אורוות האמנים בפרדס חנה כרכור- הסוהו בישראל.

 

11

בערים הגדולות בעולם ישנו תמיד רחוב אחד, או קצת יותר, שמשמשים כעולם אמנות, מעין בועה צבעונית בה חיים ויוצרים אמנות. קהילה של יופי וצבע, דמיון ועשייה שהופכים לתוצרים המושכים קהל רב המשתוקק לחוות , להתנסות ולקחת חלק.

בפרדס חנה כרכור, מרחק של פחות משעה מהמרכז, הוקם מתחם אמנים חדש, במקום בו בעבר הייתה חוות סוסים, בלב הטבע הפורח. במקום נקישת פרסות הסוסים שומעים בו עכשיו נקישות כלי צורפות, במקום קרקוש מגפיי רכיבה שומעים מספריים של ספר ובמקום ריחות חציר, מלוטף המקום בניחוחות פרחוניים של מוצרים טבעיים וארומות של לחמים וירקות טריים היישר מן התנור ומן השדה.

במתחם נוצרה קהילה של אמנים, מוזיקאים, מטפלים הוליסטיים ובשלנים כך שכל המגיע למקום יכול להעביר בו שעות ארוכות של חוויה לכל החושים.

הגעתי ל"אורוות האמנים" ביום שישי שמשי , וכבר לפי מספר המכוניות הרב בחנייה הבנתי שהשמחה תהיה רבה. תושבי המקום והסביבה ביחד עם תושבי המרכז שמגיעים במיוחד או בדרכם צפונה משוטטים בין הגלריות ויושבים במסעדות השונות.

התחלתי את ביקורי ב"קפה הצבי" (שאפשר לקרוא עליו במפורט כאן) , לארוחה עשירה של טעמים מיוחדים ומוקפדים.

 

13

לאחר ששבעתי היה זה האות שלי להתחיל לשוטט במתחם. בחוץ המה המקום במשפחות (כשבכל מקום מפוזרים צעצועים וערסלים לטובת הילדים והפעוטות), זוגות צעירים, אנשים שמחפשים פריטים ייחודיים לעיצוב הבית , דתיים וחילוניים, נציגות לכל עם ישראל. בין המשוטטים טיילו בנחת חיות רבות – חתולים, כלבים ואפילו תרנגול מרשים שלא נבהל מהאנשים סביבו והמשיך בקריאות הבוקר שלו.

עברתי בחנויות השונות – בסטודיו של סול קרן, גננית ומתכננת גנים ונוף מצאתי מוצרים שמתכתבים עם הטבע- אדמה, סלעים, עץ, מתכת, צמחים, זכוכית ועוד שיכולים לשמש לכל חדר בבית  ובמשרד, Urbanic Tribe – של המעצבת צ'ארו ויאס בגדים באוריינטציה יפנית אורבנית, שבטית, לבני הנשים של הדס מור המעצבת עבור הגוף הנשי בכל צורותיו , פריטים נוחים ויפים, "טרה טבע" – חנותה של השפית ראיה אריקה מיריאן שרוקחת רואו קוסמטיקה המבוססת על סופרפוד, "סמאיה בגדים באהבה"  שמביאה בגדים מיוון והודו ויוצרת בגדים נוחים ואיכותיים ובעיקר ייחודיים כך שלא יקרה מצב שתגיעי לאירוע ותמצאי מישהו לובשת פריט זהה,Naveenew בוטיק אופנה ייחודי ובסטייל לגברים,צבע ,טקסטורות ועיצובים מיוחדים, במיוחד  לגבר החדש וחנות מיוחדת מאד בשם "רויאל ג'יפסי" של המעצבת מיכל מונקה שיוצרת בגדים נוחים לכל מבנה גוף ועליהם סמלים מקודשים מתרבויות שונות ובונוס מיוחד- הטענת כל השמלות והתכשיטים בתטא- כולל תעודה מצורפת המסבירה את הסמל והאנרגיות שלו.

 

12

כל האמנות הזו גרמה לי לחשק אדיר לעשות משהו בעצמי, ולכן עצרתי ב"אבראקדברא" של זוג המעצבים ואמני המקרמה רחלי ויונה. הסטודיו מלא באקססוריז וגופי תאורה וניתן להתנסות בסדנת יצירה בדרגות קושי שונות, לגילאים שונים ובטווחי זמן שונים.

רחלי ויונה ליוו אותי בתהליך הכנת מתלה לעציצים באמצעות טכניקות קשירה ושזירה שונות, וחיש קל יצאתי עם מיתלה יפיפה בעיצובי לקישוט הבית.

 

15

עוד במתחם – מועדון ה"יוניקורן" של השחקן שי אביבי ביחד עם מיכל ליבידינסקי, שבו מתקיימים מופעי תרבות שונים, סדנאות ויוגה, וכן מתחם טיפולים בשם "ארבע אמהות" שהתחיל כמקום לנשים הרות אבל היום יש בו מגוון מטפלים לציבור הרחב, מסעדה הודית אותנטית, מתחם לערסלים וכלי נגינה בשם "ילדי טבע בפרדס" הכולל גם ערסל מתנדנד לתינוקות שמבטיח שינה טובה לתינוק (ולהוריו המותשים), JUNAM JEWELRY – סטודיו לצורפות ועיצוב תכשיטים, Modern gypsy  – מספרה בשיטה טבעית, ללא כימיקלים או תהליכים המזיקים לשיער של הספרית בטי, (ולצידה מספרה לגברים בסגנון של פעם, כולל הסמל האייקוני של המוט הכחול, לבן, אדום המסתובב), Tohar – fine wood design – מנדלות ועיצובי עץ מרהיבים, החנות הצבעונית והמרהיבה של דפנה קסטנבויים ודן שמיר שעושה חגיגה לנפש ולעיניים, חנות כובעים, אטלייה לעבודות ברזל, "המכולת" שכוללת מגוון אוצרות אינסופי, "בייבי בוהו" – כל מה שתינוק צריך, והרשימה לא נגמרת.

 

14

הקהילתיות החזקה של המקום מתבטאת גם ב"שלישי חברתי" – ימי שלישי שבהם ניתן למצוא במתחם פריטים בחינם- מזון, הנעלה וביגוד הנתרמים על ידי כל הקהילה ומי שצריך פשוט בא ולוקח.

המתחם פתוח בימי רביעי חמישי ושישי עד כניסת השבת.

 

בין אם אתם תושבי האזור או מגיעים במיוחד, מובטחת לכם חוויה לכל החושים ולכל המשפחה.

 

בוויז: אורוות האמנים מתחם חקלאי פרדס חנה כרכור.