"ממלכת החלבה" – אגוזים מלכותיים במיוחד.

העיתוי היה מדוייק- בדיוק חזרתי מסיור בשוק "מחנה יהודה" בירושלים כשחיכתה לי בבית הטחינה החדשה של "ממלכת החלבה" – טחינה עם אגוזי לוז מקורמלים, שמוצעת לט"ו בשבט יחד עם חלבה עם פקאן סיני.

אחרי שטעמתי עם כפית, החלטתי שזה הולך מצוין עם שוקולד (כאילו דא….) ופשוט שילבתי את הטחינה עם קצפת והשתמשתי בה לשכבת אמצע ולציפוי עוגת שוקולד. הקצפת נתנה את המרקם היציב, הטחינה נתנה את המתיקות הקרנצ'ית כייפית וההרגשה היתה שהפכתי עוגת שוקולד פשוטה לעוגת קונדיטוריה שבטח היתה עולה הרבה יותר.

הטחינה עם אגוזי הלוז המקורמלים עשויה מטחינה גולמית 85% משומשום טהור שנטחן בשיטה מסורתית באבני ריחיים, ומשלבת שברי אגוזי לוז מקורמלים כך שיש הפתעה בכל כפית.

גם הטחינה וגם חלבת הפקאן מצויינים הם כמו שהם- לאכילה וגם לשילוב בכל מה שמתוק- עוגות, עוגיות וקינוחים כמו גלידות שונות או סלט פירות.

את מוצרי ט"ו בשבט, כמו גם כל שאר הדברים המעולים של "ממלכת החלבה" ניתן להשיג בחנויות הקונספט במחנה יהודה, שרונה מרקט, שוק הכרמל ושוק צפון ברמת החייל. הטחינה נמכרת באריזה של חצי קילו, והחלבה לפי משקל או במארזים. הכשרות היא בד"צ העדה החרדית ירושלים.

(ואגב, אחרי ט"ו בשבט יש פורים- אם מישהו מקוראי רוצה לפנק במשלוח מנות שכולל עוגיות ביתיות עם טחינה כזו- הוא יותר ממוזמן… רמז רמז…)