סנסנה – פינה מפנקת בגן החבל.

כשנכנסתי ל"סנסנה" בגן החבל בשוהם, התנגנו לי בראש המילים מתוך שיר הפתיחה של הסידרה המיתולוגית "חופשי על הבר" – " Where everybody knows your name, and they're always glad you came." . מקום משפחתי עם אוכל טעים, אווירה וצוות שזוכר את השם שלך. (ואגב, את שיר הנושא כתב ושר היוצר גארי פורטנוי, שאין לו קשר משפחתי לשף והבעלים של "סנסנה" – השף רובי פורטנוי, רק צירוף מקרים משעשע).

השף פורטנוי , שהיה מהבעלים של קייטרינג "פרי הארץ", השף של מסעדת מנטה ריי, של נאמוס בהרצליה ושל מסעדת סילו בחולון, הגשים חלום ישן והקים בלב פארק החבל בשוהם, את "סנסנה" ( צמרת עץ הדקל), שמוגדר כ"קיוסק אוכל" הכולל שולחנות בחלל פנימי וחיצוני, דלפק גדול עם כל טוב היום מוצג עליו, ונוף ירוק מסביב של הפארק, על שלל מתקניו והמבלים בו.

התפריט כולל שפע מנות איטלקיות כמו פסטות ופיצות על בצק מיוחד, כריכי פוקצ'ה, סלטים טריים ומעניינים, תבשילי היום, מנות אורז פרסי ועוד. בימי שישי בוקר יש גם ארוחת בוקר מושקעת ממיטב מטעמי המקום.

השעה היתה שעת בין ערביים כשהגענו למקום, הווילונות הוסטו וכל נוף הפארק נפרש לעינינו. לשולחן הגיעה אחת מגאוות המקום – הפוקצ'ה, תפוחה, לוהטת ומעוטרת ברוזמרין.  המקום מצטיין במאפים שונים, במילויים ובתוספות מעניינות כמו גבינות וירקות, כך שאפשר לבחור למשל סירת בצק בטעמי כמהין, או "קניש" שמנמן  הנושא בחובו כל טוב. את הפוקצ'ה התחלתי בלנשנש ככה אבל אז הגיע מגש המכונה "מגש הפינוקים", שיצורף בקרוב לתפריט, שכולל קצת מכל דבר, כולל מטבלים , סלטים וממרחים שונים. בין המצטיינים על המגש היה סלט חסה-פטריות-תפוחי אדמה עסיסי, אנטי פסטי של מגוון ירקות, וכריך עשוי מפוקצ'ה חצויה שממולאת בירקות וגבינות ואז עוברת אפייה.

כמובן שניתן גם לקבל כל אחד מהמרכיבים כמנה נפרדת, כמו האנטיפסטי שקיבלנו על צלחת גדולה בליווי רטבים.

בתפריט יש סלטים מגוונים, ואנו קיבלנו את "סלט בורגול וכוסמין"  שכלל מלפפונים, רוקט, פטריות, זיתי קלמטה וירקות צלויים עם וינגרט לימון , והוא רענן לנו את החייך (ואת המצפון) בין הפחמימות.

הפיצה שקיבלנו היתה על בסיס פטריות ושמנת, מנה אישית ענקית על בסיס בצק דק שנושא על גבו שפע של גבינה וכל טוב.

אמנם כבר לא היה מקום בקיבה, אבל איך אפשר לטעום בלי מנת האורז הפופולארית של המקום? בתפריט הוא קרוי "אורז סנסנה" והוא אורז פרסי (בהשפעת זוגתו של שף פורטנוי)  עם תפוחי אדמה צרובים, מטבוחה, מטבל טחינה ועשבי תיבול. מנה ביתית עשירה ומשביעה.

על הפסטות המשובחות כבר נאלצנו לוותר מחוסר מקום בבטן…

ומה עם קינוחים אתם שואלים? בתפריט יש כמה וכמה אפשרויות (כולל מנה טבעונית).

אנחנו דגמנו את הפנקוטה על בסיס קרמל מלוח, שהגיעה עם עיטור מרנג, ומוס השוקולד שכלל גם טראפל שוקולד גדול שקוע בתוכו, ורוטב פרי אדמדם מסביב שאיזן את השוקולדיות.

"סנסנה" היא המקום לזוג רומנטי, למשפחה עם ילדים (שגם ניתן לאפשר להם להתרוצץ על הדשא בעוד ואבא ואמא שותים כוס קפה רגועה), לחברים שרוצים פיצה ובירה, ולמי שרוצה אוכל טוב באווירה נעימה ולא מחייבת ליד שולחנות צבעוניים.

הכתובת: גן החבל שוהם

שעות הפתיחה: מ12 בצהרים מדי יום, עד חצות.

חנייה: צמודה בשפע ובחינם.

גישה לנכים: יש

המסעדה כשרה עם תעודה מרבנות שוהם.