קלחים ומבוכים- להכיר את הטבע, לטעום את המבוך.

1

מבוכים תמיד היו דרך מהנה לבילוי – מפתרון מבוך על הנייר, ועד למבוכים מסובכים בגנים מפוארים באירופה, בהם בני מלוכה התרוצצו להנאתם.

בלי לשים לב, הרבה פעילות גופנית, הרבה מחשבה ובעיקר הרבה הנאה לכל הגילאים.

"קלחים ומבוכים" חוזר ובענק- המבוך האהוב במושב גני עם, בלוקיישן מרכזי וקל להגעה מכל מקום, פותח את שעריו גם השנה מהשבת הקרובה בכל סופשבוע עד לפברואר 2023 כולל חגים ומועדים.

3

אם אתם הורים לילדים בני 2-10 או ילדים בנפשכם בעצמכם, "קלחים ומבוכים" מספק הרבה סוגי פעילות:

הכוכב הוא כמובן המבוך, הבנוי משיחי תירס גבוהים שיקיפו גם את הגבוהים שבמבוגרים, כשבכל צעד ישנן התפצלויות שבהם נדרשים להחליט לאן ללכת, האם לשם או לשם? האם הדרך תימשך או שנגיע למבוי סתום? ומאיפה בכלל הגענו?

יש כאלה שדוגלים בשיטת ה"לא משנה איפה נהיה, תמיד נפנה שמאלה", לצד כאלה ש"זה נראה לי בגלל זווית השמש/ העלים/ כי פנינו כבר שמאלה אז עכשיו ימינה" וכמובן שתמיד כיף פשוט לרוץ ולראות לאין מגיעים.

בתוך המבוך יש חידונים והפתעות רבות שלא נגלה כאן, וגם פינות "הידעת" עם עובדות מעניינות על גידול תירס.

2

(בתמונה למעלה- גם נדב בורנשטיין, מגיש "חי בלילה" הגיע עם משפחתו להתרוצץ במבוך ולקטוף הרבה תירס טעים!)

למבוך יש שני מסלולים, האחד קצר יותר, למי שרוצה להתאמן ב"מבוכאות" והשני ארוך. למעשה האורך של המבוכים הוא שלושה דונם, הרבה מקום להוצאת אנרגיה.

לאחר שמגלים את כל סודות המבוך, ואת הדרך החוצה, יש עוד שפע של פעילויות נוספות:

הכנת עציץ לגידול תירס בבית, מבוך תעלות חפור באדמה, מתחם חפירות ארכיאולוגיות עם כפות ומברשות המאפשר לגלות טביעות רגליים נסתרות של בעלי חיים, מבוך חבלים וצמחי נוי לקטנטנים, מבוך טפטפות מעגלי בו חשוב לא לדרוך על שום קו, מסלול חושי- מסלול של מרקמי טבע שונים כמו אבנים, במבוק, חול ועוד, בו ניתן להתהלך יחפים ולחוש ברגליים מרקמים שונים, מתחם מוזיקלי כולל כלי נגינה אקולוגיים, עמדת צילום ומתחמים בהם אפשר לעשות פיקניק.

לסיום אסור לפספס את מתחמי הקטיף העצמי של תירס ושל עגבניות שרי, כמובן שכתוך כדי לא שוכחים לנשנש ככה על הדרך.

4

למעשה במתחם "קלחים ומבוכים" יש הרבה ערכים מוספים מעבר ל"יום כיף משפחתי" כיוון שבמרחק נסיעה קצרצר מהבית אפשר לחוות את הטבע כמו שהוא, לראות איך האוכל שלנו גדל (ולא ממדפי הסופרמרקט), לעשות פעילות ספורטיבית רבה בלי שמרגישים בכלל וללמוד הרבה על התירס ועל הטבע.

במתחים קיימים – מזנון לשתייה קלה וארטיקים, שירותים, ברזי מי שתיה, ופינות מנוחה.

5

כרטיס הכניסה כולל 3 קלחי תירס לקטיפה ולקחת הביתה וגם סלסילת קטיף עגבניות שרי, גם היא לקחת הביתה.

הכתובת: מושב גני עם, רחוב יפה נוף, בתוך העיר הוד השרון. בוויז יש לכתוב "קלחים ומבוכים".

חנייה חופשית בשפע.

האתר פתוח בשבתות, חגים ויום הבחירות (בין השעות 9.00 – 14.00), בימי חול המועד וחג חנוכה. לפרטים מדוייקים ניתן לבדוק באתר הבית ובדף הפייסבוק.

טלפון : 054-6244545