תאג"ד סוף עונה- דם ואש ותמרות עשן.

אמש הוקרן ב yesAction  (והסידרה חינמית גם בyesVOD) הפרק ה40 והאחרון לעונה הראשונה של תאג"ד שמיד כשעלתה על המסך הפכה ללהיט, בעיקר בקרב בני נוער, לפחות לפי מידת השאגות שעלו מצידם כשכוכבי הסידרה הגיעו אמש להקרנה החגיגית.

בתחילת העונה הכרנו את הדמויות הבולטות ובראשן דניאל (תומר קפון) החתיך והמסוקס, שגם מנסה להבין מה קורה במקום בו הוא נמצא, וגם מפתח רגשות לחובשת החדשה- רותם, בלי לדעת איך היא מסובכת בגלל המשפחה שלה.

כבר בפרק הראשון יש לנו מצד אחד אירוע חבלני שמביא לדילמות של חיים ומוות, לנקיפות מצפון על כשלון ולאיך לעזאזל פורקים את כל האדרנלין הזה, וכל זה במקביל לחייל שמקבל התקף מסתורי שגורם לו לאסון.

בפרקים הבאים היו לנו אירועים שונים שהפכו את הסידרה למיקרוקוסמוס של החברה- אהבה, כעס, פשע, סחטנות, וכסף- בעיקר כסף גדול כפי שמתגלה בסוף.

הרבה תעלומות נפתרות בפרק הסיום- אנחנו מגלים מה באמת הסוד של אלכס (אלכס קרול), אם כי קשה להחליט אם הוא רע לגמרי ("במחיר כמה חיילים פגועים אנחנו יכולים להציל את כל המדינה") , ומגלים שהוא לא מסוגל להיות רע לגמרי בכל מקרה ( אם זה בכך שהוא חוזר ומדגיש בפני דניאל שהוא ניסה לצאת מכל הענין, ואף מנסה להזהירו מפני מה שמשפחתו מנסה לעשות), מדוע היו בדיקות הדם, מה ענשו של חייל סוחט והאם כשכל הסיפור יוצא לאור- איך החברה תקבל זאת? כשערוריה שבה עושים נסיונות בחיילים בלי שידעו, או בפריצת דרך משמעותית לקיומה של המדינה? גם במהדורת החדשות שמלווה את הפרק אין חד משמעותיות.

(התמונות למעלה ולמטה מתוך הפאנל של "תאג"ד ב"סינמה סיטי". בפינה למעלה – שי שטרן שלא שייך אבל הגיע כמעריץ…)

את ההפוגה הקומית מספקים דקל (יניב זנבה) וטטרו (אורן פפיסמדוב) שאיכשהו בסוף מקבלים צל"ש, ואת הקטע הדרמטי , שהוא גם ה"קליפהנגר" של הסידרה, מספקת רותם שגוססת בזרועותיו של דניאל, בערך דקה אחרי שאמרה לו שהוא אוהבת אותו.

בפאנל שנערך לאחר ההקרנה , שיתפו השחקנים את הקהל (והמוני המעריצים) באנקדוטות, כמו העובדה שרק חלק קטן מהם יודע "לפתוח ווריד" , ובאיך בדיוק התקבלו לסידרה.  אור אדרי, שמשחק את דמותו של "בן לולו" גם הרים את האולם בביצוע שירו "הכל כלול" שהפך ללהיט.

יוצר הסידרה הוא ציון רובין שגם כתב וביים, והסידרה אושרה לעונה השניה.