"המלאך מאיסטנבול"- אהבה תחצה גבולות?

תמונה של הספר - המלאך מאיסטנבול

מלחמות, נדודים, דתות – אם יש דבר נצחי אחד הברור לכולם זו האהבה. אהבה אמיתית אינה נעצרת על ידי שום כוח, גם לא אירועים הסטוריים גדולים, גם לא על ידי מכשולים, היא תמיד תהיה שם.

והאהבה בספר  המרתק של מאיר חסדאי "המלאך מאיסטנבול" היא כזו, וככזו ברור שהיא תסתבך כשיש שלושה אנשים בלב, וכשהעולם סביבם סוער.

הכל החל כשבחתונה אחת החתן והכלה קיבלו זוג מדליונים משפחתיים עתיקים שהובילו אותם למסע עמוק אל שורשיהם – מגירוש ספרד דרך טורקיה, מקהילות שהיו ואינן, דרך עושר ועוני, אנטישמיות וגזענות, הגירה, מלחמת עולם והתחלות חדשות, כשלאורך כל המסע שזור סיפור אהבה משולש- ויקטור, דינר ונעמי ומלאך אחד מסתורי.

כשאנו לומדים הסטוריה אנו לומדים על האירועים הגדולים- מלחמות בהן השתתפו מליונים, החלטות גורליות של מנהיגי מדינות, סביבה קשה ותרבויות, אבל את החיבור לתקופה ניתן לקבל בצורה הטובה ביותר בעזרת סיפור של אנשים, של משפחות וחייהן באותם הזמנים.

מאיר חסדאי ז"ל , יקיר העיר רחובות עלה מטורקיה ובמשך שנים ארוכות חקר את תולדות משפחתו. התוצאה היא הספר "המלאך מאיסטנבול" שעבר עריכה ושכתוב בידי אורלי לבנברג עמית ויצא לאור בהוצאת דפי חיים.

20230107_101658

כאחת שאוהבת ספרים ותמיד מצירה על כך שאין לי  זמן לקרוא, כשהעולם מסביב כל כך מהיר, מהדף הראשון שקראתי מתוך הספר, התמכרתי לקריאתו ומצאתי את עצמי בתוך היומיום של יהודי טורקיה, עיצוב הבית, הקולות, הריחות, המטעמים והשפה. יכלתי לדמיין בעיני רוחי את הדמויות בזמן העצב שלהן, האהבה והאושר, ולהבין שאהבה היא תמיד אהבה גם אם התפאורה שונה, גם בין אנשים וגם בין קהילות למולדת ישראל שהביאה אותם בשני המקרים לעשות מעשים גדולים למען אהבתם.

להשיג: בחנויות הספרים, באתר עברית ובהוצאת דפי חיים