Swiss System – לישון בחכמה.

1

מיטה היא כבר מזמן לא קרש עם מזרן עליו, שנזרקים עליו בסוף היום איכשהו, נוחרים קצת ומתעוררים בפוזה של רובוט תקוע בגלל הזווית שישנו בה כל הלילה.

מחקרים רבים כבר הוכיחו את חשיבות השינה האיכותית ובאורח החיים התזזיתי שלנו, כשגם כך שעות השינה מועטות, חשוב שהן יהיו מיטביות.

הדרך הטובה ביותר להשגת שינה איכותית היא כמובן המיטה. פרמטרים רבים צריכים להלקח בחשבון כשמייצרים מיטה שתתאים לכל הצרכים של אדם ישן, בכל מצב בריאותי, מבנה גוף וצורת שינה.

4

ב Swiss System   – מותג השינה המשלב את כל מרכיבי השינה בדגש על משטחי שינה בטכנולוגיות מתקדמות, פיתחו את "המיטה החכמה" – מיטה שהיא הרבה יותר מאשר משהו ששוכבים עליו- ושעורכת לאדם הישן מבחנים רבים  בעודו ישן כדי לקבל את הנתונים המדוייקים על איכות שנתו כך שיוכל לשפרה ולהפוך לאדם עירני, שמח ומלא חיים בשעות העירות.

"המיטה החכמה" היא פרי מחקר ופיתוח של חברת Ergomotion  האמריקאית, שהיא הקונצרן הגדול בעולם לייצור מיטות מתכוונות,. מערכת ההפעלה מגיעה מגרמניה ביחד עם עשר שנות אחריות וביחד הן יוצרות את חווית מיטת העתיד.

מה בדיוק קורה שם בזמן שאנו שקועים בחלומות מתוקים?

המיטה מצויידת בחיישנים בעלי בינה מלאכותית שלא נחים לרגע, ומנטרים שפע של פרמטרים על שנתו של האדם שעל המיטה, ובסופו של דבר יוצרים דו"ח של כל מדדי השינה האפשריים, מה שעוזר לשנות את מה שצריך כדי לישון שינה אופטימלית.

כדי להפעיל את הפונקציות השונות ניתן להשתמש באפליקציה, בשלט או בשליטה קולית כך שאפשר להזיז ולשנות דברים בלי להניף אצבע. הכי רגוע שאפשר.

לאורך הלילה נמדד הדופק כדי לדעת מהם שלבי השינה שעובר האדם- משינה קלה לשינה עמוקה ובחזרה), גם קצב הנשימות שנמדד מסייע לדעת על השלבים השונים ונערך רישום של מדדי שינוי התנוחות המעיד על הפרעה בשינה.

בסוף פרק השינה המערכת מפעילה אלגוריתם המחשב את כל המדדים ונותן ציון לאיכות השינה.

3

את הדו"ח המופק ניתן לנתח או להעביר למומחה שינה, וב Swiss System כל רוכש יכול לקבל אם רצונו בכך, ייעוץ ראשוני על ידי מומחה השינה ד"ר מיכה גרוס.

ישנם עוד שפע של פטנטים ב"מיטה החכמה" –

שעון מעורר- כן, המיטה בעצמה מעירה אותך בשעה שאתה צריך לקום.

תאורת לד תחתית הנדלקת בפקודה הקולית "הדלק אור" וכך אפשר להתמצא בחדר חשוך בלי לדפוק את האצבע הקטנה…

2 יציאות USB – בתחתית המיטה ניתן למצוא זוג יציאות USB לצורך הטענה של מכשירים שונים.

והפונקציות שללא ספק יהיו הפופולאריות ביותר- הטיית ראש אוטומטית להפסקת נחירות, וניטור נחירות אוטומטי – כך שכשהמערכת מזהה נחירות היא משנה את זווית הראש כלפי מעלה עד להפסקת הנחירות ואז חוזרת לתנוחה הקודמת, כשכל המידע כמובן גם נרשם בדו"ח השינה.

אין לתאר כמה מרפקים עצבניים הפונקציות הללו יכולות למנוע.

" Swiss System"  נותנים חסות לנבחרת הספורטאים האולימפיים הישראלים לאור העובדה שספורטאים צריכים לישון היטב כדי להצליח בתחרויות, והמיטה החכמה מאפשרת לצוות המקצועי המלווה את הספורטאים לקבל נתונים על איכות השינה שלהם, המשפיעה על ביצועיהם.

בהשקת "המיטה החכמה" השתתפו האלופים האולימפיים לינוי אשרם ואלכס שטילוב.

5

בעקבות ההצלחה של " Swiss System", נפתחה רשת חנויות בפריסה ארצית תוך דגש רב על עיצוב פורץ דרך המשלב בתוכו את מיטב המעצבים המובילים בישראל.

2