בוקר(יה) בא לארוחה.

המקום- פתח תקווה. השעה- ערב. מה בא לי הכי הרבה עכשיו? נכון, ארוחת בוקר.

ארוחת בוקר ישראלית – גבינות, סלטים, לחמים, ביצים, מאפים- למה בעצם רק בבוקר? מדובר בארוחה שיכולה להיות ארוחת ערב מצויינת, ארוחת צהרים נפלאה או בכל שעה שרוצים- יש בה מרכיבים טריים, היא לא מכבידה כמו ארוחת סטייקים שאחריה רוצים רק לישון, והיא מגוונת מאד. זה בדיוק הקונספט שמנחה את "בוקריה" במתחם Y  סנטר בפתח תקווה (יכין סנטר לשעבר)- מקום בו אפשר לקבל ארוחת בוקר משובחת בכל שעה.

מקור השם "בוקריה" הוא שילוב של השוק המפורסם בברצלונה, יחד עם המילה "בוקר".

איך זה עובד?

עד השעה ארבע אחרי הצהרים יש את מילת הקסם הכה אהובה על הישראלים – ה"בופה". מגשים וקערות, פינכות ובקבוקים- של סלטים חמים וקרים, מרקים, דגים, אנטיפסטי, לחמים שנאפים במקום כולל לחמים מיוחדים כמו לחם פסטו ומוצרלה, או לחם עגבניות מיובשות לצד ממרחים ומטבלים, גבינות איכותיות, קונפיטורות, מאפים , וכל הגודיז האפשריים. מהכל כמובן אפשר לאכול כמה שרוצים והבופה עולה בסך הכל 59 שקלים לאדם. אם רוצים אפשר להוסיף מנות מהתפריט כמו חביתות,  או מנות נוספות. בבופה יש גם מנות טבעוניות, צמחוניות, ללא גלוטן וללא לקטוז. כל המנות כולל כל המרכיבים הם תוצרת המקום- הכי טרי והכי באהבה שאפשר.

 

הבופה מוגש כאמור  עד השעה ארבע אחרי הצהרים, כשמ12 מצטרף גם תפריט הערב במקביל.

אחרי ארבע נשארנו עם תפריט הערב שאותו הוזמנתי לטעום בערב חורפי נעים.

המקום מעוצב בצורה מאד חמימה ונוחה, ובמרכז , גם אחרי הבופה, יש עגלה שעליה לחם וממרחים לשימוש חופשי של הסועדים בערב.

לאחר ההתמקמות ופתיחה עם תה חם לי , ויין לכל שאר יושבי השולחן התחילו מגוון מהמנות להגיע אלינו לטעימה. שתי המנות הראשונות הגיעו מהמחלקה שאני בדרך כלל פחות אוהבת- מחלקת ה"טבעוני" אבל במקרה של "בוקריה" – הטבעונות של המנה ממש לא מפריעה לטעם הכייפי של שתי המנות-

"קלאב סנדוויץ טבעוני" – פרוסות קלויות של חציל,בטטה,אספרגוס,כרוב ועלי תרד בליוי טפנד עגבניות – (45/25 ₪ חצי מנה/מנה) – על לחם טרי , כריך מלא כל טוב, שמוגש עם סלטון וטעים גם לכל קרניבור באשר הוא.

"סלט עדשים טבעוני" עדשים שחורות , אגס צלוי, בצל סגול, פלחי תפוז וקריספי טופו – (49 ₪ )- אני מאד אוהבת סלטי עדשים, ומאד אוהבת שילוב של פירות. טופו אני לא מעריצה גדולה, במקרה הזה הוא לא הפריע לסלט (הטופו עטוף במעטה פירורי לחם פריכים), ובסך הכל מנה גדולה מאד ומשביעה. (בכלל, כמו שרואים בתמונות, כל המנות מאד גדולות כך שיש הרבה "ווליו פור מאני" ואפשר בהחלט לחלוק במנות וכך גם לטעום הרבה יותר).

"פטריות עיזים" היתה המנה הבאה והיא זכתה לכל כך הרבה הצלחה שאשכרה נדרש עוד מגש לשולחן. היא כללה פטריות פורטובלו על מצע יוגורט במילוי גבינת עיזים תרד ובצל סגול –(42₪).

הסלט הבא לא היה טבעוני אלא חלבי רגיל – "קיסר בוקריה" – לבבות חסה בליווי רוטב קיסר גבינת פארמז'ן קרוטונים וביצת עין –(49 שקלים) – והוא היה אחד מהפיבוריטים שלי בתפריט. אנשים נרתעים מסלט קיסר מכיוון שרוטב קלאסי שלו מכיל אנשובי וקל מאד לפספס במידה שלהם כך שזה יוצא מלוח מדי או חסר את הייחוד המוכר של קיסר. במקרה של בוקריה הרוטב היה מדוייק ועטף בעדינות את עלי החסה. ביצת העין שנחתכה על ידינו נזלה כמו שצריך , ממש כמו כתר על ראש הסלט. (בכלל, ב"בוקריה" שווה להזמין מנות עם ביצי עין – יש מומחיות במקום!). גם בביצים עלומות יש כשרון רב במקום והן כיכבו במנה הבאה- "אגז בנדיקט" – פרוסות לחם חמאה, עלי תרד חלוט, רוטב הולנדז וביצים עלומות (49 שקלים) – מנה קלאסית בגרסתה הכשרה כמובן. שווה לנצל את הלחם בעגלת הלחם כדי לנגב את שארית הרוטב אחרי שהבריוש עליו נמצאות הביצים מחוסל בעצמו.

