי את הגבינה לבד, נניח על פיצה, שבה החלק שלה דומיננטי יותר, אבל לפחות במה שאני ניסיתי, המגורדת התנהגה כמו גבינה צהובה רגילה, ולכן מהווה פתרון נוח כאמור לטבעונים, למתנזרים מגלוטן או לכאלה שרוצים מנה שהיא פרווה אחרי ארוחה בשרית (או בתוכה).

אהבתי את העובדה שעל האריזה לא כתוב "גבינה טבעונית" אלא רק "מגוררת" וכך היא לא מתיימרת להיות "תחליף" אלא כמוצר בפני עצמו.

המגוררת מגיעה באריזות של 200 גרם והיא מכילה סיבים תזונתיים וסידן. הכשרות היא פרווה מהודרת, בד"צ העדה החרדית ירושלים.

להשיג בחנויות הטבע וברשתות השיווק הנבחרות.

פרטים נוספים על "משומשו" בדף הפייסבוק.