פרוייקט פסח הגדול – משקאות משיח.

בעבר כבר ביקרתי וסיקרתי את "משקאות משיח" בראשון לציון, ולקראת הפסח המתקרב (בצעדי ענק!!) החלטתי לשוב ולבקר ולראות מה התחדש לקראת החג. (את הסיקור הראשון אפשר לקרוא בקישור).

22

23

 

בחנות נערכה טעימה של יינות וקוניאק שמוצגים לראשונה בחנות – ואלה המסקנות שלי.

היקב הראשון שהוצג היה "יקב בן חיים"

ממנו טעמנו את השיראז טרדישן 2008. מדובר ביין אדום יבש, כשהבלנד הוא ברובו שיראז (82% ) וכולל גם פטיט סירה ומעט קברנה פרנק. הוא עבר יישון 14 חושים בחביות עץ אלון מובחרות , והתוצאה היא יין בניחוח פירות עדין עם אפטרטייסט יחסית ארוך. היין מומלץ לשתיה ביחד עם מנות כבדות יחסית כמו בשרים בסגנון אנטריקוט.

יינות יקב "בן חיים"  שנמכרים בחנות, כוללים את היינות המובחרים של היקב כמו זה שזכה במדליית דאבל גולד ב"טרה וינו" האחרון  – קברנה סוביניון גרנד רזרב. היקב, שהוא יקב משפחתי שמייצר יין כבר שישה דורות, ממוקם ברמת השרון ומקבל את הענבים מכרמים בשמורת הר מירון בגליל העליון.  היקב נבחר ליקב הבוטיק הטוב בישראל  בתחרות "טרה וינו" שמפוקחת על ידי ארגון היין העולמי OIV. עד היום הצטברו על החזה של בעלי היקב יותר מ40 מדליות.

(בתמונה למעלה – שחר איש היין של "משקאות משיח" מוזג את יינות "יקב בן חיים")

היינות אולי מובחרים אבל המחירים סבירים מאד ומתחילים ב99 שקלים לבקבוק של עונג צרוף.

גם יקב "יפו"  מוצע למכירה לכבוד הפסח בחנות, כלומר- לא היקב עצמו אלא מיטב היינות שלו- סידרת סובאג', סידרת הומאג' וסידרת הריטאג'. היקב הוקם על ידי משפחת עולים מצרפת בשנות השמונים והכרמים ממוקמים בעמק האלה, כך שיש שילוב של טכנולוגיה מודרנית ומתקדמת, עם ידע צרפתי קלאסי.

טעמנו נציג של סידרת הסובאג' שהיא סידרת הבסיס של היקב. ההרכב היה 45% מרלו, 35% סירה ו20% קברנה סוביניון. היין שהה בחביות רק כחצי שנה, כי ביקב דוגלים ביינות צעירים וקלים, שניתן לשתות ביחד עם הארוחה בלי לרצות לישון אחר כך… ואכן, בטעימה של היין הוא מרענן מאד וקליל. הנציג השני של היקב שטעמנו היה מסידרת הומאז' – וכאן הבלנד היה ברובו סירה (40% ) ומרלו (45%) ומעט פטי ורדו. הצבע היה עמוק יותר, ולטעמי הוא היה פירותי יותר מהסובאג', אבל הבחירה בינהם נחלקה בין יושבי השולחן, כך שזה באמת ענין של טעם. היין הזה יושן  קצת יותר משנה ולכן כנראה טעמיו העמוקים יותר.

(בתמונה למעלה – יינות "יפו" נמזגים לכוסות)

מחירי היינות של "יקב יפו" גם הם סבירים מאד  – מתחילים ב69 שקלים וישנם מבצעים של שניים ב120 וכדומה, שווה לבדוק.

(בתמונה למעלה – תמיר איש הקוניאק בהסברים)

עוד חידוש מיוחד לפסח הוא מותגי קוניאק. כולנו מכירים את הגיבורים האלה בסרטים שרוצים לבלות ערב מפנק וכייפי, נשענים על האח הבוערת עם כוסית קוניאק איכותית ולוגמים תוך מבט מהורהר. אז אח בוערת אין לכולם בבית, אבל קוניאק איכותי בהחלט יש אפשרות להשיג וב"משקאות משיח"  משיקים מבחר משקאות קוניאק כשרים לפסח (מצוין למתנה למי שרוצים ממש לפנק), כולל מותגים כמו Godet, Louis Royer, Dupuy ועוד רבים וטובים. קצת מידע על קוניאק- זהו משקה מסוג ברנדי, שמקורו בצרפת והוא עשוי מזני יין לבן שעברו זיקוק והתססה מזורזת, ואחר כך יישון בחביות אטומות, כשמספר השנים שהוא שוהה בהן מייצר את הטעמים העמוקים יותר או פחות. המשקה מכיל בערך 40% אלכוהול. טעמנו ארבעה סוגים, בדרגות איכות שונות (הדרגות הן לפי זמן היישון), ואז גם לימדו אותי שפנטזיית האח הבוערת מלפני כמה שורות ממש לא מחייבת, וקוניאק טוב מתאים לכל אירוע. הדבר הראשון שהבחנתי בסוגי הקוניאק השונים הוא הצבע, שנע בין זהב בהיר לזהב אדמוני מרהיב. רק התחושה של להחזיק את הכוסית עם היופי הזה בין האצבעות כבר הופכת את העניין לחגיגי. ככל שעלינו בדרגות האיכות וזמני היישון, הקוניאק נעשה עשיר יותר ולטעמי גם מתקתק יותר. התחלנו בדרגה VS (very special) – שהתיישן לפחות שנתיים, אחר כך דרגת VSOP – Very Superior Old Pale, משם לדרגת "גסטרונום" של "גודה" ולבסוף הכוכב של הערב- XO  – קוניאק שיושן לפחות עשר שנים. תשמעו, אחרי טעימה מהיופי הזה, שווה כבר להתחיל לצום כדי לא לפגוע בחוויה שעבר החיך ועברו השפתיים. בלגימות קטנות (גם בגלל חוזק האלכוהול וגם בשביל שלא יגמר מהר) עברנו מראשון לציון לכרמים בצרפת. אם זה לא עושה את החג שמח, אני לא יודעת מה כן.

(ותראו את הצבע של הזהב הנוזלי הזה…)

הקוניאק מוצע לכבוד החג ב15% הנחה ומחירים מיוחדים וחגיגיים.

ניתן לרכוש את המשקאות כמו שהם או לשלבם באריזת חג יפה לפי הבחירה, או מארזים שמוכנים כבר במקום.

החנות פתוחה כל יום מעשר בבוקר עד שמונה בערב (בימי חמישי עד תשע), בשישי וערבי חג מעשר בבוקר עד שלוש אחרי הצהרים, וכדאי להזדרז עם הקניות לחג הפסח מכיוון שבחול המועד פסח החנות תהיה סגורה.

שווה להתייעץ עם צוות החנות על המבצעים, הטעמים והדברים המיוחדים שהם מביאים.

משקאות משיח – ברשבסקי 7 ראשון לציון.

לדף הפייסבוק של "משקאות משיח".