פיראוס בולגרית עם חציל קלוי- טעם ישראלי.

גבינה, חציל קלוי, מליחות עדינה- הים התיכון מגיע אלינו (שוב) בקופסת גבינה של "פיראוס"- קרם  על בסיס גבינה מלוחה, גבינה לבנה וחציל קלוי בחמישה אחוזי שומן.(ואגב, – אי אפשר להאמין שיש כל כך קצת אחוזי שומן, הגבינה סמיכה מאד ומרגישה הרבה יותר).

כשקיבלתי להתנסות את הגבינה, שמחתי מאד שמדובר בכמה קופסאות היות ואחת נחטפה עוד לפני שהגעתי הביתה, ונזללה כמו שהיא על לחם לבן טרי, לצד עגבניה שלמה שהתיזה את העסיס על הפרוסה (וגם קצת מסביב).

אבל שבועות בפתח ויש אתגר של הכנת מנה. אני בשלנית מאד קטנה אבל אחד הדברים שעולים לי בראש כשמדובר בגבינה, הוא השילוב האולטימטיבי עם בצק. אחרי שנפסלו הצעות לבורקס או פשטידה, כי זה כבר נדוש, הלכתי למחברת המתכונים שלי ומצאתי מתכון לשטרודל תפוחים, שאותו פשוט המרתי ממתוק למלוח.

ואיך הכנתי?

קופסת גבינה אחת מספיקה לשטרודל אחד, על רבע חבילה של בצק עלים. אני הכנתי שני שטרודלים ולכן השתמשתי בחצי חבילה של בצק עלים שהופשר מבעוד מועד, ובשתי קופסאות גבינה.

המצרכים שלי מלבד הבצק והגבינה היו בצל ירוק (כי טעים לי), גבינה צהובה (מעט, בשביל ה"מתיחה") וביצה (למריחה).

רידדתי את הבצק והכנתי מילוי מ"פיראוס", גבינה צהובה ובצל ירוק קצוץ. כמובן שאפשר להתפרע ולשים מה שאוהבים. מכיוון שלגבינה יש טעם מודגש של חצילים, העדפתי לא לשלב טעמים נוספים.

שימנתי מעט את הבצק ושמתי עליו את המילוי. קיפלתי, והעברתי לתבנית עם נייר אפייה כשה"תפרים" כלפי מטה.

חרצתי כמה חריצים כדי שלא יתפוצץ באפייה, מרחתי בביצה טרופה ופיזרתי למעלה מעט מלח גרוס בכל מני צבעים (לבן, אפור, וורוד, שחור). אפשר כל תיבול שאוהבים כמו סוגי פפריקה, זעתר, או מה שמתחשק.

אפיתי עשר דקות בחום של 250 בתנור שחומם מראש, ואז הנמכתי ל200 ואפיתי כל פעם חמש דקות ובדקתי שלמעלה לא נשרף ולמטה אפוי. כשראיתי שיש סכנה שישרף למעלה, פשוט כיסיתי בנייר כסף ואפיתי את מספר הדקות הנדרש, סה"כ יצא לי כ20 דקות בחום הנמוך יותר.

זהו, מוכן.

אנחנו אכלנו את זה ככה, אבל כמובן אפשר להגיש ליד סלט ירקות קצוץ דק או מה שבא.

מה שאני אוהבת בגבינות כאלה הוא שבאמת אין הרבה טירחה- הגבינה כבר מתובלת, ממש מילוי מוכן, ואם נשארות שאריות מהמילוי אפשר לאכול את זה ככה.

זה רעיון אחד לשבועות (ולכל ימות השנה!). קל להכנה , מהיר , זמין וטעים.

להשיג בכל רשתות השיווק.