"נופים קסומים"- האם לאהבה יש תאריך תפוגה?

205729632_4421789574551719_568890438299360570_n

זוג צעיר, כוכבים בעיניים ותשוקה בוערת. לא יכולים להסיר את המבטים זה מזה, ואת הידיים גם כן זה מזה. ואז השנים חולפות, הזוג כבר לא כל כך צעיר, ומה עם האהבה?

אפשר לטעות ולחשוב שזוג שלא רב, שהכל אצלו מתקתק כמו שעון, הוא זוג מושלם, אך מה עם מה שקורה מתחת לפני השטח? לחלומות? לתשוקות? האם הכל נאכל בשיני הזמן?

זו התהייה שגרמה לבס ווהל לכתוב את "נופים קסומים", מחזה המועלה כעת בתאטרון באר שבע. העלילה עוסקת בביל וננסי, המתגוררים בדיור מוגן בשם "נופים קסומים"  (כשהנוף היחיד הוא השכן המעצבן מצד אחד והכלב הנובח מצד שני), נשואים כבר חמישים שנה והורים לשני בנים, אחד מהם נשוי.

ואז באמצע ארוחת ערב שגרתית, כזו המתקיימת בכל ערב מחדש במדוייק, מודיעה ננסי שהיא רוצה להתגרש. איך ממשיכים מכאן?

לתמונה נכנסים שני הבנים- בן, הבן הבכור הנשוי לג'ס ההריונית ובמקום לחכות בשמחה להולדת התינוק, הוא חוטף אקזמה  בכל פעם שהוא עצבני, וזה קורה לא מעט, ובריאן, הבן הצעיר, גיי מתוסבך, מורה שרק רוצה לעשות הרגשה טובה לילדי בית הספר.

שני הבנים והגיסה (העובדת כמטפלת זוגית) מנסים למנוע בכל מחיר את הגירושין של ההורים, למרות שבעסק יש גם אקס מיתולוגי שלה, ומאהבת פוטנציאלית מהצד שלו.

לאורך ההצגה אנו מגלים שאנשים זקנים הם לא רק כאלה שנובלים להם לאיטם על כיסא גלגלים ומחכים למוות, אלא אנשים עם חלומות, אהבות, וחוסר רצון לקבל את העובדה שהם אמורים להיות קיימים רב עבור הילדים.

מעבר לזוגיות המבוגרת, יש גם שני סוגי זוגיות צעירה- הזוג שמחכה לתינוק (בן וג'ס) והזוגיות הלא קיימת של בריאן, עם סטוץ מ"גריינדר" שלא ממש מסתדר עם התסבוכת המשפחתית שנתקל בה.

בכל מערכות היחסים שמתקיימות על הבמה, זוגיות ישנה, זוגיות חדשה, וסטוץ חד מיני. בעצם נתקלים באותם קשיים של קיום הקשר והתהייה של "האם זה שווה את זה"?

המחזה הוא דרמה קומית, מה שאומר הרבה רגעי צחוק והרבה רגעי "כל האמת בפרצוף" , לעיתים אפילו במילה אחת, שגורמת לכל אחד לחשוב על הזוגיות הפרטית שלו.

IMG_5351

בתמונה הקאסט מימין לשמאל –

אדוה עדני (קרלה), שרון טל (ג'ס), אלי גורנשטיין (ביל), ליאורה ריבלין (ננסי), מולי שולמן (בן), תום גרציאני (בריאן), רון ביטרמן (תומי).

פרטים על מועדי ההצגות ומיקומן- באתר תאטרון באר שבע.