הקיץ הגיע לפיאצה רוסטיקו!

 

1 (1)

מזג האוויר המתחמם מוציא אותנו אל מקומות הבילוי. אחרי שהתכרבלנו בתוך הפוך שבועות ארוכים הגיע הזמן לסנדלים, לשמש ולאוכל טוב.

"פיאצה רוסטיקו"   בשרונה היא מוסד קולינרי ידוע ואהוב, וכדי שלא ישעמם שף הבית בנצי הרשברד ממציא כל פעם תפריט לפי העונה.

ומה בתפריט קיץ 2019?

הגעתי לטעימה קטנה מכל השפע שעתיד להיות מוגש, הכל משלב מנות קלאסיות בטוויסטים מודרניים ומעניינים.

פתחתי את הערב בלגימה של יין רוזה מצוין – "טרמרי", ששימח לבב כל היושבים במקום.

אחרי הלגימה הראשונה כבר התמסרתי ללהקה המוסיקלית שליוותה את כל הערב בשירה ונגינה של מיטב הלהיטים מכל הזמנים, בלי להגזים בווליום כך שניתן היה לנהל שיחה עם יושבי השולחן.

טעימות המנות הראשונות בתפריט החדש, והסיפתח היה "סביצה מוסר" – קוביות מוסר מענגות ורכות שנכבשו בעדינות בשמן זית ולימון, קיבלו תוספת בזיליקום, בצל ירוק, קולורבי, תפוח עץ ירוק ואיולי לימוני והונחו מעדנות על ברוסקטה פריכה, אחלה פינגר פוד להחזיק ביד אחת, בלי לעזוב את היין בשניה. (56 ₪ בתפריט).

הבאה בתור היתה כרובית עסיסית צלויה בתנור, שתובלה בצלפים, שמן זית, שום, לימון, פפריקה מעושנת (התבלין האהוב עלי עלי אדמות!) ופטרוזיליה, והוגשה על רוטב רומנסקו. הקפדתי להעביר כל פרח של הכרובית לאורך הרוטב כדי לקבל ציפוי מקסימלי וניגודיות של רוטב מלטף וכרובית קראנצ'ית. (45 ₪ בתפריט)

 

2 (1)

מתוצרת הים הגיעו שרימפ ששחו בחמאת לימון מנגולד, שום וצ'ילי והוגשו עם פוקצ'ה, שיהיה עם מה לנגב את הרוטב. גם כאן זנחתי את הסכו"ם והעדפתי לתפוס את הפינוקים הקטנים האלה עם האצבעות ולהשאיר רק את הזנב. (47 ₪ בתפריט)

האחרונה מבין המנות הראשונות היתה מנת אוכל מנחם קלאסית, "פולנטה פטריות" – רכה ומתוקה שהשתדכה בצורה מושלמת לפטריות פורטובלו, ציר פטריות, ואיך אפשר בלי חמאה, תרד ופרמז'ן?  ניכר היה שבפולנטה מככב תירס אמיתי וטרי במיוחד. (49 ₪ בתפריט).

עברנו ליין אדום, ולא סתם אדום – ה"רוסטיקו רוסו" – יין הבית המיוחד מתוצרת יקב דלתון. חשוב לא לפספס את היין הזה שמחמיא מאד למנות העיקריות שהגיעו מיד אחרי מזיגתו.

ראשונה בין העיקריות הגיעה מנת פסטה- "פפרדלה ארבייטה פרסקה" עם רוטב פומודורו עשיר, שמן זית, צ'ילי גרוס, זיתי קלמטה, ארוגולה וגבינה מיוחדת של משק תבור הקרויה סטראטאצ'לה, שלא צריך לזכור את השם, צריך רק את המנה. מנה גדולה, משביעה ומפנקת (69 שקלים בתפריט).

 

3 (1)

הבא בתור היה שוב מהים, עכשיו ממחלקת הדגים – "סלמון במעטפה פתוחה" – סלמון שהונח בעטיפה וקיבל תוספת של עגבניות, זיתי קלמטה, טרגון, קולורבי צלוי, חמאה ומרווה. הוא הוגש לצד פירה קרם פרש ועירית. האפייה החמיאה לדג, והנייר שסביבו שמר על האדים והעסיסיות ונתן כבוד לדג עצמו. (96 ₪ בתפריט).

כבר לא היה הרבה מקום בבטן אבל איך אפשר בלי אחד המאפיינים הגדולים של איטליה, הריזוטו? במקרה שלי זה היה ריזוטו דלעת– דלעת מקורמלת בבישול ארוך, ציר דלעת, קרם פרש ועירית, פשוט איטליה על הצלחת כמו שכולנו אוהבים. (78 ₪ בתפריט)

בתפריט הקיץ יש עוד מנה מומלצת של חזה עוף "לימונה"  עם אספרגוס, תפוח אדמה מושחם וקרם לימון וצלפים אבל זה השלב שבאמת כבר לא הצלחנו לאכול יותר שום דבר…

טוב, חוץ מהקינוח, לזה תמיד יש מקום.

 

4 (1)

בעיקר לעוגת גבינה מסקרפונה וריקוטה עם קרמל תותים שנזל עליה בחושניות. (44 שקלים בתפריט)

"פיאצה רוסטיקו" מומלצת תמיד, וכדאי לחזור ולבקר כדי לטעום את מה שמכירים ואוהבים, ואת הדברים החדשים שההתאהבות בהם מובטחת!