"שקשוקה צרפתית" היתה מנה חמודה שנתנה הרגשה של שבת בבוקר וכללה   חלה קלויה , שמנת , פטריות, בצל, יין לבן, עלי תרד וביצים עלומות –( 49 ₪) כיף לגוון עם שקשוקה שלא כוללת עגבניות לשם שינוי.

"פולנטה פטריות" – פולנטת תירס, פטריות, אספרגוס וביצה עלומה (58 שקלים) היתה מנה שפחות התחברתי אליה מכיוון שאני אוהבת את הפולנטה שלי כדייסה ופחות כאפויה, אבל ביחד עם עם כל המרכיבים- בנגיסה אחת של טוויל הפרמז'ן שמגיע עם המנה, וכמובן הביצה והפטריות נוצרת קומבינציה שונה בתכלית ומנה מעניינת.

כן, נשאר לנו עוד מקום גם ל"ריזוטו גבינות" – מנה שעשויה מאורז עגול בסגנון ריזוטו, עם שמנת  , גבינות ועלי תרד (51 שקלים) ואופציה להוספת סלמון בעשרה שקלים נוספים. אני מאד אוהבת ריזוטו, השילוב של אורז שנעטף בגבינות חמימות עושה לי את זה בגדול. יש לי שני דברים לומר על המנה הזו- מנה עשירה מאד שהייתי ממליצה לחלק בין שני אנשים, ובעיקר- הסלמון הוסיף למנה אבל גם בלעדיו עושר הטעמים היה מפנק במיוחד.

הגברת האחרונה שהגיעה לשולחן היתה  "קרוק מדאם" – קאסטן קלוי עשיר בגבינות בליווי ביצה עלומה –( 54 ₪) – עם מרקם של טוסט צרפתי מלמטה, וביצי עין נוזלות מלמעלה, באמת פינוק שראוי ללייידי (וגם לג'נטלמן).

ואיך אפשר בלי קינוחים?

בגזרת הקינוחים ניכרים טוויסטים רבים למנות מוכרות ובעצם בכל מנה יש הפתעה.

"פנקייק הולנדי" – אותם כדורים קטנטנים שמוכרים ברחוב באמסטרדם והופכים אותם במהירות, קיבלו מעטה שוקולד והרבה תותים טריים (39 שקלים) והיוו חידוש לעומת הפנקייק המוכר שמככב בהרבה ארוחות בוקר. ילדים יאהבו במיוחד.

ההורים לעומת זאת יעדיפו בהחלט את "ברולה קפה"- קרם פטיסייר, אספרסו ופרלין קקאו –  (32 ₪) – קרם ברולה בצורתו הקלאסית, כולל ה"זכוכית" מלמעלה, כשלצידו קערית ובה טארפלס קקאו (תוספת נחמדה, אני הייתי מסתפקת בקרם הברולה- בעצם בשני קרם ברולה…). טעמי הקפה ייחודיים ל"בוקריה" ומפתיעים.

שני קינוחים נוספים שגם ההורים וגם הילדים יאהבו –

"גופרה קרמל"- וופל בלגי עם שלושה סוגי קרמל ופיסטוק מקורמל שמונח על כדור גלידת ווניל (39 שקלים)- אני אוהבת קרמל, אני אוהבת פיסטוק מקורמל שמגיע עם גלידת ווניל, ואני מאד אוהבת כשיודעים לעשות וופל בלגי כך שהוא רך בדיוק במידה ולא עשוי מדי כמו ביותר מדי מקומות שמתיימרים לדעת לעשות וופל בלגי.

"גלידת טחינה" – הספציאליטה של הקינוחים- גלידה שנעשית במקום בליווי דבש תמרים, פסטוקים ושערות חלווה (18 או 32 ₪  תלוי בגודל המנה). בתמונה שלי חסרות שערות החלווה אבל מדובר בעונג אמיתי, מתקתק, מפנק … היי… עוד לא הזמנתם?

שף המסעדה אורי דובי הסביר לנו שהוא לוקח מנות קלאסיות אבל כדי שיהיה מעניין, מוסיף להן טוויסט משלו, מה שיוצר חוויה שונה לחלוטין גם למי שוותיק בכל סוגי המנות.

 

במקום גם בר אלכוהולי עשיר שהולך מצוין עם ארוחות בוקר (ובעצם בכל שעה).

המסעדה חלבית כשרה. כדי שיהיה הכי נוח לכל לקוח יש גם אפשרות לטייק אווי ומנות שאפשר להזמין בחצי הגודל.

פתח תקווה כבר מזמן מעצמה קולינרית – וארוחת הבוקר –כל היום- של "בוקריה" היא נציגה נאמנה ששווה לבדוק.