סלטי משני- טעם של בית

לא משנה כמה מנות עיקריות תשימו על השולחן, בסופו של דבר תמיד צריך תוספות, בעיקר מהזן הסלטי- עירוב של טעמים שמתערבב ביד אוהבת, והופך ליצירת "פיוז'ן" שמכילה הרבה יותר מסכום חלקיה.

הוזמנתי לבקר השבוע בחנות המפעל החדשה של "סלטי משני" באזור התעשייה שילת (בית ירדן).  ההתמצאות היתה קלה, ה"ווייז" כיוון אותי במדויק, ובפתח החנות המרווחת והנקיה מאד פגשתי את משה, בנו של הבעלים, שמנהל את המקום ביחד עם צוות עובדים חייכני.

 

ולפני הכל- קצת הסטוריה- לפני כ75 שנה משפחת כדורי החלה להכין מטעמים במטבח הביתי, ההצלחה גרמה להתרחבות, וכעת יש את המפעל המודרני (עם מתכונים מפעם) בראשון לציון שבו כשמונים עובדים, שמספק מזון לשוק המקומי וגם לשוק העולמי. (הידעתם שבמפעל מיוצרים 120 סוגי סלטים? ). הלקוחות מגיעים הן מהמגזר הפרטי והן מהמגזר המוסדי כמו קייטרינג, מלונות, מסעדות ועוד.

החנות אולי נקראת "סלטי משני" אבל היא מכילה הרבה יותר מאשר סלטים, ולמרות שגולת הכותרת היא באמת הסלטים, יש שם שפע עצום של מוצרים מהארץ ומהעולם בכל תחומי הבישול- רטבים, גלידות, בסקוויטים ועוגיות, גבינות, דגים מעושנים ומלוחים, מקררי בשרים ענקיים, אלכוהול (אני שמתי עין על ה"רוזטה בטעם מקורי" שהיתה שם ), חמוצים ומה לא.

מדור אחר ומכובד שיש בחנות הוא מדור האוכל המוכן, שכולל מנות כמו פסטות, פריקסה, פשטידות, ממולאים, שניצלים, קציצות, מוקפצים, דגים ומה לא, כשהטעמים הם מגוונים- ממנות מרוקאיות למנות פולניות, מנות איטלקיות, מקסיקניות ועוד, כך שאפשר לבקר ולקחת אוכל לשבת ולכל השבוע (מצוין למי שאין אוכל בעבודה ורוצה לקחת משהו בייתי למקרר המשרדי).

והגענו למלכת החנות- הוויטרינה הענקית שכוללת המון, אבל המון סוגי סלטים, כשלכל אחד יש ווריאציות שונות וכך חציל למשל יכול להגיע כמטוגן, כחציל בטחינה, עם מיונז ועוד, חומוס וטחינה יש במליון גרסאות, סלטי עגבניות, סלטים חריפים, סלטי פטריות, כרוב וכל ירק אפשרי על פני כדור הארץ והפיבוריטים שלי- הטאבולה וסלט הפטריות עם בצל מטוגן, טעם נוסטלגי ולא משנה מאיזה עדה אתם.

ומה אין שם? אין חומרים משמרים, יש טריות אינסופית.

החנות כשרה, כשהסלטים והכבושים הם כשרות בד"צ ובית יוסף ושעות הפתיחה הם מתשע בבוקר עד שמונה בימים ראשון עד רביעי, ביום חמישי פתוח עד תשע, שנספיק להצטייד לשבת, ובשישי משמונה בבוקר עד שתיים בצהרים.