"אצלנו בחצר" – חצר גולדמן יפו.

הכל התחיל כשבטעות חנינו רחוק מדי, באזור המלונות. החלטנו ללכת ברגל את הטיילת לאורך גן צ'ארלס קלור לאור השמש הנמוכה, כמעט נוגעת בים. בערב קייצי זה, המון אנשים ישבו וצפו בגלים, שיחקו במשחקים שונים, טיילו עם כלבים או רכבו על אופנים, והמון רומנטיקה היתה באוויר. ואז הגענו למקום אליו הוזמנו- "חצר גולדמן" , על גבול תל אביב יפו, עם נוף לשני הכיוונים, ומרפסת ענקית שצופה לים, מטר מהגלים. בתחילה ישבנו ברחבה הגדולה, משעינים את כוס היין שלנו על שולחן העץ וצופים אל השקיעה. אחר כך נכנסנו פנימה, אל חלל גדול ומעוצב ושולחן ארוך שהוכן עבורנו.

על השולחן נחתו קודם כל המאזטים (בתפריט מאזט אחד ב13 שקלים וארבעה ב52). אנחנו טעמנו את כל האפשרויות הקיימות- קוסקוס עם ירקות ועשבי תיבול, צ'זיקי נענע יבשה, חצילים ועגבניות עם נענע, טחינה ירוקה, סלט בורגול ורוטב רימונים, מאטיאס הולנדי (משובח!!), עדשים שחורות עם חמוציות, באבא גנוש, סלט ירקות עם המון עלי בייבי, והפייבוריט של כולם, שנחטף שוב ושוב- איקרה לבנה כייפית שלא משנה אם באתם מבית שדיבר יידיש או לאדינו, כולם חיסלו בכיף, ביחד עם פוקצ'ה ביתית עם רוזמרין, ולחמניות מתקתקות תוצרת המקום (אפילו שהוזהרנו לא להתמלא, אי אפשר היה להתאפק). (בתפריט יש מנת לחם וכבושי הבית ב4 שקלים לסועד).

המנות הראשונות הגיעו לשולחן, ומהן טעמנו שלוש- "סלט פאטוש וגבינה גלילית" – (47 שקלים בתפריט)- סלט מרענן מאד עם יד נדיבה בזעתר, "דגי סרדין במילוי עשבי תיבול" (46 שקלים לשתי חתיכות נאות, ומתובלות כיאות), ו"קישוא עגול ממולא" (בתמונה רואים רק אחד אבל במנה הסטנדרטית יש שניים במחיר 48 שקלים), כשהמילוי הוא בשר, צנוברים ועוד כל מני דברים טובים, אוכל קלאסי של בית, בגירסה איכותית.

צוות המלצריות עבר ביננו והציע את המנות העיקריות- המון מנות פירות ים ודגים (שהם התמחות המקום), מנה צמחונית או מנה בשרית. הרבה מהמנות הן "כבדות" יחסית כמו מנות צוואר טלה עם פירות יבשים, או קדרת זנב שור (שתי המנות נמכרות ב92 שקלים לקערות ענקיות). אני טעמתי שתיים מהמנות העיקריות- "פילה בס ברוטב פורצ'יני ורוטב ארבע העונות" (98 שקלים)- בתפריט יש רוטב אחד, במציאות ניתן לבחור בין כמה רטבים, אנחנו בחרנו ברוטב שמנת עשיר מאד, שחיתות אמיתית, וכמה שהחלקים – הדג, הפטריות והרוטב החמיאו זה לזה, פשוט מוסיקה, ו"טליאטלה פירות ים" (92 שקלים) שכלל קלמארי, שרימפס וצדפות , כולם התמחות של המקום ועשויות מצוין – בעיקר השרימפס שהיה הפייבוריט שלי, עם פסטה ורוטב לבחירה (אני בחרתי שמן זית כדי שהמנה תהיה קלילה יותר). בצלחת היו גם אנשובי שהייתי מקטינה קצת את נוכחותם, וגם פרמז'ן. למרות שכולנו כבר היינו מפוצצים, כל הצלחות חוסלו.

(למעלה- הראשונות והסיידר, למטה העיקריות שאנו טעמנו)

אבל היי, הזכרתי את המילה "מפוצצים" אבל איך נסרב ל- לא אחד, לא שניים, חמישה קינוחים שנחתו לנו על השולחן וקראו לנו "איכלו אותנו"?

וזו הרשימה- קערת גלידה ווניל עם חלבה, טחינה גולמית, אגוזי לוז וסילאן עם פצפוצי אורז תפוח (מנה ענקית, בעצם כל מנות הקינוח היו גדולות ומספיקות בכיף לשניים או שלושה סועדים), אצבעות אמרנה שוקולד על קראנץ' נוגט עם ליקר דובדבנים ואגוזי לוז, עם קצפת מלמעלה, מוס שוקולד עם פירורי עוגיות וקצפת בטעם אוכמניות (כלומר יש בה אוכמניות אבל היא לא סגולה), וקישוטי כדורי שוקולד מלמעלה- כשהעוגיות שבפנים הן בעלות עיקצוץ מלוח כך שנוצר שילוב כייפי במיוחד, קינוח זה הגיע אצלי למקום השני המכובד, מלאבי עם רוטב קסיס ופירות יער– לחובבי הז'אנר, והמנה המנצחת שלי- מיוחדת מאד- "ריזוטו וניל"- כן – אורז מבושל ברוטב ווניל עם שערות קדאיף, ופירות טריים ברוטב אדום ועל הכל כדור גלידת פיסטוק. מנה שהיתה גם מיוחדת מאד, וגם טעימה מאד (ונדיבה כמו כל שאר המנות). מחירי הקינוחים סביב 40 שקלים, ואין להם תפריט מסודר- המלצריות יודעות לפרט את כל קינוחי היום. ביחד עם הקינוחים הוצעה גם שתיה חמה, אני בחרתי בסיידר חם עם תפוחים ונגיעה אלכוהולית, שילוב של הרגעת הבטן ומצב רוח טוב.

השעה כבר היתה שעת ערב, הטיילת היתה עדיין מלאה אנשים שנהנו מבריזת הלילה, וגם המרפסת של המסעדה עוד היתה מלאה סועדים שהשיקו כוסיות יין (אנחנו טעמנו שם "גמלא" מצוין), וטעמו ממגוון המסעדה.

לאורך הקיץ מוגשות מנות ספיישל  עם דגש על דגים ופירות ים כמובן, וכל חומרי הגלם הטריים ביותר מהשוק ומהרשת.