שבועות- חגיגת הקינוחים מתחילה.

לרוב האנשים, לא משנה שהרגע סיימו ארוחה במסעדת מישלין עם שבע מנות יוקרה, אם אין קינוח, זה לא נחשב.  וכשאומרים "קינוח" – הכוונה למען הסר ספק , לא מדובר בקערת פירות ולצידה סכין, אלא אם כן מדובר בתותים וקצפת.

קינוחים הם לא בשביל להשביע, הם לא למטרות דיאטה, הם פאן נטו, וככאלה יש להם מטרה אחת- להיות טעימים . ובשביל קינוח טוב, צריך חומרי גלם איכותיים שגם יתנו את הטעם והמרקם וגם אם אפשר יקצרו לנו את העבודה.

חברת BONOMI  מביאה לנו לכבוד שבועות מאפים איטלקיים להכנת קינוחים מוצלחים במינימום מאמץ ובמגוון אפשרויות ענק-

בישקוטים- בשני טעמים – כהה יותר הוא השוקולד, ובהיר יותר הוא ווניל, שמגיעים ב אריזות של 12 בישקוטים שארוזים בנפרד כדי לשמור על טריותם ומעולים לקינוחים קרים כמו טירמיסו וסוגי מוס שונים, וגם בזכות עצמם לטבילה בכוס קפה חמה או קרה בקיץ המהביל של ישראל.

עלים לקרמשניט- שכבות אפויות של בצק עלים, שחוסכות לנו להפשיר בצק (או מסובך יותר- להכין בצק בעצמנו) ואז לאפות ולקרר כדי שנוכל להכין את העוגה הכל כך אהובה הזו. העלים מעודנים, פריכים, ומזוגגים בסוכר, וגם הם ארוזים באריזה שומרת טריות בעלת מכסה שקוף.

את מוצרי BOMONI  מביאה לנו חברת "דנשר" – חברת שיווק והפצה מהגדולות והוותיקות בישראל, בעלת מערך הפצה ענק של כ3500 נקודות מכירה בארץ, שמוכרות מאות מוצרים שונים ומותגים מובילים מהארץ ומחו"ל.

קיבלתי את המוצרים להתנסות, ומכיוון שלא רציתי ללכת על הסטנדרטי, ומצד שני אני גם לא בשלנית גדולה, אז הלכתי על דברים שאני מכירה בווריאציות שונות.

התחלתי עם הקרם שניט, והלכתי על גירסה שוקולדית שלו.

(למעלה- המצרכים)

בחבילה היו שלושה עלים, לצערי שניים מהם נפגעו במשלוח. בעזרת אחד מהם ועוד קצת מהשני, ריפדתי את תחתית התבנית שלי.

כמילוי הכנתי פודינג שוקולד אמיתי של פעם – הרתחתי 2 כפות קקאו עם שלוש וחצי כוסות חלב במקביל טרפתי ארבעה חלמונים עם 4 כפות קורנפלור ועוד חצי כוס חלב.

כשרתח עשיתי איזון טמפרטורות עם החלמונים על ידי העברת כף אחרי כף של תערובת החלב לתוך החלמונים, וכשהם היו חמים, ערבבתי במהירות את החלמונים עם החלב. הכל תוך כדי להבה בינונית. הוספתי לסיר עוד כשש כפות מלאות ונדיבות של סוכר (זו למעשה המתיקות היחידה שיש במנה וצריכה לנטרל את המרירות של הקקאו והקורנפלור) ובחשתי במהירות כי על האש התערובת מסמיכה תוך שניות.

כשהיה סמיך וקשה לבחישה, הסרתי מהאש ושפכתי על שכבת עלי הקרם שניט שחיכו בתבנית.

הכנסתי למקרר וקיררתי. כשהתקרר שמתי למעלה את עלי הקרם שניט הנותרים. שוב, מכיוון שהם נשברו לי באריזה, חתכתי אותם לריבועים והנחתי על המנה, מה שגם הקל אחר כך על החיתוך. (וכל השבבים שנותרו כורסמו על ידי בן הזוג עוד לפני שהספקתי להחזירם לשקית כלשהי).

במקביל, בגלל שנשארו לי ארבעה חלבונים, עשיתי מהם מרנגים בטעם שוקו והשתמשתי בהם לקישוט המנה אחר כך.

(למטה- המנה המוגמרת)

לבשקוטים מצאתי מתכון אחר שאהוב עלי- טבלתי בישקוטים בחלב לכמה שניות בלבד , שברתי אותם לחצי וריפדתי בהם קעריות (אפשר כמובן גם תבנית גדולה). על הבשקוטים מזגתי קרם שוקולד פשוט, אפשר גם פודינג או קרם אינסטנט, מה שרוצים, מעל זה שכבת פרוסות בננה, מעל שזה שוב קרם ואז סיימתי עם פירורי פקן סיני טחון (אפשר גם קוקוס).

(למעלה- המצרכים, למטה- העבודה)

הכל נכנס לקירור ונטרף עוד באותו ערב.

אפשרות אחרת היא כמובן לעשות פודינג ווניל עם בישקוטים שוקולד. ניתן גם לשלב פירות אחרים כמו אגסים או אפרסקים.

(למעלה- השכבות השונות – למטה- התוצאה המוגמרת)

את כל המוצרים ניתן להשיג ברשתות השיווק. בתאבון!!